Užkliuvo BMW serviso knygos įrašai viena ranka: ar tai patikimas automobilio sveikatos rodiklis?

Bandant įrodyti, kad parduodamas naudotas automobilis tvarkingas, kaip argumentas neretai pasitelkiama serviso knyga, kurios puslapiai išmarginti esą autorizuotų dirbtuvių įrašais ir antspaudais. Visgi automobilių gamintojų atstovai akcentuoja, kad aklai pasitikėti tokiomis knygomis nereikėtų.
15min skaitytojams užkliuvo BMW serviso knyga.
15min skaitytojams užkliuvo BMW serviso knyga. / 15min nuotr.

Į 15min skaitytojų akiratį pakliuvo Vilniuje parduodamas 5 serijos BMW automobilis, pagamintas 2004 m. 3,0 l dyzelinu varomą variklį turinčio automobilio pardavėjas tikino, kad automobilis gerai įrengtas, neeksploatuotas Lietuvoje, o rida, siekianti kiek daugiau nei 238 tūkst. kilometrų – originali.

Kaip įrodymas – tarp nuotraukų atsidūrė ir serviso knygelė, kurios puslapiuose remonto dirbtuvių Italijoje antspaudai, pastabos apie atliktą patikrą.

„Ir tai toli gražu ne pirmas toks skelbimas. Atrodo, kad buvo atsisėsta ir vienu kartu viskas užpildyta“, – teigė skelbimu pasidalijęs skaitytojas.

Visi įrašai – vienu kartu?

Anot jo, žvelgiant į serviso knygelę, atrodo, kad daugybę metų tose pačiose remonto dirbtuvėse dirbo tas pats asmuo, naudojęs vieną ir tą patį tušinuką. 15min skaitytojo akimis, klausimų kelia ir palyginti nedidelė automobilio rida, mat toje pačioje serviso knygoje užfiksuota, kad automobilio naudojimo pradžioje kas metus buvo nuvažiuojama maždaug po 30 tūkst. kilometrų.

„Gali būti, kad pirmaisiais naudojimo metais automobilis tiek ir važiavo. Bet kiek jis nuvažiavo nuo tada, kai baigta pildyti serviso knyga, jau pardavėjo sąžinės reikalas“, – suabejojo pašnekovas.

15min nuotr./Parduodamo BMW rida palyginti nedidelė.
15min nuotr./Parduodamo BMW rida palyginti nedidelė.

Paskutiniu įrašu, paliktu esą 2012 m. gruodį, serviso knygoje užfiksuota BMW rida – 176 tūkst. km. Tad per pastaruosius penkerius metus minimu BMW tariamai buvo nuvažiuota vos daugiau nei 60 tūkst. kilometrų.

Tas pats priėmėjas, tas pats ir tušinukas

15min susisiekus su automobilį parduodančiu asmeniu, jis patikino, kad serviso knyga, pridedama drauge su parduodamu automobiliu, yra tvarkinga ir nesuklastota.

„Automobilis nupirktas iš Italijos BMW centro. Tie patys parašai ir tas pats tušinukas? Na, matyt, dėl to, kad tame centre dirba tas pats priėmėjas, vien dėl to“, – komentavo pardavėjas.

15min nuotr./Drauge su BMW pridedama ir Italijoje pildyta serviso knyga.
15min nuotr./Drauge su BMW pridedama ir Italijoje pildyta serviso knyga.

Pasak jo, potencialus pirkėjas, jei tik kiltų abejonių, galėtų patikrinti automobilį ten, kur norėtų, be to, jei prireiktų, galima tikrinti BMW ir pasitelkus šio kėbulo numerį.

„Italijoje automobilis maždaug metus stovėjo parduodamas, tada mes jį nupirkome ir turime maždaug porą mėnesių. Be to, vienas žmogus galėjo daugiau važiuoti, kitas šeimininkas – daug mažiau. Reikės „pakelti“ dokumentus ir pasitikrinti – mes pirkome iš BMW centro, jei sąskaitose tokia rida įrašyta, ji deklaruojama kaip originali“, – teigė pardavėjas.

Gali pasitaikyti, bet verta tikrinti papildomai

Mantas Balsys, „Modus Group“ automobilių verslo klientų aptarnavimo ir serviso vadovas, komentuodamas situaciją, pabrėžė, kad serviso knygele galima tikėti tuomet, jei joje pateikiami duomenys, patikrinus juos įgaliotose gamintojo atstovybėse, sutampa su vidinėse sistemose randama informacija.

„Taip pat įrašų tikrumą neretai galima pagrįsti ir aptarnavimo sąskaitomis“, – pridūrė specialistas.

Jis neneigia, jog gali pasitaikyti atvejų, kai viskas į serviso knygelę surašoma ta pačia ranka ir tuo pačiu rašikliu. Pavyzdžiui, tuomet, kai sena knygelė pametama ir išduodama nauja.

„Tokiu atveju visi įrašai gali būti padaromi vienu metu, jei atstovybėje ar servise yra kaupiama informacija apie automobilio priežiūrą ir remontą. Tereikia juos perrašyti į naujai išduodamą knygelę“, – aiškino žinovas.

Visgi jis pabrėžė, kad nors ir automobilių gamintojai reikalauja pildyti serviso knygeles, įrašų tikrumą verta pasitikrinti papildomai.

„Reiktų atlikti nuodugnią įvairių mazgų patikrą autorizuotame servise prieš perkant automobilį ir išbandyti jį ilgesnių bandomųjų važiavimų metu. Taip pat naudingos informacijos gali suteikti dažų sluoksnio storio matavimai, internetinė VIN numerio paieška ir kita“, – patarė specialistas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis