Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Automobilis už 1000 eurų: misija įmanoma

Beveik trys minimalios lietuviškos algos arba 1000 eurų – ar už tokią sumą galima įsigyti padorų automobilį? Misija įmanoma, tačiau įsigijimo kelias turi gausybę vingių bei klystkelių, kurių geriau būtų išvengti.
„Opel Astra“
„Opel Astra“ / Autoplius.lt nuotr.

Lankomiausiame Lietuvoje transporto portale Autoplius.lt šiuo metu parduodama apie pusantro tūkstančio automobilių, kuriuos galima įsigyti kišenėje (arba sąskaitoje) turint vos 1000 eurų. Daugiausia tai – senstelėjusios transporto priemonės, jau įveikusios savo odisėją automobilių rinkoje. Tačiau galima rasti ir gana geros būklės automobilių, kurie rūpestingose rankose ne tik sėkmingai tarnautų ne vienus metus, bet ir pardavus atsipirktų su kaupu.

Anot Autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio, tikėtis, kad pigus automobilis bus visapusiškai geras, būtų tiesiog naivu. Reikėtų nusiteikti, kad perkant pigų automobilį teks susidurti su daugybe kompromisų.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Matas Buzelis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Matas Buzelis

„Kad ir kokia būtų automobilio kaina, venkite akivaizdžiai per pigaus varianto. Tiek didelė, tiek nedidelė kaina turi būti aiškiai argumentuota. Jeigu konkretaus modelio rinkos kaina siekia apie 2000 eurų, tačiau jus dominantis toks automobilis parduodamas perpus pigiau, tikėtina, kad reikės investuoti ne tik nemažai savo laiko, bet ir pinigų,“ – teigia M.Buzelis.

Taupantiesiems – ne tik dyzeliniai

Automobilių rinkos ekspertas tvirtina, kad vairuotojai, ieškantys pigaus, tačiau ekonomiško automobilio, neturėtų vaikytis privalumų. Atvirkščiai – tai turėtų būti pigiau įrengti, geresnių metų benzininiai automobiliai.

„Naivu tikėtis, kad už 1000 eurų pavyks įsigyti padorų dyzelinį automobilį su automatine pavarų dėže ir kitais geidžiamais patogumais. Finansiškai saugiau būtų rinktis kompatiškesnius, nedidelius benzininius variklius bei mechanines pavarų dėžes turinčius modelius. Yra daugybė automobilių, kurie nepakankamai įvertinti dėl savo paprastumo tiek jais važiuojant, tiek eksploatuojant. Tai – puikus pasirinkimas tiems, kurie norėtų išvengti papildomo galvos skausmo“, – teigia M.Buzelis.

Iki 1000 eurų kainuojančius ekonomiškus automobilius portale Autoplius.lt galite peržiūrėti, paspaudę šią nuorodą.

Šeimai – ekonominės klasės

Pasaulyje labiausiai populiarėjantis kėbulo tipas yra visureigis, už tokią nedidelę kainą išsirinkti gerą padidinto pravažumo automobilį sunku

Dalis žmonių, ieškančių pigaus šeimyninio automobilio, savo prioritetų sąraše aukštyn kilstels šiek tiek erdvesnį kėbulą, talpesnę bagažinę bei rinksis modelį su ne pačiu silpniausiu varikliu. Mažo darbinio tūrio vidaus degimo agregatai generuoja nepakankamai galios, kurios labiausiai pritrūksta tiek užmiestyje lenkiant sunkvežimius, tiek bendrai, važiuojant ilgesnius atstumus. Kitas svarbus kriterijus – kėbulo tipas.

„Nors ir pasaulyje labiausiai populiarėjantis kėbulo tipas yra visureigis, už tokią nedidelę kainą išsirinkti gerą padidinto pravažumo automobilį sunku. Todėl mašinos šeimai ieškantys vairuotojai linkę dairytis į keturių durų hečbeko, sedano, universalo ar vienatūrio kėbulus. Vis dažniau pereinama prie Lietuvoje smarkiai paplitusios ir vis labiau savo dalį rinkoje stiprinančios „Opel“ markės. Tokiuose kainų rėžiuose populiarūs ir „Peugeot“, „Renault“ bei „Ford“ ar „Mazda“ automobiliai, tačiau vokiškieji „Opel“ stabiliai išlaiko aukščiausią poziciją“, – akcentuoja Autoplius.lt plėtros vadovas.

Iki 1000 eurų kainuojančius „Opel“ markės modelius, parduodamus portale Autoplius.lt, galite pamatyti, paspaudę šią nuorodą.

Autoplius.lt nuotr./„Mazda 626“
Autoplius.lt nuotr./„Mazda 626“

Entuziastų taikiniuose – retenybės

Automobilių rinkos ekspertas priduria, kad Lietuvoje yra ir specifinė pirkėjų grupė. Tai – automobilių entuziastai. Būtent tokie žmonės, rinkdamiesi automobilį, nepriekaištingai atlieka savo namų darbus. Ši vairuotojų kategorija neretai prijaučia senesniems automobiliams ir už patrauklią kainą suranda nykstančios rūšies mašiną bei investavę tik savo laiką bei darbą iš to retkarčiais dar ir pasipelno.

Kas papuola tarp tokių automobilių? Dažniausiai tai – senesni, retesni, nykstančiais vadinami, tačiau geidžiami modeliai, kurių kasmet ne tik Lietuvos, bet ir Europos keliuose išlieka vis mažiau. Per kelerius metus tokių mašinų vertė gali padidėti ir dvigubai. Labai svarbu tokių transporto priemonių skaičius keliuose.

„Daug kas įsivaizduoja, kad net ir geros būklės kelių dešimčių metų senumo „Lada“ modeliai yra labai vertingi klasikiniai automobiliai, kurie ateityje brangs. Taip nebus. Tokių mašinų buvo gaminama per daug, jas turėjo beveik visi ir, nekalbant apie sportininkų bei kolekcionierių medžiojamas „VFTS“ versijas, techniniai „Žigulių“ sprendimai buvo niekuo neypatingi. Jeigu tai būtų šių nukopijuotų modelių pirmtakas – 40–50 metų senumo „Fiat 124“, situacija būtų priešinga. Tokie automobiliai Europoje kainuoja nuo 3000 eurų ir yra gana saugi investicija“, – pažymi M.Buzelis.

Puikų pavyzdį, kurį galima pavadinti nykstančios rūšies automobiliu, portale Autoplius.lt galite pamatyti, paspaudę šią nuorodą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos