Vangiai ir ne itin smagiai nusiteikę važiuojame 130 km/h greičiu, nepaisant perjungtos aukščiausios, šeštos pavaros. Sveiki atvykę į „Ford Mondeo“ pasaulį!
Tiksliau ne į bet kokį „Mondeo“, o į 1.5 TDCi ECOnetic. Su kuklaus darbinio tūrio, 120 AG dyzeliniu varikliu, kuriam veikiant žvejybinio tralerio sūkių dažniu, net dideliam universalui 100 kilometrų kelio turėtų užtekti 3,8 litro dyzelino. Net jei iš tikrųjų degalų sąnaudos dviem litrais didesnės, šeimos biudžetas dėl to labai nenukenčia.
Tiesa, potencialūs šio modelio pirkėjai ekonomiškumui teikia prioritetinį statusą, todėl tai atsispindi jo kainoje. Vienoje naudotų automobilių aikštelėje Vokietijoje už „Iridium Black Mica“ juodos spalvos „Ford Mondeo“ prašoma 7990 eurų. Ši suma sudaro tik apie 25 proc. naujo „Mondeo“ kainos, o automobilis juk dar tik penkerių metų.
Iš Danijos importuotas universalas nuvažiavęs 208 000 kilometrų, tad kelius jau bus kaip reikiant pažinęs. Skirtingai nei Vokietijoje, šiaurinėje jos kaimynėje maksimalus greitis magistralėse griežtai ribojamas, todėl ten toks variklis yra racionalus pasirinkimas. Vokietijoje viskas yra kitaip, tad borto kompiuteris pranešimus apie klaidas pradeda rodyti greičiau, nei spidometro rodyklė spėja pasiekti 180 km/h žymą. Kol automobilis ramiai važiuoja greitkeliu, pasidairykime po saloną.
Penktos kartos „Mondeo“ pasirodė 2014 metais. Tai buvo europinė jau dvejus metus leidžiamo amerikietiško „Ford Fusion“ versija. Nepaisant prašmatnių, „Aston Martin“ automobilius primenančių dizaino sprendimų priekinėje kėbulo dalyje, automobilio startas nebuvo sėkmingas. Naujas „Mondeo“ atrodė kukliau ir santūriau už pirmtaką. Net būdamas už pastarąjį ilgesnis, jis nėra toks erdvus. Pavyzdžiui, universalo bagažinės talpa sumažėjo 110 litrų.
Jei tikitės „Ford“ automobiliams būdingos gerai subalansuotos pakabos, taip pat nusivilsite – net su papildomai pasirenkamais adaptyviais amortizatoriais „Mondeo“ universalas beviltiškai švytuoja, tarsi ieškodamas tinkamo santykio tarp sportinio ir komfortiško važiavimo režimų.
Pakaba elgiasi vienodai, nepaisant to, koks jos darbo režimas pasirinktas. Trumpam testui pasiskolintame automobilyje įrengti standartiniai amortizatoriai. Jie švytavimus slopina geriau, o ir keičiant naujais, kainuoja gerokai pigiau. Automobilio reakcija į vėjo gūsius išryškina dar kelis trūkumus: neinformatyvų valdymą ir minkštas sėdynes. Sportiškesnio vairavimo gerbėjams toks rinkinys nepatiks.
Vis dėlto, palyginti su ankstesniais modeliais, penktos kartos „Mondeo“ pakaba gana paprasta ir patikima. Kritikos jai TÜV ataskaitose beveik nėra. Dažniausiai minimi prastai sureguliuoti ar neveikiantys žibintai, sudilę stabdžiai ir pro variklio sujungimus prasisunkusi alyva. Remiantis vienu iš pastarųjų metų TÜV sudarytu patikimumo reitingu, „Ford Mondeo“ atiteko 114 vieta.
Beje, šio modelio varžovai „Škoda Superb“ ir „VW Passat“ taip pat negali pasigirti smarkiai geresnėmis pozicijomis: pirmasis užima 108, antrasis – 110 vietą. Kodėl?
Vokietijoje dideli universalai yra itin mėgstami, juos noriai perka įmonės, kurių vairuotojai per metus nuvažiuoja daug kilometrų. Praleidžiantiems daug laiko kelyje, klasikiniai universalai turi daug privalumų: jie yra ekonomiškesni ir patogesni už tokios pačios klasės SUV kategorijos automobilius. Todėl jau po kelių metų eksploatacijos įmonių parkuose esančių universalų ridos astronominės, kaip ir išlaidos jų darbingumui palaikyti.
