Atranda būdų, kaip išvengti registracijos mokesčio: iš pažiūros nekaltas pardavėjų poelgis gali baigtis baudomis

Nuo liepos pirmosios Lietuvoje lengvųjų automobilių pirkėjai turi sumokėti ir vadinamąjį taršos mokestį, jei įsigyjamas automobilis išmeta didesnį CO2 kiekį. „Regitros“ duomenimis, vien per pirmąsias porą savaičių nuo mokesčio įsigaliojimo jį sumokėjo 16 tūkst. asmenų. Tačiau draudikai prognozuoja, kad gali atsirasti vairuotojų, kurie mėgins sutaupyti nusipirkto automobilio tiesiog neperregistruodami, rašoma pranešime.
Kauno automobilių turgus
Kauno automobilių turgus / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Pasak draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio, automobilio registracijos mokestis gali siekti nuo keliolikos iki daugiau nei 500 eurų, kuriuos sutaupyti siekiantys automobilio pirkėjai gali mėginti griebtis gudrybės – susitarti su ankstesniu automobilio savininku ir jo neperregistruoti savo vardu, nes už automobilius, kurių valdytojai nesikeičia, registracijos mokesčio mokėti nereikia.

„Tokių atvejų yra buvę ir anksčiau, dažniausiai taip gudraujama, kai automobilis įsigyjamas iš pažįstamų asmenų ar giminaičių. Vis dėlto patarčiau to nedaryti, nes mūsų praktikoje yra pasitaikęs ne vienas nutikimas, kai automobilio pardavėjas tokio poelgio ėmė gailėtis, kuomet jo adresu pradėjo plūsti laiškai, informuojantys apie baudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus, padarytus su seniausiai parduotu automobiliu“, – sako ekspertas, pridurdamas, kad vairuotojai tokias schemas kuria ne tik vengdami naujosios mokestinės prievolės, bet ir nenorėdami gaišti laiko automobilio ekspertizei, kuri nustatytų jo taršos lygį.

A.Žiukelio teigimu, nemalonia staigmena pardavėjui gali tapti ir dėl panašių atvejų nukenčianti transporto priemonės draudimo istorija, nors asmuo gali būti itin sąžiningas ir atidus vairuotojas, nesukėlęs nė vieno eismo įvykio ir nepadaręs nė vieno kelių eismo taisyklių pažeidimo.

Pagal Lietuvoje galiojančią tvarką, automobilį pardavęs asmuo apie automobilio pardavimą pranešti turi nuvykęs į „Regitrą“ arba tiesiog internetu. Tai padaryti galima per 15 kalendorinių dienų nuo pirkimo–pardavimo sutarties pasirašymo dienos, tačiau ekspertas rekomenduoja nelaukti paskutinių dienų.

Tuomet automobilį įsigijęs asmuo per 10 dienų jį įregistruoja savo vardu ir sumoka registracijos mokestį, jei automobiliui jis taikomas.

Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio dydžiai
Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio dydžiai

A.Žiukelio teigimu, automobilio pardavėjas, sutinkantis po automobilio pardavimo formaliai ir toliau likti jo savininku, smarkiai rizikuoja.

„Tarkime, automobilį įsigijęs asmuo jį pastatys neleistinoje vietoje ar viršys greitį, tačiau už pažeidimą mokėti teks automobilį pardavusiam ir jo neišregistravusiam asmeniui, nes informacinėse sistemose jis vis dar bus nurodytas kaip automobilio savininkas. Todėl į automobilio pardavimą, net jei jį perka ir pažįstamas asmuo, patarčiau žiūrėti kaip į verslo sandorį, kuris turi būti atliekamas vadovaujantis mūsų šalies įstatymais“, – dėsto A.Žiukelis.

Nesvarbu, ar padaromas tik smulkus techninis pažeidimas, ar sukeliamas rimtesnis eismo įvykis, visa atsakomybė ir baudos gali užgulti asmenį, kurio vardu registruotas automobilis, o ne pažeidimą padariusį naująjį savininką.

Pasak draudimo eksperto, tokios procedūros ir tiesos įrodinėjimai sukelia papildomą stresą bei gaišina laiką, todėl kur kas logiškesnis sprendimas, padėsiantis išvengti nemalonumų ateityje, yra susimokėti vienkartinį mokestį.

Taršos mokestis taikomas lengviesiems ir lengviesiems krovininiams automobiliams, kurių išmetamo CO2 kiekis viršija 130 g/km. Jį reikia sumokėti registruojant naują ar iš užsienio įvežtą automobilį, taip pat tuo atveju, kai keičiasi automobilio savininkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis