„Audi RS6 Avant“ testas: ką galima nuveikti per 3,6 sekundės?

„Audi“ modelių gamos hierarchija jau kurį laiką yra labai aiški. Pagrindiniu smuiku griežia A modelių serija, padidinto pravažumo modeliai apima „Q“ seriją, o sportiškoji modelių serija žymima „S“ raide – ši pastaruoju metu siekia pabrėžti įvairiapusiškumą ir aukso viduriuką tarp dinamikos ir komforto, nepaisant fakto, jog didžioji dauguma „S“ serijos modelių Europoje turi ne benzininį, o dyzelinį motorą. Na, ir be abejonės – virš debesų sklando „RS“ modeliai.
Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant / Aivaro Grigelevičiaus nuotr.

Per pastaruosius porą metų „RS“ šeima praėjo naudingą naujovių etapą: be jau esamų automobilių modernizavimo („RS5“), pasirodė naujos kartos „RS7 Sportback“ bei „RS Q8“ visureigis. Į naujų ir dar aktualių modelių gretas taip pat galima įtraukti ir „Audi RS6“, kuris, mano nuomone, visuomet buvo „Audi“ modelių gamos pažiba.

Jokio santūrumo

Dabar gaminamas „Audi RS6 Avant“ – jau ketvirtoji šio didelio ir greito universalo karta. Nors „RS6“ kadaise buvo gaminamas ir su sedano kėbulu, tačiau dabar šis vaidmuo atiteko gerokai stilingesnei alternatyvai – „RS7 Sportback“.

Greiti universalai yra Ingolštato mieste įsikūrusio gamintojo kraujyje. Tiesiog pasižiūrėkite į jį – „Audi RS6 Avant“ atrodo fantastiškai. Šalia jo stoviniuojantis standartinis „Audi A6“, net ir aprūpintas itin brangiais aksesuarais, atrodytų stebėtinai nykiai.

Aštriai išdėstytos formos iš pirmo žvilgsnio leidžia suprasti, kad turite reikalą su velniškai greitu automobiliu. Išsipūtęs variklio dangtis, išskirtinė priekinė dalis su raumeningu buferiu, o ir nereikėtų pro akis praleisti šoninių oro įsiurbimo angų arba abejose pusėse išpieštų 40 mm ilgio purvasaugių. Šios užuominos neturi nieko bendro su nekaltu universalu, kuriuo uošvienę retkarčiais vežiojate į kapines.

Pakeitimų yra daug, juk ir pati automobilių bendrovė teigia, jog iš standartinio modelio išliko tik priekinės durys, stogas ir bagažinės dangtis. Dėl šių priežasčių „Audi RS6 Avant“ yra tikrai ryškesnis ir pastebimesnis automobilis negu anksčiau.

Glaudžios sąsajos su technologijomis

Prieš keletą metų prasidėjusi „Audi“ automobilių interjerų revoliucija palietė kone visus markės modelius. Pradedant „Audi Q8“ ir baigiant „Audi A6“. Revoliucijos terminas, tiesą sakant, galbūt yra pernelyg drastiškas, nes didžiausias pokytis įvyko centrinėje konsolėje, kurioje atsirado ne vienas, bet du lietimui jautrūs ekranai. Kad tave kur.

Reikia pripažinti, iš pradžių ši idėja atrodė kaip dar vienas bandymas vaikytis kvailų tendencijų sukeliant nepatogumą pačiam vairuotojui, tačiau skeptiškumo iliuzijos išsisklaido per maždaug 5 minutes.

Paskyrus keletą minučių susipažinimui su pagrindinėmis funkcijomis ir kaip jomis reikėtų naudotis, netrukus labai greitai užmiršti pirminę atmetimo reakciją. Juolab, jeigu netikėtai atsiranda poreikis nerti į automobilio nustatymus, geriau tai daryti ne vairuojant, o stovint šalikelėje arba dar geriau – stovėjimo aikštelėje.

Iš esmės, interjero ekosistema primena perėjimą nuo „Android“ prie „iOS“ operacinę sistemą turinčio telefono. Pirmieji žingsniai gali būti sunkūs, tačiau po pusdienio net neįsivaizduoji, jog galėtų būti kitaip, nes kiekvieną atliktą veiksmą palydi itin sklandžiai ir be priekaištų veikiančios sistemos grįžtamasis ryšys. Ypatingai didžiulį malonumą teikia neįprastos formos pavarų perjungimo svirtis, kuri atlieka ne tik pavarų perjungimo svirties funkciją, bet ir sumažinto porankio funkciją ant kurio galima padėti ranką ir labai stipriai neapsikraunant naudotis šalia esančiu ekranu. Mažas, bet labai šaunus ergonomikos stebuklas.

Dar viena maloni detalė – kokybės pojūtis. Jeigu prieš tai gamintas modelis labai dažnai stebindavo „Audi“ inžinierių sugebėjimais, šis modelis sukuria jausmą, jog įžengėte į gerokai brangesnę mašiną. Ir viskas prasideda nuo durelių atidarymo – rankenėlė atsitraukia ne per lengvai ir ne per sunkiai, pačios durys – sunkios, kurių uždarymas palydi duslus, bet itin ausiai malonus garsas. Nesijaučiate, jog ką tik uždarėte tvarto duris. Ir panašaus pobūdžio smulkmenos automobilyje lydi nuolatos.

Vis dėlto, ne viskas šiame sportiškame universale verta pagyrų.

Pavyzdžiui? Iki šiol sunku suprasti, kas sumanė, jog „Alcantara“ oda apsiūtas vairas yra gera idėja. Žvelgiant iš stilistinės pusės, be abejonės, jis atrodo gražiai, bet naudojantis šiuo vairu apima jausmas, jog jis išteptas sviestu. Šią problemą, žinoma, galima išspręsti užsidėjus vairavimui skirtas pirštines, bet kiek „Audi RS6“ vairuotojų turės tiek ryžto kiekvieną kartą dėtis pirštines vien dėl to, jog nesijaustų lyg užsiimantis kita veikla, o ne vairo sukiojimu. Alternatyva su perforuota oda visuomet bus geresnis pasirinkimas.

V8 variklis

Vienu metu „Audi RS6“ turėjo didingai skambantį 10 cilindrų variklį, dėl kurio automobilių entuziastų bendruomenė tiesiog lydėsi kaip sviestas įkaitusioje keptuvėje. Iš tiesų, ši jėgainė turėjo tokį patį efektą kaip ir BMW sprendimas į „BMW M5“ įgrūsti ne visai patikimą, bet tiesiog nuostabiai skambantį aukštasūkį „S85“.

Kaip žinote patys – laikai pasikeitė. 10 cilindrų monstrus pakeitė gerokai kuklesnės, bet ne ką mažiau efektyvios 8 cilindrų alternatyvos. Tokią transformaciją matėme tiek „Audi RS6“, tiek „BMW M5“ stovyklose

Naujoji „Audi RS6“ naudoja 4,0 litrų darbinio tūrio, 8 cilindrų, dvi turbinas turintį variklį, kuris gamykloje buvo aprūpintas šiuo metu itin populiaria 48 voltų elektros sistema. Pastaroji leidžia skirtingais būdais padidinti benzininės jėgainės efektyvumą.

Vienas iš būdų – rekuperuoti kinetinę energiją ir ją kaupti atskiroje ličio jonų baterijoje. Dėl to, atleidus akceleratoriaus pedalą, automobilio smegenys renkasi vieną iš dviejų scenarijų: stabdymą varikliu arba, priešingai, važiavimą iš inercijos visiškai išjungus vidaus degimo variklį iki 40 sekundžių, bet šiomis savybėmis daugelis „Audi RS6“ vairuotojų naudosis ypatingai retai.

Vietoje to, daugelis pasielgs nuspėjamai, pavyzdžiui, aktyvuos kokį nors aštresnį važiavimo režimą – kad ir „Dynamic“, kuris leis sužinoti kas per padaras yra „Audi RS6“. Padarius tai, automobilis priverčia pasijusti, lyg būtumėte Haris Poteris ant „Aureolės“, žaidžiant kvidičą.

Naudojant patį agresyviausią važiavimo režimą, automobilis iškart atgyja. Pavaros perjungiamos pabrėžtinai grubiau ir greičiau, reakcija į akceleratoriaus paspaudimą ar atleidimą tampa žaibiška, be menkiausio uždelsimo. Perkopus 2000 sūkių ribą, 8 cilindrų variklis suteikia neįtikėtiną trauką, kuri nesibaigia ties 6000 aps/min. padala. Šiame važiavimo režime visiškai atsiskleidžia labai gerai užslėpta superautomobilio siela.

Nors „Audi RS6“ yra penkių metrų ilgio universalas, tačiau automobilio akceleracija iki 100 km/val. ar netgi iki 200 km/val. leidžia džiaugtis gerokai prestižiškesnių markių siūlomomis dinaminėmis savybėmis už gerokai mažesnę kainą ir be abejonės – visai šeimai priimtiname kiaute. Tik su sąlyga, jeigu vairuodami „Audi RS6“ sugebėsite išlikti civilizuoti.

Stabilus – bet kur ir bet kada

Įvairiapusiškumas – žodis, kurį norėjosi naudoti kiekvieną kartą pavairavus bet kurią „Audi RS6“ modelio kartą. Nesvarbu, ar tai būtų buvusi pirmoji, apvalių formų, į ką tik iš krosnies ištrauktą batoną panaši „C5“, ar užslėptų talentų turėjusi „C7“.

Stovint šalia ir jaučiant, kaip agresyvios automobilio linijos bando įtikinti, jog tavęs dabar laukia velniškai pasiutęs pasivažinėjimas, po keliasdešimt pirmųjų kilometrų supranti, jog po ypatingai raumeninga išvaizda slypi ypatingai kruopščiai sukalibruotas automobilis.

