Dailus, taupus, nebrangus ir dar praktiškas. Ne, mielos mamos, mes kalbame ne apie tobulą žentą. Šįkart visos mūsų kalbos apie „Kia Sportage“ – kompaktinį SUV automobilį, kuris susiduria su racionalesnės išvaizdos CR-V.
Tačiau neskubėkime! Ir ne tik renkantis žentą. Net ir ieškant SUV automobilio verta pažvelgti į kitą fasado pusę. Tai leis pamatyti giliau pasislėpusias stipriąsias ir silpnąsias abiejų modelių savybes.
Kėbulas: CR-V akivaizdžiai erdvesnis
Visų pirma erdvesnės yra visos sėdimos vietos. Antra – gerokai didesnė bagažinė. CR-V salone mes drybsome atsipalaidavę ir ilgų kelionių metu laisvai išsėdime ant minkštais apmušalais aptrauktų sėdynių, o štai „Kia“ automobilyje ankšta sėdint tiek priekyje, tiek gale.
Visų šeimynų vežiotojų širdis užkariaus naujausi „Honda“ galinių sėdynių sulankstymo mechanizmas. Vienu rankenėlės, esančios krovinių skyriaus šone, truktelėjimu pakeliama sėdynės apatinė dalis. O nulenkus atramas galvai, sėdynės atlošas nusileidžia žemyn. Taip krovininės dalies tūris padidėja iki 1669 litrų ir sudaro beveik lygų bagažinės pagrindą. „Kia“ automobilio bagažinė taip pat didinama vienu rankos judesiu, nors sudėti daiktus tikrai pakaks ir siūlomo 1335 l tūrio. Bagažinės pagrindas yra šiek tiek kilstelėtas.
Varikliai: du taupiai degalūs naudojantys dyzeliai
Kadangi šis „Honda CR-V“ varomas naujutėlio, taupaus 1,6 litro dyzelinio motoro, daugiau dėmesio skyrėme abiejų testo dalyvių varikliams. Džiugiai konstatuojame, kad 120 AG CR-V „širdelė“ dirba itin tolygiai, išvengdama dyzeliniams varikliams būdingo gaudimo. „Kia“ tikrai turi ko pasimokyti! Ypač važinėjant mieste, kai vėjas ir riedėjimo triukšmas dar nenustelbia variklio garso. Tuomet korėjietiškas 1,7 litro motoras riaumoja kur kas grubiau ir negailestingiau.
Tuo pat metu 115 AG „Kia“ variklis atlieka savo darbą ne taip noriai. Pripažinkime, nė vienas priekiniais ratais varomas SUV automobilis netinka demonstruoti sportinį charakterį. Ir šiuo atveju dinaminių savybių skirtumas nėra toks jau didelis. Nepaisant trumpų atokvėpio akimirkų, „Honda“ automobilis, didinant apsukas, atrodo esantis žvalesnis, stipresnis ir tiesiog labiau koncentruotas. Pasiekęs vos 2000 apsukų, jis siūlo stiprų 300 Nm sukimo momentą. „Kia“ tokiu atveju pasitenkina 260 Nm – tačiau toks sukimo momentas pasiekiamas esant vos 1250 sūkių.
Kadangi į abu automobilius nebemontuojama brangi ir, visų pirma, sunki visų ratų pavaros sistema, galime džiaugtis gerais ekonomiškumo rodikliais. „Kia“ „apetitas“ siekia tik 6,3 l/100 km, tačiau ir čia nugali „Honda“, kurio vidutinės degalų sąnaudos siekia vos 5,9 l/100 km. Savo dešinę koją patikimai kontroliuojantis vairuotojas CR-V automobiliu, nesustodamas degalinėse, laisvai įveiks 1000 km atstumą.
Saugumas: CR-V stabdo akivaizdžiai geriau
Japonų inžinieriai skiria akivaizdžiai daugiau dėmesio saugiam važiavimui, nei jų kolegos korėjiečiai. Pavyzdžiui, ekstremalaus stabdymo atveju, 100 km/val. greičiu važiuojantis japoniškas SUV visiškai sustos trim metrais anksčiau nei „Kia“ automobilis.
