„2023-ieji „Møller Baltic Import“ buvo sėkmingi metai vertinant tiek finansinius rezultatus, tiek automobilių pardavimų apimtis. Visi mūsų atstovaujami prekių ženklai užėmė tvirtas pozicijas tiek vidaus degimo varikliais varomų automobilių, tiek elektromobilių rinkose. Lietuvos „premium“ segmente „Audi“ užimta pirmoji vieta apskritai yra istorinis pasiekimas. Be to, klientams buvo pristatytas rekordinis skaičius šio prekės ženklo automobilių. „Volkswagen“ prekės ženklui praėjusieji metai taip pat buvo itin sėkmingi: pavyko pasiekti užsibrėžtą tikslą – užimti pirmąsias vietas pagal elektromobilių pardavimus Lietuvoje ir Latvijoje“, – sako „Møller Baltic Import“ generalinė direktorė Ilze Grase-Kibilde.
Įmonės vadovė taip pat atkreipia dėmesį į gerus „Volkswagen Commercial Vehicles“ padalinio rezultatus – per metus Baltijos šalių klientams buvo pristatyta 9 proc. daugiau lengvųjų komercinių automobilių. Gamintojui elektrifikuojant šį segmentą buvo pasiūlyti verslui patrauklūs modeliai – „ID. Buzz“ ir „e-Crafter“.
„Išaugę pardavimai taip pat natūraliai lėmė gerus 2023 metų finansinius rezultatus. Ir visa tai – dėl glaudaus „Volkswagen“ ir „Audi“ gamyklų bendradarbiavimo bei mūsų mažmeninės prekybos partnerių Baltijos šalyse profesionalumo ir atsidavimo. 2024 metais turėsime gebėti prisitaikyti prie pokyčių ir atsižvelgti į galimą rinkos sulėtėjimą. Pastarųjų keleto metų įvykiai visame pasaulyje pakeitė nusistovėjusią tvarką ir privertė išmokti greitai priimti sprendimus“, – kalba I.Grase-Kibilde.
2024 metus įmonė pasitinka su ambicijomis toliau didinti pardavimus.
„Møller Baltic Import“ vadovė priduria, kad 2024 metus įmonė pasitinka su ambicijomis toliau didinti pardavimus. Užtikrintumo suteikia įvairiapusiška automobilių gama, kurioje bus tokie vidaus degimo varikliais varomi modeliai, kaip „Volkswagen Tiguan“ ir „T-Cross“, o taip pat ir visiškai nauji elektromobiliai – „Volkswagen ID.7“, „ID.7 Tourer“, 7 sėdimų vietų „ID. Buzz“ versija. „Tiguan“ debiutas bus itin svarbus – tai klientų itin mėgstamas ir laukiamas modelis, kurio įkraunama hibridinė versija elektros režimu nuvažiuos net 100 km atstumą. „Audi“ taip pat pasiūlys pirmuosius ant naujos PPE platformos pagamintus elektromobilius – „Q6 e-tron“ ir „A6 e-tron“. „Daug dėmesio šiais metais skirsime klientų aptarnavimui ir jų lojalumui. Tai bus pagrindiniai prioritetai tiek „Volkswagen“ ir „Audi“ gamykloms, tiek Baltijos šalyse dirbantiems jų partneriams“, – apibendrina I.Grase-Kibilde.
Rekordiniai „Audi“ metai
2023-ieji buvo rekordiniai „Audi“ metai tiek Lietuvoje, tiek ir Latvijoje – iš viso klientams buvo pristatyta 1760 naujų prekės ženklo automobilių. Lietuvoje gamintojo atstovams netgi pavyko pasiekti istorinį rezultatą – parduoti 1162 automobilius. Tai leido „Audi“ užtikrintai užimti pirmąją vietą šalies „premium“ automobilių segmente. Prekės ženklo rinkos dalis siekė net 26 proc., taigi vienas iš keturių praėjusiais metais Lietuvoje registruotų naujų prabangių automobilių buvo papuoštas logotipu su keturiais žiedais. „Audi“ pirkėjai 2023-iaisiais vėl daugiausiai rinkosi tuos pačius vidaus degimo varikliais varomus modelius – Q7, Q5 ir A6. Šie trys modeliai sudarė daugiau nei 50 proc. visų prekės ženklo pardavimų.
Naujų „Audi“ elektromobilių pardavimai toliau auga. 2023-aisiais Lietuvoje ir Latvijoje buvo parduota 7,4 proc. daugiau elektra varomų prekės ženklo modelių nei praėjusiais metais. Abiejose šalyse populiariausi modeliai buvo „Q8 e-tron“ (128 automobiliai, įskaitant „Audi e-tron“) ir „Q4 e-tron“ (84 parduoti automobiliai).
2023-aisiais Lietuvoje ir Latvijoje buvo parduota 7,4 proc. daugiau elektra varomų prekės ženklo modelių nei praėjusiais metais.
2023 metais Lietuvos prabangių automobilių rinka padidėjo net 19,2 proc. ir buvo didesnė nei bet kada anksčiau. Pasak I. Grase-Kibilde, 2024-aisiais augimo tempas gali sulėtėti dėl išorinių faktorių, tačiau tikimasi išlaikyti praėjusių metų lygį. „Nedidelis rinkos susitraukimas nebūtų netikėtas – tai gali lemti aukštos „Euribor“ palūkanų normos ir pasaulinės rinkos nestabilumas. Tuo pat metu ekonomikos atsigavimas antrąjį 2024 metų pusmetį gali ir paskatinti automobilių rinkos augimą“, – kalba „Møller Baltic Import“ vadovė.