Tai nėra koks nors baimę keliantis žvėris. Nors 8 cilindrų variklis burbia it koks baritonas, sėdint viduje variklio ir išmetimo sistemos skleidžiamos melodijos girdimos, lyg klausytumėtės kaip virš jūsų gyvenantys kaimynai bando išspręsti ginčą. Lyg ir girdite, bet negalite tiksliai pasakyti, kas ten darosi.

Kone pastebimiausias šios „Audi RS6“ kartos pokytis – pavyzdinės manieros kelyje. Jis nebėra sunkiai suvaldomas, koks buvo kadaise. Naudodamas visų varančiųjų pavarą, automobilis absoliučiai užtikrintai laikosi įsikibęs į bet kokį posūkį. Net ir esant šlapiai kelio dangai, automobilis nerodo jokių silpnumo požymių, dėl kurių norėtųsi trumpam atleisti įtemptas vadeles ir galbūt iš „Dynamic“ važiavimo režimo persijungti į „Comfort“.

Verta pažymėti, jog daugiausiai liaupsių nusipelno inžinierių sprendimas įdiegti galinių vairuojamųjų ratų sistemą, dėl kurios „Audi RS6“ sugebėjo transformuotis į vikrų ir miklų atletą, neretai leidžiantį užsimiršti, kad už vairuotojo sėdynės plyti kone keli hektarai erdvės.

Žinoma, mūsų skoniui, vairo mechanizmas ir važiuoklė galėtų būti standesni, tačiau atmetus savo išskirtinius įgeidžius, „Audi RS6“ išlieka patogus automobilis. Standartinėje įrangoje komplektuojama pneumatinė pakaba su elektronikos valdomais amortizatoriais bei penkių svirčių pakaba priekyje ir gale tiesiog daro stebuklus. Pasirinkus numatytąjį „Comfort“ važiavimo režimą, „Audi RS6“ kelyje elgiasi kaip ir bet kuri kita „Audi A6“ – itin civilizuotai, ir siunčia signalus, jog bet kurioje įmanomoje situacijoje šiuo automobiliu galite pasitikėti. Be jokių abejonių – automobilis, turintis dvilypę asmenybę.

Vienintelė „Audi“, kurios jums tikrai reikia

„Audi“ niekada nesuteikdavo progos abejoti „RS6“ modelių galimybėmis, o ir bendrovės sprendimas (dažniausiai) sportišką automobilį įvilkti tik į universalo kėbulą jam suteikdavo netiesioginio išskirtinumo.

Sulig naujo modelio pasirodymu, „Audi“ ilgai brandintą koncepciją truputėlį patobulino – ji skirta tiems, kas trokšta būti pastebėti aplinkinių. Jeigu ankstesnės „Audi RS6“ sugebėdavo susilieti su didžiule automobilių minia, to paties nesinori pasakyti apie naująjį modelį. Iššaukiantis, tiesiog traukiantis kiekvieno žvilgsnį, bet galbūt tai ir yra didžiausia problema?

„Audi RS6“ visuomet buvo tas tylenis, kuris esant poreikiui galėdavo ant žemės nuleisti ne vieną išsišokėlį. Dabar, net ir turėdamas milžinišką dinamikos arsenalą, „Audi RS6“ neteko savybės netikėtai nustebinti „BMW M8“ ar „Porsche 911“ vairuotojus. Dabar kiekvienas praeivis, kritikas ar tam tikros „Facebook“ grupės narys iškart iškelia lūkesčių kartelę, kurią „Audi RS6“ ne visada galės įveikti.

Privalumai

• Velniškais greitas. Bet kokiomis oro sąlygomis
• Iš „Audi A7“ pasiskolinta priekinė dalis suteikė universalui reikalingo agresyvumo
• Iki kaulų smegenų praktiškas
• 8 cilindrų variklio įvairiapusiškumas
• Galinių vairuojamųjų ratų sistema automobiliui suteikia reikalingo vikrumo
• Stebėtinai civilizuotas, kai iš automobilio nereikalauji visų dinaminių savybių demonstracijos
Trūkumai
• Išmetimo sistemos skleidžiamas garsas – užslopintas
• Papildomos įrangos katalogas gali labai stipriai išpūsti galutinę automobilio kainą
• Automobilio plotis priverčia nejaukiai jaustis siauresnėse gatvėse
• Masyvūs ratlankiai tiesiog prašyte prašosi subraižomi
Duomenys apie modelį:
• Automobilio kaina (pigiausio/bandyto): 121 700 / 177 000 eur
• Ilgis / Plotis / Aukštis (mm): 4939 / 1886 / 1467
• Automobilio svoris: 2075 kg
• 0 – 100 km/val. : 3,6 sekundės
• Maks. greitis : 250 km/val.
• Didžiausia variklio išvystoma galia : 600 AG
• Didžiausias variklio išvystomas sukimo momentas: 800 Nm
• Sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) (l/100): 11,8 / 8,9 / 9,6 .

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis