Kroatijoje teko susipažinti su „Chevrolet Camaro“.
Šį automobilį galima pamilti ne tik dėl išvaizdos. Pirmiausia jį reikia išgirsti ir tada pamilti. Tačiau jeigu jūs galvojate apie tokio automobilio pirkimą, turite pamiršti tokias sąvokas kaip „ekonomija“, „praktiškumas“ ir ekologija. Šis automobilis tiesiog spinduliuoja charizmą.
Europai skirti modeliai patobulinti
Nors dažniausiai tokio tipo automobiliai žinomi tuo, kad nemoka įveikti posūkių, šis kitoks. Specialiai Europos rinkai buvo pakeista galinė automobilio pakaba – šiame modelyje montuojama daugiasvirtė, šį monstrą įgalinanti gan pagirtinai elgtis posūkiuose. Europai pritaikyti gerokai standesni amortizatoriai, didesnio skersmens stabilizatoriai. Su galinio diferencialo blokatorium šis monstras – drifto mėgėjų svajonių mašina. Sunkus monstras lengvai prasuka ratus, o posūkyje spustelėjus akseleratorių jus gali išgelbėti tik ESP – automobilis lengvai ima slysti į šoną. Ir visa tai ant sauso asfalto.
Tikrai, automobilis skirtas tik geram orui. Baisu pagalvot, kaip jį valdyti lyjant, o ką jau kalbėti apie važiavimą žiemą...
Amerikiečiai nepamiršta pasigirti, kad Europos rinkai skirtą „Camaro“ „mokino“ važiuoti Niurburgringo trasoje. Tačiau jis vis tiek elgiasi ne kaip sportinė mašina, o kaip klasikinis kupė – tai didelis ir palyginus komfortiškas automobilis, kuris iš jūsų tikrai neiškratys visų kaulų, net važiuojant ne pačios geriausios kokybės keliu.
Kabrioletas ir kupė – lyg du skirtingi automobiliai
Automobilis komplektuojamas su vienu 6,2 l varikliu, tačiau jis parduodamas dviejų galingumų. Su automatine pavarų dėže montuojamas silpnesnysis 405 AG, o su mechanine – galingesnis 432 AG agregatas.
Iš pradžių teko pasivažinėti kabrioletu su automatine pavarų dėže. Rodės, tai tikrai puikus automobilis – gana galingas, pasižymintis ypač sodriu variklio garsu ir daugiau nei pakankama galia. Tik kėbulas važiuojant per nelygumus truputį kraiposi – tai daugumos kabrioletų bėda.
Persėdus į kupė su mechanine pavarų dėže supratau, kas yra tikras „muscle car“. Tik toks variantas yra tikras adrenalino gamybos aparatas. Jokių kompromisų – važiuojant bet kokia pavara paspaudus akseleratorių jis kaip tankas šauna pirmyn. Tam puikiai padeda traktoriaus vertas net 569 Nm sukimo momentas. O jau garsas! Audio aparatūros skambesio taip ir neišbandžiau – radijas liko neįjungtas, nes ausį glostė puikaus V8 orkestras.
Važiuoti tokiu automobiliu laikantis kelių eismo taisyklių labai sudėtinga. Iš vietos iki 100 km/h – vos per 5,2 sek. Norint ką nors aplenkti paspaudi akseleratorių – ir jau leki labai brangiai kainuojančiu greičiu.
Laimei, turėjom progą išbandyti šiuos monstrus ir uždaroje trasoje. Kaip ir dera amerikietiškiems automobiliams, trasa buvo įrengta oro uoste.
Į pigų plastiką nekreipkit dėmesio
Viduje – nieko neįprasto ir nieko ypatingo. Kai prieš porą metų pirmą kartą apžiūrėjau „Camaro“ parodoje, buvau visai nusivylęs – atvirai pigi plastmasė viduje. Tačiau apie tai pamiršti, kai sėdi jame ne parodos paviljone, o gatvėje. Ir sėdi prie vairo. Vairą europiečiams pakeitė – jis paveldėtas iš kitų „Opel“ ir „Chevrolet“ modelių. Patogus, bet ne daugiau.
Prietaisų daug, visi jie aiškiai matomi. Pasukus raktelį spynelėje rodyklės lyg pasisveikindamos pamojuoja prieš nosį. Nieko naujo – kai kurie Europos ir Japonijos gamintojai naudoja šią malonią smulkmeną, tačiau tik „Camaro“ prietaisai sveikinasi amerikietiškai tingiai. Matomumas atgal lygus beveik nuliui – per salono galinio vaizdo veidrodėlį matosi tik nedidelė galinio lango ambrazūra.
Keturiese keliauti geriau nemėginkite. Mano ne paties smulkiausio sudėjimo kolega surizikavo persėsti ant galinės sėdynės. Gerai, kad tai įvyko kabriolete su nuleistu stogu. Jeigu jis būtų įsispraudęs į kupė, būtų tekę pjauti „Camaro“ stogą...
„Camaro“ netikėtai saugus. Anot amerikiečių saugaus eismo agentūros NHTSA, šis kupė tapo vienu saugiausių šioje organizacijoje bandytų automobilių, saugumo avarijos atveju testuose automobilis beveik visose kategorijose surinko rekordinį taškų skaičių.
Lietuvoje – kitą pavasarį
Automobilį užsisakyti bus galima nuo kitų metų pavasario. Jis turėtų kainuoti apie 150 000 litų. Tiesioginių konkurentų Lietuvos rinkoje jis neturi, tačiau ir amerikietiškų gerbėjų mūsų šalyje nedaug. Ypač pasiruošusių pakloti tokią sumą. Užtat Europoje po Frankfurto parodos, kai „General Motors“ paskelbė apie „Camaro“ sugrįžimą į Europą, per porą mėnesių jau gauta daugiau kaip tūkstantis užsakymų.
„Camaro“ pirkėjus vilios specialiomis versijomis. Dabar pirkėjams siūloma speciali jubiliejinė versija „45th edition“, skirta „Camaro“ 45 metų jubiliejui ir kultinio filmo „Transformeriai“ gerbėjams skirta ryškiai geltona „Bumblebee“. Nuo paprastų versijų jos skiriasi specialiomis spalvomis, specialiais ženkliukais ir keliais tūkstančiais litų didesne kaina. Techniškai automobiliai identiški.
Techniniai „Chevrolet Camaro 6.2 V8 Coupe“ duomenys:
Variklis: 6,2 l, V8 benzininis
Pavarų dėžė: 6 pav. mechaninė
Maks. greitis: 250 km/h
Įsibėgėjimas: 0-100 km/h per 5,2 sek.
Degalų suvartojimas: mieste/užmiestyje/vidutiniškai 20,9/10,2/14,1 l/100 km
Svoris: 1769 kg
Ilgis/plotis/aukštis: 4836/1917/1360 mm
Ratai: priekyje/gale: 245/45 ZR20 / 275/40 ZR20
Kaina: apie 150 000 Lt.