Keisti ar atnaujinti automobilio kėbulo spalvą, žmonės ryžtasi dėl įvairių priežasčių. Dažniausiai tokie darbai atliekami po avarijų, kurių metu būna apgadinamos atskiros automobilio dalys. Tokiu atveju dažymo meistrams tenka tvarkyti ir perdažyti apgadintas dalis, bandant derinti senąją automobilio spalvą su tokia pačia nauja.
Tačiau yra ir kita žmonių grupė, kuri ryžtasi automobilio spalvą keisti vien iš estetinių paskatų. Kartais tai būna apynaujų ir naujų automobilių savininkai, kurių netenkina spalvų gama, kurią galima rinktis komplektuojant naująjį automobilį, o kartais automobilių entuziastai, kurie senus automobilius ryžtasi prikelti naujam gyvenimui.
Dažniausiai, pastarieji būna sparčiai visame pasaulyje, o ir Lietuvoje populiarėjančio stiliaus „Stance“ atstovai, kurių ratuočiai išsiskiria iš pilkos automobilių masės.
Stance stiliaus idėja paprasta – automobilis turi būti priplotas prie žemės, apautas dideliais ratlankiais.
„Stance“ stiliaus ABC
„Stance“ stiliaus idėja paprasta – automobilis turi būti priplotas prie žemės, apautas dideliais ratlankiais. Automobilyje neturėtų būti neoriginalių išorės dalių, geriausia apsiriboti vadinamosiomis OEM dalimis – tik automobilio gamykloje gamintomis išorės detalėmis.
Taip pat nedera pamiršti ir automobilio salono. Ne vienas vairuotojas sutiks, kad vairuoti automobilį, kurio salonas švarus – vienas malonumas. „Stance“ stiliaus atstovai to niekada nepamiršta, dažno automobilis būna apsiūtas aukštos kokybės oda, turi daug kitų privalumų – šildomas sėdynes, multimedijos ekraną, garso sistemą, o prietaisų skydelyje tikrai nedega klaidas identifikuojančios ikonos.
Neatsiejama „Stance“ stiliaus dalis – išsiskirianti automobilio spalva. Dažnas nebijo kardinaliai pakeisti automobilio spalvos, pasitelkdamas visą savo fantaziją ir renkasi koloritą iš bet kokio galimo spalvų spektro. Nuo vientisos spalvos automobilio, iki įvairiais raštais išmarginto automobilio, pavyzdžiui – kamufliažo, ar trečios serijos „Golf“ specialaus leidimo automobilinės spalvos „Harlequin“
Pigiai ir greitai – gumos pagrindo dažai
Gumos pagrindo dažai, kitaip žinomi pavadinimu „Plasti Dip“, ar tokių pačių savybių dažų analogais – „Mibenco“, „Full Dip“ ir pan. Tai dažymo technologija, kuri yra ganėtinai sena, tačiau naudoti automobilio dažymui, ši technologija pritaikyta ganėtinai neseniai.
Ši dažymo technologija, apipinta daug mitų ir teiginių. Dažniausi teiginiai yra tokie, kad automobilis, padengtas šiais dažais nebus ilgaamžis – dažai pradės luptis, trupėti ir pan. Žinoma, esminis šių dažų pliusas yra tas, kad bet kada galima nulupti užpurkštą sluoksnį, jis nusilupa gana lengvai. Tada skeptikai klaus dar vieno klausimo – jeigu taip lengvai nusilupa, tai kiek laiko tie dažai laikys, veikiami aplinkos veiksnių?
Beje, nepakankamai storai užpurkštas dažų sluoksnis lemia būtent tai, kad dažus bus labai sunku, arba net neįmanoma pašalinti plikom rankom.
Ramūnas Žilionis, kuris yra profesionaliomis „Plasti Dip“ dažymo paslaugomis užsiimančios įmonės „Automano dirbtuvės“ įkūrėjas, teigia, kad dažniausiai su problemomis susiduria tie, kuriems trūksta informacijos apie pačius dažus:
„Pagrindinė problema ta, kad klientai, panorę patys dažyti automobilius ar atskiras jo dalis, neturi pakankamai informacijos, kaip tai daryti. Gamintojas rekomenduoja keturiems lietiems ratlankiams sunaudoti 3–4 balionėlius, tačiau dažnai klientai teigia, kad jiems pavyko nudažyti su 1–2. Tokių eksperimentų rezultatas ir būna atsilupinėjimai, trupėjimas. Ta patirtis, kai nusipirkus vieną balionėlį, su kuriuo nusidažė visus ratus labai greitai parodo rezultato patikimumą – vieną kartą nuplovus aukšto slėgio plovimo įrenginiu, dažai nusiplauna“, – teigia R. Žilionis.
Beje, nepakankamai storai užpurkštas dažų sluoksnis lemia būtent tai, kad dažus bus labai sunku, arba net neįmanoma pašalinti plikom rankom.
„Automano dirbtuvių“ įkūrėjas neneigia to, kad anksčiau pasitaikydavę atvejų, kai įvairios druskos, naftos produktų liekanos ir panašūs chemikalai pažeidžia „Plasti Dip“ sluoksnį.
Tačiau dabar yra išeitis, kurios, tiesą pasakius, klientai vengia – specialus lakas:
„Anksčiau būdavo problemų dėl jautrumo naftos produktams, ar įbrėžimams, tačiau dabar yra naujovė – normalus geras lakas. Tačiau jis yra gerokai brangesnis už įprastą laką, prie bendros dažymo sumos reiktų pridėti dar porą šimtų eurų, jeigu norite automobilį tinkamai padengti“, – teigia pašnekovas.
Ramūnas Žilionis sako, kad nudažyto paviršiaus gumos pagrindo dažais, negalima purkšti paprastu laku iš balionėlio: „Taip yra todėl, nes skiriasi lako komponentai. „Plasti Dip“ naudojami kitokie skiedikliai, jie nėra chemiškai aktyvūs, jie yra tik naftos pagrindu gaminami, neturi jokių aktyviųjų dalelių“, – patikina R.Žilionis.
Kaip vieną pagrindinių „Plasti Dip“ dažų pliusų Ramūnas Žilionis išskiria kainą, greitį ir pasirinkimo galimybes: „Tiksliai nežinau, tik spėju, kad dažant įprastu būdu tokiomis spalvomis, kurios supilstytos į „Plasti Dip“ balionėlius, kaina būtų itin aukšta“, – teigia Ramūnas Žilionis.
„Plasti Dip“ turi įvairų spalvų spektrą: nuo kriauklės baltumo ar anglies juodumo spalvos, iki spalvą keičiančių pigmentų – chameleono spalvos, ar chromo, matinės, spalvos efektų. O kas labiausiai džiugina pirkėjus, kad visos „įdomesnės“ spalvos kainuoja beveik tiek pat, kiek ir standartinės spalvos – juoda, balta, sidabrinė, pilka ir pan.
Daugeliui smalsu, kiek tai kainuoja. Mini klasės automobilio nupurškimas – nuo 400 Eur. Vidutinės klasės – nuo 600 Eur, priklausomai nuo dažymo sudėtingumo.