Tiesiogine to žodžio prasme jis kimšte prikimštas galią ir ekonomiškumą didinančių techninių inovacijų, nors „Audi“ inžinieriai teigia, kad 100 km kelio šis monstras vidutiniškai sunaudoja tik 7,4 l dyzelino. Tokie parametrai šiuo metu būdingi klase žemesniems, t.y., V6 varikliams.
Naujovės tenkins ir amerikiečius
4.0 biturbo V8 TDI – pirmtakų neturintis visiškai naujos konstrukcijos 3956 cm3 (t.y., beveik 4 litrų) darbinio tūrio V8 turbodyzelinis variklis. Jo konstrukcijoje pritaikytas sekvencinis įpūtimo valdymas, kai turbinos veikia priklausomai nuo variklio apkrovų.
Konstrukcijoje numatytos dvi išmetamosiomis dujomis varomos turbinos – viena veikia prie žemų ir vidutinių variklio apsukų, o kita – varikliui dirbant pilna jėga. Specialistus gali nustebinti neproporcingai kuklūs pirmosios ir akivaizdžiai nepakankami antrosios turbinos parametrai, keistai žemi tokiam varikliui, kurio net „maža“ ir „vidutinė“ apkrovos generuoja didelę realią galią, sūkiai.
Konstrukcijoje pritaikytas sekvencinis įpūtimo valdymas, kai turbinos veikia priklausomai nuo variklio apkrovų.
Iš tiesų čia nėra jokios klaidos, nes kartu su išmetamųjų dujų turbinomis veikia papildomas elektra varomas EPC kompresorius, išlygindamas neproporcingus turbinų parametrus, itin juntamus prie žemų ir vidutinių apsukų. Pritaikę šį įdomų elektros kompresoriaus ir išmetamųjų dujų turbinų derinį, „Audi“ variklių specialistai sukūrė tokią turbo sistemą, kuri užtikrina neįtikėtinai aukštą variklio energinį efektyvumą prie santykinai žemų variklio temperatūrų, pasižyminčią mažesne aplinkos tarša bei žemesnės klasės (t.y., V6) varikliams prilyginamomis degalų sąnaudomis.
Pats EPC kompresorius naudoja naujo standarto 48 voltų elektros sistemą. Taigi, „Audi SQ7 TDI“ – pirmasis serijinės gamybos automobilis su šia elektros sistema.
Naujasis 4.0 litro biturbo V8 TDI su EPC kompresoriumi – rimtas „Audi“ argumentas. Manoma, jog net žemomis apsukomis gerą galią ir sukimo momentą demonstruojantis dideliam, galingam automobiliui skirtas dyzelinis variklis idealiai tiks ir JAV rinkai, kurios pirkėjai, viena vertus, pageidauja didelių automobilių su galingais varikliais, tačiau, antra vertus, tos šalies kompetentingos institucijos nustatomus taršos standartus ne visuomet sieja su realybe.
Kiti V8 TDI privalumai
Ne vien tik įpurškimo mazgų deriniu stebina naujasis jėgos agregatas. Maksimaliai sutrumpinti dujų tekėjimo kanalai užtikrina ypač greitą variklio reakciją į valdymo komandas (greitėjimas – lėtėjimas – stabdymas) ir nedidelę taršos kontrolės sistemos veikimo zoną (taip maksimizuojant pastarosios tikslumą ir veiksmingumą).
Laiko patikrinta common-rail sistema sukuria 2500 barų įpurškimo slėgį. Uždegimo slėgis – 200 barų.
Specialus variklio gausmo stiprintuvas
Variklio dėvėjimąsi mažina ypač efektyvi terminio valdymo sistema ir inovatyvūs alkūninio veleno patobulinimai. Išmetamų dujų toksiškumą mažina ir taršos parametrus kontroliuoja didžiulis techninių priemonių kompleksas, pradedant azoto oksidus minimizuojančiu AdBlue įpurškimu ir baigiant pačiame suodžių dalelių filtre sumontuotu įprasto katalizatoriaus ir SCR katalitinio konverterio tandemu. Galingų automobilių mėgėjus džiuginantį būdingą variklio gausmą kuria išmetimo sistemoje sumontuotas specialus stiprintuvas. O tiems, kam variklio garsas asocijuojasi su triukšmu, numatyta jo slopinimo galimybė – Audi drive select kompleksinių automobilio parametrų reguliavimo sistema be kitų parametrų reguliuoja ir šio stiprintuvo veikimą.
4.0 biturbo V8 TDI išvysto 320 kW (435 AG) pajėgumą ir iki 900 Nm sukimo momentą, kuris prieinamas jau 1000 – 3000 aps./min diapazone. Automobilis 100 km/val. greitį pasiekia per 4,8 sek. Maksimalus elektroniniais ribotuvais ribojamas greitis – 250 km/val. Vertinant pagal NEDC metodiką, 100 km sunaudojama vidutiniškai 7,4 l dyzelino, o į aplinką išmetama 194 g/ km CO2.
8 laipsnių tiptronic pavarų dėžė
Naujojo „Audi SQ7 TDI“ efektyvumas neapsiriboja vien tik įspūdingais variklio parametrais. Atnaujintos konstrukcijos 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė taip pat įneša savo indėlį į bendrą automobilio efektyvumą. Pavaros perjungiamos ypač sklandžiai, automatika tiksliai parenka ekonomiškiausią pavarą arba jų perjungimo seką kiekvienoms važiavimo sąlygoms.
