1999 metais „Audi“ pristatė serijinį A2 modelį. Šis, priešingai nuo tuo metu rinkoje buvusių BMW ar „Mercedes-Benz“ mažylių, išsiskyrė abejingų nepaliekančiu dizainu bei šiai klasei unikalia inžinerija.
A2 buvo išskirtinai lengvas automobilis. Priklausomai nuo variklio bei įrangos, hečbekas galėjo sverti mažiau nei 900 kg. Neįtikėtinai lengvo rezultato gamintojas pasiekė dėl dosnių investicijų į aliumininės konstrukcijos vystymą. Ir tai buvo didelė problema koncernui.
Serijinės gamybos startą lydėjo to meto žurnalistų liaupsės dėl šio automobilio važiavimo savybių. Tai buvo pirmasis tokio dydžio modelis su aliuminio konstrukcija bei iš šios medžiagos pagamintomis kėbulo detalėmis. Daugybė darbo valandų praleistų vėjo tuneliuose lėmė neįtikėtinus aerodinaminius rodiklius. Ekonomiškiausių „Audi A2 3L“ versijų oro pasipriešinimo koeficientas siekė tik 0.25. Tokį rezultatą „Toyota Prius“ pasiekė tik 2009 metais.
Tai taip pat buvo kone pirmasis serijinis kompaktiškas automobilis, siūlęs neįtikėtinas 3 l/100 km vidutines degalų sąnaudas. Užmiestyje šis hečbekas šimtui kilometrų reikalauja dar mažiau – 2,7 l degalų. Anot gamintojo, vidutinė CO2 emisija siekė tik 85 g/km – tai stebėtinai geras rezultatas net ir šiandien.
Tiesa, 1,2 litro TDI 3 cilindrų dyzelinė jėgainė su 61 AG bei 140 Nm reiškė, kad kitų transporto priemonių aplenkimas reikalaus kruopštaus vairuotojo veiksmų planavimo.
Iki 100 km/h šie modeliai pagreitėjo beveik per 15 sekundžių, tačiau dėl pagirtinos aerodinamikos „A2 3L“ galėjo lėkti maksimaliu 170 km/h greičiu. Nors ir šiam lengvam automobiliui 170 Nm suteikė solidų postūmį, lėta jo robotizuota mechaninė transmisija tiesiog sunaikino tai, kas galėjo būti vadinama padoria dinamika – bent jau pagal praėjusio tūkstantmečio miesto automobiliams taikomus standartus.
Geros aerodinaminės savybės taip pat padarė daug teigiamos įtakos ir triukšmui salone. A2, lyginant su kitais tokio dydžio ir svorio automobiliais, yra tylus. Tuo tarpu lengvas jo svoris eliminavo automobilio inertiškumą ir vingiuotame kelyje „Audi A2“ buvo pajėgus automobilis šypsenai vairuotojo veide nupiešti.
2000-aisiais metais visi automobilių gamintojai masiškai migravo link sunkesnių automobilių. Didėjo jų svoris, plėtėsi statramsčiai, storėjo durys ir augo svoris. Tai buvo globalios tendencijos. Tačiau 1999-2005 metais gaminti A2 siūlė lengvumo pojūtį, kurį po truputį vairuotojai ėmė užmiršti.
„Audi A2“ komercinės sėkmės nesulaukė. Pažangios technologijos ir besaikis brangių medžiagų panaudojimas išpūtė šių modelių kainas, o per septynerius gamybos metus nuo konvejerio nuriedėjo tik apie 176 tūkst. automobilių.
Šiandien naudotą „Audi A2“ galima įsigyti vos už daugiau nei tūkstantį eurų. Lankomiausiame transporto skelbimų portale Autoplius.lt galima rasti ir retą 3L modelį, kuris, pasak automobilių entuziastų, ateityje gali tapti vertingu automobiliu. Vienintelio parduodamo tokio A2 kaina siekia 2,3 tūkst. eurų.
Nesuklys sakantys, jog „Audi A2“ debiutavo per anksti. Tai – lyg šių dienų „BMW i3“ – kelerius metus gaminamas automobilis, dėl savo dizaino bei inžinerijos vis dar atrodantis lyg iš ateities.