Ir šiaip CR-V važiuoja saugiau nei „Sportage“. Be įprastos įrangos (saugos oro pagalvės ir ESP sistema), gamintojai nesuteikia galimybės reikšmingai papildyti „Sportage“ saugumo įrangos. Korėjietiško SUV kainininke nurodyta tik pagalbinė automobilio statymo sistema. Bandytame CR-V automatiškai įsijungiantys ir išsijungiantys tolimųjų šviesų žibintai buvo standartinės įrangos elementai. O štai „Sportage“ pirkėjai lieka nieko nepešę: tokia žibintų funkcija jiems net nesiūloma. Taip pat „Kia“ įrangoje veltui ieškosime „CityStop“, įspėjimo apie juostos keitimą ir aktyvios pastovaus greičio palaikymo sistemos. O „Honda“ klientams visa tai siūloma nemokamai.
Išlaidos: pagal kainą ir garantiją pirmauja „Kia“
Korėjiečio valanda išmuša, kai kalba ima sukti apie pinigus. „Sportage“ kainuoja 22 640 litų pigiau, be to, po kelerių metų jo išliekamoji vertė yra didesnė, o ir jo išlaikymas pigesnis. Nors „Honda“ nereikalauja spekuliacinių kainų, jis neturi jokių šansų laimėti, kai vertinamos išlaidos. Trejų metų garantija, kuria paprastai paperka pirkėjus „Honda“ SUV, taip pat nublanksta prieš „Kia“ septynerių metų priežiūros bei garantijų paketą ir tampa tik vidutinišku pasiūlymu. Taigi tas, kuris žvilgčioja tik į litus ir centus, tikrai bus patenkintas pasirinkęs „Sportage“. Visi kiti mieliau važinės „Honda“ SUV automobiliu.
Kriterijus |
„Honda CR-V 1.6 D-TEC“ |
„KIA Sportage 1.7 CRDi“ |
---|---|---|
Degalų sąnaudos (l/100 km) |
5,9 |
6,3 |
0-100 km/val. (sek.) |
11,7 |
12,2 |
100-0 km/val. (m) |
35,6 |
38,6 |
Kaina (Lt) |
98330 |
75690 |
Techniniai gamintojo duomenys |
„Honda“ |
„Kia“ |
---|---|---|
Durų/vietų salone sk. |
5/5 |
5/5 |
Variklis |
turbodyzelinis |
turbodyzelinis |
Variklio darbinis tūris (cm3) |
1597 |
1685 |
Galia kW (AG) esant aps./min. |
88 (120)/4000 |
85 (115)/4000 |
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) |
300/2000 |
260/1250 |
Maks. greitis (km/h) |
182 |
173 |
Pavarų dėžė |
6 mech. |
6 mech. |
Varantieji ratai |
priekiniai |
priekiniai |
Testuoto automobilio padangos |
225/60 R18 H |
235/55 R18 H |
Testuoto automobilio padangų modelis |
Michelin Latitude Sport |
Hankook Optimo K415 |
Automobilio keliamas triukšmas dB |
72 |
73 |
Degalų bako talpa (l) |
58 |
55 |
Tempiamos priekabos svoris su stabdž./be stabdž. (kg) |
1700/600 |
1200/750 |
Bagažinės talpa (l) |
589–1669 |
465–1353 |
Ilgis/plotis/aukštis (mm) |
4570/1820/1685 |
4440/1855/2090 |
Degalų sąnaudos (l/100 km)* |
5/4,5/4,7 |
6,6/5/5,6 |
* – mieste/užmiestyje/vidutinės
Testuota |
„Honda“ |
„Kia“ |
---|---|---|
Įsibėgėjimas 0–50 km/h (s) |
3,7 |
3,9 |
0–100 km/h (s) |
11,7 |
12,2 |
0–130 km/h (s) |
21,7 |
22,0 |
Elastingumas 60–100 km/h (s) |
8,4/11,3 s (4/5 pavara) |
8,2/10,7 s (4/5 pavara) |
80–120 km/h (s) |
11,9/15,4 s (5/6 pavara) |
12,0/16,5 s (5/6 pavara) |
Automobilio masė/kraulumas (kg) |
1591/509 |
1541/399 |
