Lyginami automobiliai
- „Hyundai Santa Fe“ 2.2 CRDi. Kaina 48 990 eurų. Galia 200 AG.
- „Škoda Kodiaq“ 2.0 TDI. Kaina 42 506 eurai. Galia 190 AG
Statistika sako, kad iki 2018 m. liepos mėnesio Vokietijoje buvo parduoti 13 354 „Kodiaq“ automobiliai, o štai „Hyundai Santa Fe“ per tą patį laikotarpį įsigijo tik 1160 pirkėjų. Kad būtų aiškiau, per tą patį laikotarpį buvo parduota: 15 181 „Hyundai Tucson“ ir 12 507 „Škoda Karoq“ automobilių.
Tada, 2019 metais debiutavo visiškai naujas ketvirtos kartos „Hyundai Santa Fe“, turintis daug naujų technologijų. Pažiūrėkime, gal „Hyundai“ pagaliau turės progą aplenkti daugkartinį testų nugalėtoją „Škoda Kodiaq“?
Didžiulis „Santa Fe“ ir erdvus „Kodiaq“
Įspūdingos išvaizdos korėjietiškas automobilis nuotraukose atrodo mažiausiai pusantro karto didesnis už „Škoda“. Įspūdingos radiatoriaus grotelės, masyvi tamsaus chromo apdaila priekyje, dviejų dalių priekiniai žibintai (viršuje – dienos šviesų, apačioje – pagrindiniai) ir atletiškos kėbulo linijos – visa tai sudaro išties impozantiškos išvaizdos automobilio įvaizdį. Jis iš tiesų yra didesnis nei anksčiau – dabar jo ilgis siekia 4,77 m (+7 cm), plotis padidėjo iki 1,89 m (+1 cm) ir aukštis 1,7 m (+1,8 cm).
Atstumas tarp ašių pailgėjo 6,5 cm. Ir nors didysis „Grand Santa Fe“ daugiau nebus parduodamas, naujasis modelis komplektuojamas su septyniomis sėdimomis vietomis.
Čekų „Kodiaq“ yra kompaktiškesnis – 4,7 m ilgio, 1,88 m pločio ir 1,68 m aukščio. Ir, nepaisant to, jis gerokai erdvesnis nei dičkis „Santa Fe“. Itin daug vietos yra ant galinių sėdynių – erdvė čia išties karališka!
Daugiau „Kodiaq“ ir „Santa Fe“ techninių duomenų rasite čia.
Jau bazinės „Ambition“ komplektacijos „Škoda“ SUV turi atskirai pastumiamas sėdynes su reguliuojamo kampo atlošais, o „Hyundai“ tokias siūlo „Style“ ir „Premium“ komplektacijos versijose. Taip pat visi Lietuvoje parduodami „Santa Fe“ turi dvi trečios eilės atlenkiamas sėdynes, už kurias „Škoda“ reikalauja primokėti 999 eurus.
Bet reguliuojant sėdynes kur kas didesnį pranašumą turi „Santa Fe“ – jei ant antros eilės sėdynių sėdintys keleiviai šiek tiek pasistumia į priekį, trečiojoje puikiai gali įsitaisyti ir paaugliai. O štai pačios tolimiausios „Škoda“ SUV sėdynės patogios bus tik patiems mažiausiems, visiems kitiems ant jų bus tikrai ankštoka.
Septynviečio „Kodiaq“ bagažinės talpa siekia 270 l, penkiavietės versijos – 560 l, o nulenkus visas sėdynes ji didėja iki milžiniško matmens – net 2005 l. Maksimalus pervežamo krovinio svoris siekia 616 kg.
„Hyundai“ gali pervežti dar daugiau – 648 kilogramus, bet jo bagažinės talpa yra nuo 547 iki 1625 l, o septynvietės versijos – 130 l.
„Kodiaq“ turi daug „Škoda“ modeliuose siūlomų sumanių ir patogių dalykų: lietsargius priekinėse durelėse, degalų įpylimo dangtelyje laikomą ledo grandiklį, kuris taip pat turi ir didinamąjį stiklą, leidžiantį geriau įžiūrėti užrašus apie padangų slėgį, išimamą prožektorių ir t. t. Didysis čekas turi daug klasikinių vertybių ir yra funkcionalus, nebent tik pernelyg nuobodus.
