„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Atskleidė, kas riboja superautomobilio RB17 greitį

Liepos mėnesį vykusiame Goodwoodo greičio festivalyje buvo pademonstruotas paskutinis Adriano Newey lenktyninis šedervas – superautomobilis RB17.
„Red Bull“ pristatė superautomobilį RB17
„Red Bull“ pristatė superautomobilį RB17 / Red Bull nuotr.

Palaipsniui aiškėja naujos detalės, superautomobilio kūrėjas papasakojo apie šios mašinos detales tinklalaidėje „Talking Bulls“.

Kaip ir kitiems panašios klasės mašinų kūrėjams, „Red Bull Advanced“ technologams teko priverstinai mažinti automobilio maksimalų greitį iki 370 km/val. saugumo sumetimais – svarbiausia, kad ribų neviršytų apkrovos padangoms.

Adrianas Newey: „Padangos yra vienas iš aspektų, kuriam teko skirti ypatingą dėmesį. Dar ankstyvoje mašinos kūrimo stadijoje mes pasirašėme sutartį su „Michelin“ ypatingoms padangoms RB17 sukurti. Bet net ir su specialiomis padangomis mes turėjome mažinti prispaudžiamosio jėgos lygį prie greičio, kuris viršija 240 km/h.

Suprantama, jog kalba eina apie bendras apkrovas padangoms, tai yra automobilio svoris plius prispaudžiamoji jėga, kurią generuoja aerodinamika. Tai buvo viena iš priežasčių, kuri privertė mus mašinos svorį padaryti kuo mažesnį, nes mes iš anksto supratome, kad RB17 greitis bus apribotas padangų galimybėmis.

Superautomobilio kūrimo procese buvo sukurta daug jo versijų. Iš pat pradžių buvo galvota, kad konstruosime 4x4 transmisiją, t.y. priekinėje ašyje montuosime elektrinį variklį. Bet skaičiavimai parodė, kad mašina bus greitesnė, jei padarysime ją lengvesne ir apsiribosime tik galiniais varomais ratais.

Iš pat pradžių turėjome mintį sumontuoti V8 variklį su dviem turbinomis, žinoma, norėjome, kad jis būtų be turbininės sistemos. Bet klausimas iškilo toks: kaip atmosferinį variklį pagaminti pakankamai galingą prie kompaktiškų jo gabaritų, kad jo dydis ir svoris atitiktų užsibrėžtus paramentrus.

Tai tapo gana sudėtinga užduotimi, mūsų motoristai siūlė įvairiausius sprendimus, kol galiausiai buvo pagamintas V10 atmosferinis variklis.

Mes norėjome sukurti automobilį, kurį valdyti galėtų net žmogus, neturintis lenktyninės mašinos vairavimo patirties. Tokie žmonės galės įvertinti, kad ši mašina atleidžia klaidas, nepasižymi per dideliu vairo pasukamumu, o vairuoti ją nėra labai sunku.

Kai mūsų patirtis bus didesnė, mašina palaipsniui adaptuosis prie vairavimo stiliaus – jūs galėsite ją reguliuoti, nustatinėti, pasirinkti įvairius prispaudžiamosios jėgos lygius, rinktis skirtingas padangas ir pan. O profesionalių lenktynininkų rankose RB17 trasos ratą galės įveikti laiku, panašiu į „Formulės-1“ bolido galimybes.

Neseniai mūsų simuliatoriuje dirbo vienas mūsų klientas ( ne profesionalas), bet gana pasikaustęs mėgėjas. Ir prie RB17 vairo jis parodė laiką, kuris leistų jam iškovoti „pole“ Silverstouno trasoje su vienos sekundės pranašumu“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“