Svorio pasiskirstymas priek./gal. (proc.) |
59/41 |
60/40 |
Apsisukimo spindulys į kairę/į dešinę (m) |
11,3/11,6 |
10,9/11,1 |
Stabdymo kelias važiuojant 100 km/h atvėsusiais stabdžiais (m) |
36,3 |
39,0 |
važiuojant 100 km/h įkaitusiais stabdžiais (m) |
35,6 |
38,6 |
Triukšmingumas salone važiuojant 50 km/h (dB) |
59 |
61 |
važiuojant 100 km/h (dB) |
66 |
67 |
važiuojant 130 km/h (dB) |
71 |
71 |
Degalų sąnaudos (l/100 km) |
5,9 |
6,3 |
Nuvažiuotas atstumas pilnu baku (km) |
980 |
860 |
Kainos/įranga |
„Honda“ |
„Kia“ |
---|---|---|
Modelis |
CR-V Lifestyle 1.6 i-DTEC |
Sportage EX 1.7 CRDi |
Oro pagalvių skaičius |
6 |
6 |
ESP sistema |
S |
S |
Oro kondicionierius/klimato kontrolė (Lt) |
–/S |
–/S |
Automatinis pavarų perjungimas (Lt) |
– |
– |
CD grotuvas/garsiakalbių skaičius |
S/7 |
S/6 |
Šildomos priekinės sėdynės (Lt) |
S |
S |
Pastovaus greičio palaikymo sistema (Lt) |
S |
S |
Lengvojo lydinio diskai (Lt) |
S |
S |
Odinis salonas (Lt) |
S |
3300 |
Navigacijos sistema (Lt) |
S |
4400* |
Ksenoniniai žibintai (Lt) |
S |
2000 |
„Metallic“ dažai (Lt) |
S |
1000 Lt |
Kaina (Lt) |
98 330 |
75 690 |
S – serijinė įranga, * – paketo kaina
Eksploataciniai duomenys |
„Honda“ |
„Kia“ |
---|---|---|
Techninė priežiūra km/metai |
Nenustatyta*/1 |
30 000/2 |
Priežiūros išlaidos (Lt) nuvažiavus 120 000 km |
4900 |
3636 |
Garantija (m.)/ridos apribojimas (km) |
3/100 000 |
7/150 000 |
Prarūdijimo garantija (m.) |
12 |
12 |
Draudimo įmoka (Lt) 1 m./apsaugos lygis** |
2892/4 |
2183/4 |
* – intervalą nustato automobilio diagnostinė sistema
** – „Lietuvos draudimo“ duomenys
Kėbulas |
Maks. |
„Honda“ |
„Kia“ |
---|---|---|---|
Erdvumas priekyje |
20 |
18 |
16 |
Erdvumas gale |
20 |
17 |
14 |
Erdvumo pojūtis |
10 |
8 |
6 |
Bagažinės tūris |
20 |
18 |
12 |
Kintamumas |
10 |
4 |
3 |
Kraulumas |
10 |
8 |
5 |
Buksyruojamas svoris |
5 |
3 |
1 |
Matomumas |
15 |
10 |
8 |
Kokybės įspūdis |
20 |
15 |
15 |
Funkcionalumas |
10 |
7 |
7 |
Saugumo įranga |
10 |
6 |
4 |
Tarpinis rezultatas |
150 |
114 |
91 |
Pavara |
Maks. |
„Honda“ |
„Kia“ |
---|---|---|---|
Įsibėgėjimas |
15 |
7 |
7 |
Elastingumas |
20 |
15 |
15 |
Maksimalus greitis |
5 |
3 |
2 |
Važiavimo kultūra |
15 |
11 |
10 |
Sukimo momentas |
10 |
7 |
6 |
Pavarų dėžė |
20 |
15 |
14 |
Degalų sąnaudos testuojant |
30 |
29 |
28 |
Nuvažiuotas atstumas pilnu baku |
10 |
6 |
5 |
Tarpinis rezultatas |
125 |
93 |
87 |
Komfortas |
Maks. |
„Honda“ |
„Kia“ |
---|---|---|---|
Įlipimas |
5 |
5 |
4 |
Sėdėsena |
15 |
11 |
11 |
Priekinės sėdynės |
20 |
14 |
14 |
Galinės sėdynės |
10 |
6 |
7 |
Prietaisų skydelis |
10 |
6 |
8 |
Pakaba |
25 |
17 |
17 |
Triukšmas salone |
10 |
7 |
6 |
Subjektyvus triukšmingumo vertinimas |
15 |
11 |
9 |
Komforto įranga |
15 |
13 |
14 |
Multimedija/jungtys |
10 |
7 |
7 |
Pagalbinės sistemos |
5 |
3 |
1 |
Kondicionieriaus veikimas |
10 |
6 |
6 |
Tarpinis rezultatas |
