„Regitros“ duomenimis, lietuviai naudotą automobilį perka vidutiniškai už 5 000 eurų. Viena dažniausiai keičiamų tokio automobilio dalių, pavyzdžiui, naujų stabdžių trinkelių komplektas su keitimu atsieitų apie 200 eurų. Tai kainuoja beveik 15 kartų mažiau nei naudotas 2014 metų „Aston Martin V12 Vanquish“ priekinių stabdžių diskų ir trinkelių komplektas. Ši legendinio britų gamintojo modelio dalis šiuo metu „RRR.lt“ naudotų automobilių dalių sistemoje kainuoja 2 900 eurų.
Čia už nedidelio automobilio kainą – 2 200 eurų – galima įsigyti ir 2011 metų „Ferrari California“ prietaisų skydelį. Ir tai tik viena iš beveik 30 būtent šio modelio dalių, kurias „RRR.lt“ sistemoje pateikė vienas pardavėjas. Kitų egzotinių automobilių dalių kainos gali būti kiek mažesnės. Pavyzdžiui, 2014 metų „Lamborghini Aventador LP 610-4“ priekinis buferis kainuoja 960, o „Ferrari 599 GTB GTO“ priekinis kairysis žibintas – 1 637 eurus. Vis dėlto tai vis tiek kainuoja keliskart brangiau nei toje pačioje kategorijoje esančių kitų automobilių naudotos dalys.
Įdomus paradoksas
Tiesa, bendrovės „Ovoko“ valdomo portalo „RRR.lt“ klientų plėtros specialistas Agnius Skudutis pastebi, kad brangiausios dalys nebūtinai yra tokių gamintojų kaip „Ferrari“, „Aston Martin“ ar „Lamborghini“. Įprastai „RRR.lt“ sistemoje brangiausios dalys yra tos, kurių gamykla nebetiekia, o alternatyvų niekas kitas negamina. Dažniausiai tai yra varikliai, pavarų dėžės ir degalų tiekimo sistemos bei jų dalys.
„Būtent todėl tarp brangiausių dalių mūsų sistemoje ne visos yra egzotiškų automobilių. Brangiausia per „RRR.lt“ platformą parduota naudota dalis kainavo 4 500 eurų. Tiesa, tai buvo gana „žemiškas“ variantas – galingiausias dyzelinis 3 litrų BMW variklis, skirtas 5 serijos F10 modeliui. Antroje vietoje – dyzelinio „Volkswagen“ variklio purkštukai už 3 500 eurų. Tuo tarpu trečia pagal kaina „RRR.lt“ sistemoje parduota dalis – taip pat 3 litrų dyzelinis BMW 7 (F01) variklis“, – pasakoja jis.
Retas perka nepamatęs savo akimis
Šiuo metu „RRR.lt“ sistemoje brangiausia prekė – „Ferrari California“ variklis. Šis italų gamybos V8 kūrinys kainuoja 12 900 eurų. Agnius Skudutis pabrėžia, kad tokios dalys sistemoje atsiranda nedažnai, o ir parduoti jas užtrunka ilgiau.
„Svarbu pabrėžti, kad egzotiniai automobiliai taip vadinami ne be reikalo, todėl ir klientų bei tokių dalių sandorių bus žymiai mažiau. Taip pat daugelis nenori pirkti brangios dalies vien pamatęs nuotrauką ekrane. Natūralu, nes perkantys tokią dalį nori patys įsitikinti, kad ji tikrai tiks jų automobiliui ir atitinka pardavėjo deklaruojamą kokybę“, – pasakoja jis.
Taip pat A.Skudutis prabrėžia, kad kiekvienai „RRR.lt“ sistemoje esančiai daliai taikoma nemokama 10 dienų grąžinimo garantija. Todėl gavęs dalį klientas gali įsitikinti jos kokybe arba be jokios rizikos iškart patikrinti, ar ji tikrai tinka tam tikram modeliui.
Paklausa diktuoja pasiūlą
Pasak A.Skudučio, šiuo konkrečiu „Ferrari California“ atveju kėbulo ir interjero dalimis prekiauja vienas pardavėjas, tačiau toks atvejis gana retas.
„Smagu matyti, kad sistemoje yra tokių išskirtinių modelių kaip „Maserati Quattroporte“ ar „Rolls-Royce Silver Shadow“, tačiau šiuo metu mūsų sistemoje nėra daug pardavėjų, kurie specializuotųsi parduoti tik išskirtinių automobilių naudotas detales. Priežastis paprasta kaip ekonomikos vadovėliai – tokios dalys perkamos labai retai, todėl tiekėjai negali užtikrinti jų nuolatinio srauto“, – apie tendenciją kalba A.Skudutis ir priduria, kad dažniausiai tokius užsakymus pateikia verslo įmonės ir servisai, kurie remontuoja egzotiškus automobilius ir jau ne pirmą kartą naudojasi naudotų dalių portalu „RRR.lt“.