Lietuvoje 2022 m. sausio-liepos mėnesiais 73,5 proc. visų parduotų lengvųjų automobilių sudarė visureigiai. Šių automobilių pardavimai daugiau nei 10 kartų didesni nuo antroje vietoje likusių sedanų, kurių parduota 7 proc. Panašiai parduota ir hečbekų – 6 proc., dar mažiau pirkėjų rinkosi universalus – vos 2 proc., rodo bendrovės „Moller Auto“ susisteminti naujų lengvųjų automobilių pardavimų duomenys.
Visureigiai ir pernai savo populiarumu lenkė anksčiau gyventojų itin mėgtus hečbekus ir sedanus. 2021 m. iš visų bendrovės Lietuvoje parduotų lengvųjų automobilių beveik 61 proc. buvo visureigiai, 9 proc. – sedanai, 8 proc. – hečbekai ir 4,5 proc. universalai.
Izīda Gerkena, bendrovės „Moller Auto“ vyriausioji veiklos vadovė Baltijos šalyse, sako, kad iš esmės automobilių pramonė visame pasaulyje eina šia kryptimi – siūlyti patogumą ir praktiškumą savyje jungiančius visureigius. Baltijos šalys taip pat neatsilieka nuo pasaulinių tendencijų.
„Matome, kad tiek šiemet, tiek pernai visureigiai sudarė didžiąją dalį Baltijos šalyse, taip pat ir Lietuvoje, parduodamų lengvųjų automobilių. Tiesa, dar prieš penkerius metus situacija buvo visai kita. Lietuvoje 2018 m. buvo parduota 20 proc. visureigių, juos lenkė hečbekai su 26 proc. ir sedanai su 23 proc. Vis dėlto šiandien visureigių privalumai iš pirmųjų vietų išstumia ten anksčiau užtikrintai besilaikiusius sedanus ir hečbekus“, – komentuoja I. Gerkena.
„Moller Auto“ duomenys atskleidžia, kad praeityje, ypač 2015, 2018 ir 2019 metais, tarp paklausiausių automobilių Baltijos šalyse, taip pat ir Lietuvoje, buvo ir hečbekai bei sedanai, tačiau dabar jų paklausa yra mažesnė. Tam įtakos turi ir nauji rinkai pristatomi automobilių tipai bei modeliai, tokie kaip mažesni visureigiai, ir besikeičiantys vairuotojų poreikiai – pastaruoju metu automobiliai dažnai įsigyjami šeimų poreikiam, kad jų ieškoma erdvesnių, o tokią savybę gali pasiūlyti visureigiai.
Visureigių paklausą didina tai, kad šių tipų automobiliai yra stabilūs, turi patogias sėdimas vietas, talpesnę bagažinę, jų kėbulas aukštesnis, todėl vairuotojui užtikrinamas geresnis matomumas, jais komfortiška važiuoti ne tik asfaltu, bet ir žvyrkeliu.
Kalbėdama apie ateities prognozes, I. Gerkena mano, kad tendencijos, susijusios su automobilių kėbulų tipais, artimiausiu metu nesikeis, visureigiai ir toliau išliks paklausiausi, taip pat daugės pirkėjų, besirenkančių elektra varomus automobilius.
„Pirmieji populiariausi elektromobilių tipai buvo hečbekai, pavyzdžiui, „Volkswagen“ modeliai e-Golf, e-Up, ID.3. Tačiau dabar sparčiai populiarėja elektriniai visureigiai, pavyzdžiui, „Audi Q4“, „Volkswagen ID.4“, „Volkswagen ID.5“. Ši tendencija pastebima ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Baltijos bei Europos šalyse“, – sako ji.