150 |
106 |
104 |
Valdymas |
Maks. |
„Honda“ |
„Kia“ |
---|---|---|---|
Važiavimo užtikrintumas |
20 |
16 |
16 |
Elektroninė pagalba vairuojant |
15 |
11 |
11 |
Važiavimas tiesiąja |
10 |
10 |
10 |
Važiavimas įveikiant posūkius |
20 |
14 |
13 |
Vairo sistema |
20 |
15 |
12 |
Trauka |
10 |
7 |
8 |
Apsisukimo spindulys |
10 |
5 |
6 |
Stabdžiai |
20 |
16 |
10 |
Tarpinis rezultatas |
125 |
94 |
86 |
Ekologija |
Maks. |
„Honda“ |
„Kia“ |
---|---|---|---|
Išoriniai matmenys |
10 |
4 |
4 |
Automobilio masė |
10 |
7 |
7 |
CO2 tarša |
10 |
9 |
9 |
Išmetamų teršalų kiekis |
5 |
5 |
4 |
Automobilio keliamas triukšmas |
5 |
3 |
2 |
Ekologiška įranga |
10 |
4 |
0 |
Tarpinis rezultatas |
50 |
32 |
26 |
Testo metu Vokietijoje gautų duomenų įvertinimas |
600 |
439 |
394 |
Eksploatacijos išlaidos Lietuvoje |
Maks. |
„Honda“ |
„Kia“ |
---|---|---|---|
Kaina |
50 |
30 |
40 |
Nuvertėjimas |
20 |
8 |
12 |
Techninis aptarnavimas |
10 |
5 |
7 |
Garantija |
10 |
5 |
10 |
Draudimas |
10 |
7 |
9 |
Tarpinis rezultatas |
100 |
55 |
76 |
Galutinis įvertinimas |
700 |
494 |
470 |
„Honda CR-V“
- Pavarų svirtis pasiekiama lengvai, o štai prietaisų valdymas šiek tiek painus
- Žalioji banga: CR-V aprūpintas automatine „start-stop“ sistema
- Galinės sėdynės sulankstomos truktelėjus už šios bagažinėje esančios rankenėlės. Automobilio gale vietos netrūksta
„Kia Sportage“
- Tvarkinga vairuotojo darbo vieta su dideliu ekranu, solidi apdaila
- Ant vairo esančiu mygtuku galima aktyvuoti valdymą balsu
- Paprasta: patraukus kilpą nulenkiamos galinių sėdynių nugarėlės. Kia gale nėra taip erdvu, kaip „Honda“ automobilyje
Vieta |
1. „Honda“ |
2. „Kia“ |
---|---|---|
Kaina litais |
98 330 |
75 690 |
Vieno testo balo kaina litais |
199,05 |
161,04 |
Kainos ir kokybės santykio nugalėtojas |
1. |
2. |
Išvada
Paprastos „Honda CR-V“ linijos slepia gerai apgalvotą konstrukciją. Salone jauku, automobilis važiuoja maloniai, o taupus dyzelinis variklis patikimai saugo piniginę. Štai kodėl mes jam atleidžiame už didesnę nei „Kia Sportage“ pardavimo kainą. Gražių formų korėjietis pirmiausia sublizga mažesne kaina ir itin ilga garantija. Deja, pagal visus kitus testo vertinimo kriterijus jam tenka nusileisti kolegai iš Japonijos.
1 „Honda CR-V 1.6 i-DTEC“ 500 taškų
CR-V automobilis surenka 500 taškų. Jis juos pelno erdvaus ir funkcionalaus salono bei, visų pirma, naujojo bazinio dyzelinio variklio dėka. 1,6 litro variklis yra pakankamai galingas, maloniai dirba ir sunaudoja mažiau nei 6 litrus degalų 100 km kelio. Tai atitinka laiko dvasią.
2 „Kia Sportage 1.7 CRDi“ 472 taškai
Nepaisant nepriekaištingo išlaidų balanso, „Kia“ automobiliui tenka pralaimėti. Priimtiną kainą ir super garantijas atsveria mažesnis salonas, šiek tiek šiurkštesnis ir labiau ištroškęs variklis ir, pagaliau, silpnesni stabdžiai. Šiandien jau nebeužtenka būti vien tik pigesniam.