„Hyundai“ stilius yra visiškai kitoks ir akivaizdžiai primena „Audi Q5“. Prietaisų skydelis atrodo prabangiai ir žaismingai, jame sumontuotas skaitmeninis septynių colių rodmenų ekranas (pradedant „Style“ komplektacija), itin raiškios grafikos projekcinis ekranas (standartinė „Premium“ komplektacijos įranga), be to, čia gausu chromo apdailos elementų, minkštų paviršių, o ir surinkimo kokybė išties gera. Labai miela!
„Hyundai“ į priekį varo turbodyzelinis 2.2/200 AG variklis, kuris buvo sumontuotas ir pirmtake. Tikrai galingas motoras, užtikrinantis puikią dinamiką ir komfortišką važiavimą bei turintis puikų „balsą“. Bet „Hyundai“ pasistengė sumontuoti itin gerą garso izoliaciją, tad „Santa Fe“ važiuoja itin tyliai ir komfortiškai.
Čia sumontuota nauja automatinė aštuonių laipsnių pavarų dėžė ir „Hyundai“ inžinieriai išties puikiai pasidarbavo ją derindami. Pavaros perjungiamos greitai ir tolygiai, o vienintelis priekaištas – uždelstas veikimas pajudant. Taip pat galime pagirti tiksliai veikiančią vairo sistemą su puikiai suderintu pasipriešinimu sukimui.
Bandomasis „Santa Fe“ turėjo sumontuotus 19 colių ratlankius (standartinė „Premium“ komplektacija), bet neturi reguliuojamos pakabos, tad automobilis dideliais ratais su žemo profilio padangomis kelio nelygumus įveikia labiau purtydamas keleivius nei „Škoda“.
Mūsų teste bandytas „Kodiaq“ turėjo 18 colių ratlankius ir adaptyvią DCC pakabą (1065 eurai), tad kelyje jis yra ne tik vikresnis, bet ir komfortiškesnis už „Hyundai“.
Jo 2.0/190 AG variklis komplektuojamas tik su visų ratų pavara ir septynių greičių DSG pavarų dėže. Ir, kaip ir kiti TDI motorai, šis variklis energingai imasi darbo ir sukasi žvaliau nei „Hyundai“. Ir nors jo garsas nėra taip gerai izoliuotas kaip bendrą platformą turinčiame „Volkswagen Tiguan“ modelyje, vis dėlto motoras dirba tyliai. Kaip ir kituose modeliuose DSG pajudant veikia nervingai, bet važiuojant jos darbui priekaištų nebelieka.
„Kodiaq“ su 190 AG varikliu, septynių greičių DSG greičių dėže, visų ratų pavara, septyniomis sėdynėmis ir papildoma įranga kainuoja 42 506 eurus. Jo priežiūrą reikia atlikti kasmet – gerai bent tiek, kad, kitaip nei „Volkswagen“ grupės automobiliams, jam taikoma ne dvejų, o ketverių metų garantija.
„Hyundai“ savo modeliui taiko net septynerių metų garantiją, o ir priežiūros centre jam reikės apsilankyti tik kas dvejus metus. Prabangios „Premium“ komplektacijos automobilis su 200 AG varikliu, „automatu“, visų ratų pavara ir septyniomis sėdynėmis atsieis 48 990 eurų. Tokia kaina tikrai dera savimi pasitikinčiam modeliui. Įspūdingas automobilis, bet šįkart jis nebus pirmas.
Daugiau nuotraukų ir „Auto Bild“ duomenų lentelių rasite čia.
Išvada
Naujojo „Santa Fe“ debiutas tikrai įspūdingas. Puiki išvaizda, galingi varikliai, gausi įranga. Bet jo varžovas yra labai stiprus – „Kodiaq“ važiavimo savybės yra labiau subalansuotos, jis erdvesnis ir kainuoja maždaug 6500 eurų mažiau.