2024-aisiais „Audi“ planuoja pristatyti daugiau nei 10 naujų modelių. Pavasarį debiutuos visiškai naujas elektrinis visureigis „Q6 e-tron“, o kiek vėliau – naujasis „A6 e-tron“. Be to, rinkoje pasirodys atnaujinti pirkėjų pamėgti modeliai ir sportiški RS gamos automobiliai.
„Volkswagen“ dominavo elektromobilių rinkoje
2023 metais „Volkswagen“ toliau didino elektromobilių pardavimus ir išliko šio segmento lydere. Lyginant su praėjusiais metais, prekės ženklo elektromobilių pardavimai Baltijos šalyje išaugo daugiau nei dvigubai – 2022-aisiais tik 5 proc. visų Baltijos šalyse parduotų „Volkswagen“ automobilių buvo varomi vien elektra, o 2023 metais – jau 11 proc. Populiariausi ID. šeimos modeliai Baltijos šalyje praėjusiais metais buvo ID.4 (334 parduoti automobiliai), ID.3 (263 automobiliai) ir ID.5 (44 automobiliai). Svarbu pažymėti, kad 56 proc. „Volkswagen“ pirkėjų Lietuvoje pasinaudojo galimybe gauti elektromobilių pirkėjams valstybės skiriamą kompensacinę išmoką.
Praėjusiais metais Baltijos šalyse „Volkswagen“ pardavė apie 6000 naujų lengvųjų automobilių. 2897 iš jų buvo pristatyti klientams Lietuvoje. Prekės ženklas išlaikė tvirtą poziciją šalyje – 11 proc. visų 2023 metais Lietuvoje parduotų naujų automobilių buvo „Volkswagen“. Pirkėjai daugiausiai rinkosi SUV modelius – „Touareg“ pardavimai, lyginant su 2022-aisiais, išaugo net trigubai. Populiariausi trys modeliai Baltijos šalyse praėjusiais metais buvo „T-Cross“ (1215 parduotų automobilių), „Tiguan“ (1105 automobiliai) ir naujasis „Taigo“ (673 automobiliai). Šie trys modeliai buvo geidžiamiausi ir Lietuvoje – iš viso šių automobilių parduoda 1447.
2024-aisiais „Volkswagen“ sieks didinti savo rinkos dalį, todėl modelių gama toliau bus stiprinama. Šiais metais planuojamos kelios svarbios premjeros, bus atnaujinti populiarūs modeliai, o perkamiausius prekės ženklo automobilius bus galima įsigyti už itin patrauklią kainą. Metai prasidės naujojo ID.7 debiutu, po kurio seks „T-Cross“ pristatymas, o svarbiausia metų naujiena taps kovo mėnesį pasirodysiantis naujasis „Tiguan“. Modelių gamą taip pat sustiprins naujieji „Passat“, „Golf“, „Golf Variant“ ir „ID.7 Tourer“. Itin daug tikimasi iš naujojo „Tiguan“ – „Volkswagen“ siekia padvigubinti pardavimus kompaktinių SUV modelių segmente. „Møller Baltic Import“ vadovė pažymi, kad gamintojui taip pat itin svarbu padidinti elektromobilių rinkos dalį Baltijos šalyse ir išlaikyti aukščiausią poziciją Lietuvoje ir Latvijoje. 2024-iais „Volkswagen“ taip pat minės veiklos 30-metį Baltijos šalyse. Šia proga populiariausi modeliai pirkėjams bus siūlomi už specialią kainą.
„Volkswagen“ komercinių automobilių pardavimai augo
2023 metais „Volkswagen Commercial Vehicles“ klientams pristatė 9 proc. daugiau automobilių nei 2022-aisiais. Lietuvos, Latvijos ir Estijos pirkėjai įsigijo 1375 transporto priemones, o gamintojas užėmė 10 proc. Baltijos šalių lengvųjų komercinių automobilių rinkos. 589 komerciniai automobiliai buvo parduoti Lietuvoje, o tai leido prekės ženklui užimti 12 proc. rinkos. Populiariausi „Volkswagen“ komerciniai automobiliai buvo „Crafter“ modeliai, kurie sudarė net 39 proc. visų pardavimų. Antroje vietoje buvo „Caddy“ (25 proc. visų pardavimų), o trečioje – „Transporter“ (24 proc. pardavimų) modeliai.
Praėjusiais metais „Volkswagen“ pristatė du ilgai lauktus komercinius elektromobilius. Gamą papildė ID. šeimos modeliai – „ID.Buzz Pro“ ir „ID.Buzz Cargo“. Rudenį rinkoje taip pat debiutavo naujos kartos pikapas „Amarok“.
2024 metais „Volkswagen Commercial Vehicles“ planuoja pristatyti ne vieną svarbų visiškai naują arba atnaujintą modelį. Pavasarį rinkoje debiutuos naujos kartos „Transporter“ mikroautobusas ir visais ratais varoma „ID.Buzz GTX“ elektromobilio versija. Vėliau pasirodys ir ilgos bazės „ID.Buzz“ modifikacija, keliautojams skirtas naujasis „California“ kemperis, visais keturiais ratais varomas „Multivan“ įkraunamas hibridas ir atnaujintas universalusis „Crafter“ furgonas.
Augant „Volkswagen“ komercinių automobilių paklausai šiais metais išskirtinės pastangos bus dedamos siekiant sutrumpinti laiką nuo užsakymo priėmimo iki transporto priemonės pristatymo. Prekės ženklas siekia 25 proc. padidinti komercinių automobilių pardavimus Baltijos šalyse, todėl bus optimizuojamas transporto priemonių pristatymas klientams, o rinkoje debiutuos nauji verslui patrauklūs modeliai.