Didžiausių degalinių tinklų atstovai atkreipia dėmesį, kad vairuotojai gali naudotis ir bekontaktėmis atsiskaitymo priemonėmis. Pavyzdžiui, programėlėmis „Drivitty“, „Viada LT“ ir pan. Jos leidžia, vos įsipylus degalų, dar stovint prie degalų pompos, atsiskaityti už įpiltą degalų kiekį. Arba, įvažiavus į degalinę, pasirinkti pompą ir nustatyti norimą degalų kiekį, kurį pilsite. Kitaip tariant, visas degalų pylimo ir atsiskaitymo operacijas galima atlikti telefonu neatsitraukiant nuo automobilio.
Šios programėlės yra susietos su banko sąskaitomis, iš kurių operatoriai nuskaičiuoja reikiamą sumą.
Tiesa, didžiausiose degalinėse už degalus galima sumokėti terminale šalia pompos – degalų kortele. Tokiu atveju taip pat galima išvengti kelionės į degalinės patalpas.
Automatinėse degalinėse pilami didesni kiekiai
Atrodytų, karantino metu dėl savo sveikatos sunerimę vairuotojai turėjo plūstelėti į automatines degalines. Nes jose lengviau išlaikyti saugią distanciją tarp žmonių. Taigi ir atsiskaitymas kortele, ypač naudojantis vienkartinėmis pirštinėmis, yra saugus.
Tačiau automatinėse Lietuvos degalinėse, kaip ir tradicinėse, lankytojų mažėja. Žinoma, ne dėl programėlių išmaniesiems telefonams, lankytojų nemažėja. Tačiau vairuotojai į jas rečiau užsuka dėl objektyvių priežasčių – karantino.
Žinoma, kovo mėnesį karantino poveikį šiek tiek amortizavo palankios degalų kainos, prasidėjus naftos „karams“ tarp Saudo Arabijos ir Rusijos.
Karantino poveikį šiek tiek amortizavo palankios degalų kainos, prasidėjus naftos „karams“
„Neste“ pastebi naują tendenciją
Didžiausio Lietuvoje automatinių degalinių tinklo „Neste“ atstovai patvirtino, kad pirmąją karantino savaitę privačių klientų skaičius mažėjo. Tačiau, lyginant su tokiu pat 2019 m. laikotarpiu, didėjo į degalinę užsukusių vairuotojų įsipilamas vidutinis degalų kiekis bei banko kortelių naudojimo santykis (lyginant su banknotais).
Kitaip tariant, daugiau žmonių renkasi už degalus atsiskaityti banko mokėjimo kortelėmis, o ne grynaisiais pinigais. Ir pila didesnius kiekius.
Beje, akivaizdžiai padidėjo vienkartinių pirštinių paklausa. Tai – viena efektyviausių apsaugos priemonių, leidžiančių išvengti rankų kontakto su daugelio klientų liečiamais paviršiais.
„Circle K“ automatines degalines dezinfekuoja tris kartus per dieną
Degalinių tinklo „Circle K“ vadovas Skirmantas Mačiukas teigia, kad įmonė prieš pat įvedant visuotinį karantiną didžiausias pajėgas nukreipė į saugos sprendimų diegimą tose degalinėse, kuriose darbuotojai su klientais susiduria tiesiogiai. Kitaip tariant, tradicinėse degalinėse.
O automatinių degalinių švarai palaikyti įmonė delegavo komandas, kurios automatines degalines dezinfekuoja 3 kartus per dieną, į jas užsukantys vairuotojai taip pat skatinami laikytis maksimaliai griežtų higienos reikalavimų.
Vairuotojams skirtumo tarp skirtingų degalinių tipų kol kas nėra.
„Pirmąją karantino savaitę klientų srautas mūsų tinklo automatinėse degalinėse sumažėjo maždaug trečdaliu, kaip ir viso aptarnavimo degalinėse, kuriose, beje, taip pat yra galimybė atsiskaityti už degalus lauko mokėjimo terminaluose. Sutampanti vairuotojų skaičiaus mažėjimo tendencija rodo, kad keliaujantys rimtai vertina karantino sąlygas ir keliauja rečiau, tačiau akivaizdu, kad skirtumo tarp skirtingų degalinių tipų kol kas nėra“, – apibendrino S.Mačiukas.