Beje, prakalbus apie pastarąsias, trumpam testui pasiskolintam automobiliui ne už kalnų pagrindinis techninis aptarnavimas. Į jį įtrauktas ir skirstomojo dirželio keitimas, tad visa procedūra kainuoja daugiau nei 1000 eurų. Jei dar pridėtume priekinio stiklo dėl akmenuko padarytos įdaužos keitimą, automobilio kaina akimirksniu padidėtų iki 10 000 eurų. Taigi daug racionaliau paieškoti naujesnio, mažesnę ridą turinčio varianto. Ir geriau su 150 AG varikliu. Gal tuomet greitkelyje „Mondeo“ bent iš dalies primins tai, į ką panašus šio automobilio priekis.
Išvada
Įsigyti tiek daug už santykinį eurą automobilio rinkoje mažai kas gali pasiūlyti. Tačiau „Mondeo“ pirkėjai turėtų įvertinti kai kuriuos konstrukcijos trūkumus ir galimai jau laukiančias dideles aptarnavimo išlaidas. Uždelsus remontas kainuos dar brangiau.
Įvertinimas: 3 balai iš 5
Kuo didesnė rida, tuo didesnė remonto rizika
Naudotų automobilių rinka užtvindyta „Mondeo“ modeliais, kurių rida yra astronominė. Beveik visi jie yra buvusi juridinių subjektų nuosavybė. Tokie pat automobiliai su benzininiais varikliais iš privačių naudotojų rankų yra retesni ir brangesni. Jei nesibodite ekonomiškų dyzelinių motorų, gerokai paieškoję galite rasti lūkesčius ir „Euro 6“ taršos reikalavimus atitinkantį variantą.
Jei kalbėtume apie papildomą įrangą, derėtų vadovautis mūsų ne kartą minėtu principu: mažiau yra geriau. Modelis be elektra atidaromo ir uždaromo bagažinės dangčio, navigacijos sistemos, su mechanine pavarų dėže ir standartiniais amortizatoriais kainuos mažiau. Gedimų atžvilgiu jis taip pat pranašesnis už visiškai sukomplektuotas versijas. Kaip jau minėjome, rinkoje daug automobilių su išties didele rida, todėl kruopščiai tikrinkite odometro rodmenis ir transporto priemonės istoriją.
Eksploataciniai trūkumai
Durelių lankstai. trūkimai, kaip kad čia, ant galinių durelių yra dažni. Jei nepadeda specialus tepalas, lankstus tenka pakeisti.
Išmetamųjų dujų sistema. Pirmtaką persekiojo šių sistemų negalavimai. Naujas modelis ne ką geresnis – ši sistema ilgai nebetarnaus.
Apdailos medžiagos ir surinkimas. Braškesys salone girdėti iš visų kampų – deja, tokia yra pigių apdailos medžiagų kaina!
Akmenukų gaudyklės. Didelė rida reiškia daug kelyje praleistų valandų. Tokius automobilius nesunku atpažinti pagal akmenukų paliktus randus priekinėje dalyje.
Stabdžių nusidėvėjimas. Stabdžių diskai ir trinkelės dyla intensyviai. Savaime suprantama, dėl automobilio svorio.
Ford Mondeo 1.5 TDCi ECOnetic Turnier
- Gamybos metai 2016 m.
- Rida 208 900 km
- Kaina 7990 eurų.
Techniniai duomenys: „Ford Mondeo“ 1.5 TDCi ECOnetic Turnier (2016 m.)
Variklis | turbodyzelinis/L4 |
Darbinis tūris | 1499 cm3 |
Galia | 88 kW (120 AG) esant 3600 aps./min. |
Maks. sukimo momentas | 270 Nm esant 1750 aps./min. |
Maksimalus greitis | 187 km/h |
0–100 km/h | 12,3 s |
Degalų bako talpa | 62,5 l |
Transmisija / pavara | 6 mech. / priekinių ratų |
I/P/A | 4871/1852/1501 mm |
Bagažinės talpa | 525–1630 l |
Svoris / keliamoji galia | 1622/558 kg |
Vid. degalų sąnaudos | 3,8 l/100 km |
Taršos norma/CO2 | „Euro 6“/99 g/km |
Alternatyvos
„Mazda 6“ 2.2 Skyactiv-D (150 AG). „Auto Bild“ patarimas: nuo 2016 m.
nuo 11 000 eurų, įvertinimas 3,5 iš 5.
"Opel Insignia" (tipas A). „Auto Bild“ patarimas: 1.6 CDTI EcoFlex (120 AG), nuo 2016 m., nuo 7500 eurų, įvertinimas 3 balai iš 5.
"VW Passat" (tipas B8). „Auto Bild“ patarimas: 1.6 TDI BlueMotion (120 AG), nuo 2016 m., nuo 11 500 eurų, įvertinimas 4 balai iš 5.