Kai tik įmanoma, ypač važiuojant dideliu greičiu arba į nuokalnę, automobilio generuojamų inercijos jėgų efektyviam panaudojimui visuomet įjungiama savirieda. Taip pat pažymėtini kompaktiški naujos pavarų dėžės gabaritai, mažesnė masė ir pagerinta sąveika su ratų pakabos sistema.
Bazinėje komplektacijoje yra elektromechaninis vairo stiprintuvas, Audi drive select kompleksinių automobilio parametrų reguliavimo sistema ir adaptyvinė pneumatinė ratų pakaba (sportinė pakabos versija – pagal papildomą užsakymą).
Netrukus po automobilio pasirodymo rinkoje papildomos įrangos sąrašą praturtins ypač lengvi anglies pluošto stabdžių diskai. Ant bazinės komplektacijos 20 colių ratlankių montuojamos 285/45 padangos.
Iš quattro GmbH papildomos įrangos katalogo galima užsakyti ir 22 colių ratlankius.
Įspūdingas kėbulas
Naujasis Audi SQ7 TDI tiesiog spinduliuoja masyvios galios ir grakštaus sportiškumo balansą. Pagrindiniai priekinės dalies akcentai – pakeistos formos bamperis ir naujoviškos, tačiau atpažįstamos išvaizdos Singleframe stiliaus radiatoriaus grotelės.
Šonuose žvilgsnį traukia nežabotą galią reprezentuojančios stambios oro įsiurbimo kiaurymės, aliuminio spalvos galinio vaizdo veidrodėlių korpusai ir S dizaino durelių slenksčiai. Galinę dalį įdomiai akcentuoja iš po pakeistos formos S stiliaus bamperio kyšantys net keturi kampuoti sportinės išmetimo sistemos antgaliai.
Pažangiausi LED žibintai
Žibintų blokuose sumontuoti ir įdomiai sugrupuoti pažangiausi apšvietimo technikos elementai. Jų dėka „Audi SQ7 TDI“ šviesos spindulys tamsoje skleidžia nepakartojamą Audi šviesos dizaino raštą ir tuo pat metu pasižymi išskirtinėmis apšvietimo savybėmis, neakindamas kitų eismo dalyvių. Bazinės kompektacijos automobiliuose montuojami standartiniai LED žibintai.
Papildomai galima užsisakyti dar pažangesnius Matrix LED priekinius žibintų blokus su dinaminiu posūkio signalu.
Salono veidrodėlio korpuse sumontuota vaizdo kamera nuolat stebi apšviestumą priešais automobilį, o žibintų valdymo blokas pagal šią informaciją reguliuoja šviesos diodų ryškumą ir grupuoja juos į optimalias grupes, taip formuodamas vienalytį ir bet kokioms eismo sąlygoms optimaliausią šviesos srautą. Automobilyje sumontuota kelio ženklų atpažinimo sistema neapsiriboja vairuotojui teikiamais įspėjimais ir navigacinėmis funkcijomis. Ji perduoda informaciją ir išmaniesiems LED žibintams. Dėl to kelio ženklai apšviečiami silpniau, kad kitų eismo dalyvių neakintų nuo ženklų atšokantis šviesos atspindys.
Puikus vairavimo pagalbininkų rinkinys
SQ7 TDI komplektacijoje yra net 24 išmanūs vairavimo pagalbininkai. Energinio efektyvumo prognozavimo pagalbininkas padeda taupyti degalus. Adaptyvinis tempomatas palaiko pastovų automobilio greitį ir padeda laikytis distancijos iki priekyje važiuojančio kito automobilio. Taip pat yra persirikiavimo ir važiavimo eismo juostoje pagalbininkai, įspėjimo apie išlipančius žmones, eismo kliūčių įveikimo pagalbininkai, Audi pre sense city sistema.
Atskirai paminėtinas adaptyvinis tempomatas, šiame modelyje tapęs savotišku vairavimo pagalbininkų valdymo centru. Su juo glaudžiai sąveikauja ne viena iš automobilyje įrengtų vairavimą lengvinančių sistemų. Pavyzdžiui, veikdamas kartu su navigacinės sistemos žemėlapiu ir kelio ženklų atpažinimo sistema, adaptyvinis tempomatas atpažįsta įvažiavimus į gyvenvietes ir išvažiavimus iš jų bei greičio ribojimo ruožų ribas ir pagal šiuos duomenis automatiškai koreguoja automobilio greitį.
Vokietijoje automobilis kainuos nuo 89 900 eurų.
Europoje Audi SQ7 TDI pardavimai prasidės jau šio pavasario pradžioje. Vokietijoje automobilis kainuos nuo 89900 eurų.
Į šią kainą įtraukta papildomos įrangos už maždaug 10000 eurų, kurios nėra įprastame Audi Q7 TDI be S indekso. Tai LED žibintai, pakeisto dizaino 20 colių ratlankiai, sportinio stiliaus bamperiai, sportiškai suderinta S serijos adaptyvinė pneumatinė ratų pakaba, elektra valdomos ir šildomos priekinės sėdynės, aliuminio apdailos elementai, oda aptrauktas 3 stipinų daugiafunkcinis vairaratis su šalia jo esančiomis sportinio tipo pavarų perjungimo svirtelėmis, centrinis ranktūris tarp priekinių sėdynių, automobilio apsaugos sistema ir padidintos talpos degalų bakas.