Nėra abejonių, kad įprastais degalais varomi automobiliai yra daug patogesni – apsilankymai degalinėse yra gana reti ir trumpi. Visgi, technologijos greitai juda į priekį ir šiais laikais elektromobilius vis dažniau prisimename. Šiuo metu daug didžiųjų automobilių gamintojų gamina elektra varomas mašinas, o ir pagrindinės problemos jau artimoje ateityje turėtų būti išspręstos. Išties, jau dabar iki galo pakrautomis elektromobilio baterijomis galima įveikti ne vieną šimtą kilometrų, o ir įkrovimo laikas gerokai sutrumpėjo.
Šiuo metu pats populiariausias elektromobilis pasaulyje yra „Nissan Leaf“. Būtent jis priminė pasauliui, kad elektros energija gali būti naudojama ir kasdieniams automobiliams varyti. Nors buvo manoma, kad elektromobiliai netinka šaltesnio klimato šalims, „Nissan Leaf“ galima sutikti ir Lietuvoje, o Skandinavijos regione jie yra itin populiarūs.
Nuo pat pradžių „Leaf“ buvo kuriamas būti elektromobiliu, todėl jis iš tolo atpažįstamas ir vertinamas gana gerai.
Įvairūs bandymai parodė, kad idealiomis sąlygomis pilnai pakrautomis baterijomis šis elektromobilis nuvažiuoja daugiau nei 170 kilometrų, tačiau pilnai pakrauti automobilį gali užtrukti ir 12 valandų.
Kitas gana populiarus elektromobilis, BMW i3 taip pat yra itin teigiamai vertinamas automobilių žurnalistų dėl išskirtinio dizaino, technologijų, naudojamų medžiagų ir t. t. Automobilis yra iš ties išskirtinis ir atrodo kaip koncepcinis automobilis. Naudodamas elektros energiją jis gali nuvažiuoti apie 130 km (idealiomis sąlygomis kiek daugiau), tačiau i3 turi ir nedidelį benzininį generatorių, kuris maksimalų kelionės atstumą padvigubina.
Žinoma, toks sprendimas patiks ne visiems, tačiau mažas benzininis variklis išmeta labai nedidelį kenksmingų dujų kiekį, yra tylus ir padeda atitolinti įkrovimo būtinybę. Kita vertus, tie, kurie nori paprasto elektrinio automobilio, i3 gali įsigyti be papildomo generatoriaus. Tačiau net ir BMW i3 negali prilygti „Tesla“ kūriniams.
„Tesla“ šiuo metu yra neabejotinai geidžiamiausių elektromobilių gamintoja. Taip ir turėtų būti, nes, priešingai nei „Nissan“ ir BMW, ji gamina išskirtinai tik elektra varomus automobilius. Viskas prasidėjo nuo „Tesla Roadster“, gaminamo ant „Lotus Elise“ bazės. Elektra varomas sportiškas automobilis kompanijai suteikė nemažai populiarumo ir 2012 metais į gatves išriedėjo „Tesla Model S“. Tai unikalus automobilis tiek dizaino, tiek technologijų prasmėmis.
Jis nėra sukurtas ant jokio kito automobilio bazės, yra saugus ir praktiškas. Bandymai parodė, kad „Model S“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti net 500 km. Tai yra bene pirmasis elektromobilis, kuris išties žavi automobilių entuziastus, nes pačios sportiškiausios „Model S“ versijos gali pasiekti 100 km/val. greitį per mažiau nei 3 sekundes, taip aplenkdamos visus panašaus dydžio sedanus ir daugelį sportinių automobilių.
Žinoma, šio elektromobilio įkrovimas vis dar užima nemažai laiko, tačiau „Tesla“ turi ir šios problemos sprendimo būdą. Greitojo įkrovimo stotelėse galima vos per pusvalandį automobilį įkrauti papildomiems 290 kilometrų. Kai kurios stotelės taip pat turi ir įrangą baterijoms pakeisti – atvažiavęs elektromobilis vos per 90 sekundžių gauna pilnai įkrautą bateriją ir gali tęsti kelionę.
Dabar „Tesla“ gamoje yra ir visureigis „Model X“, sukurtas ant „Model S“ bazės, o greitai turėtų pasirodyti ir „Model 3“, kuris bus mažesnis ir konkuruos su „Audi A4“, 3 serijos BMW 3 bei C klasės „Mercedes-Benz“.
Įmonės atstovai teigia, kad yra numatytas ir kitos kartos „Tesla Roadster“, kuris taip pat bus gaminamas ant sumažintos „Model S“ bazės. Nepaisant to, kad šiuo metu „Tesla“ yra neabejotina elektromobilių pramonės favoritė, kiti gamintojai taip pat planuoja didinti tokių automobilių pasiūlą.
Elektromobilių rinka nuolat sulaukia vis naujų žaidėjų. „Opel“ paskelbė apie nedidelio hečbeko „Ampera-e“ gamybos planus , o ir „Audi“ ruošia elektrinį visureigį, kuris bus parduodamas jau nuo 2018 metų. Teigiama, kad šis „Model X“ konkurentas pilnai įkrautomis baterijomis galės įveikti daugiau nei 500 km, bus sportiškas ir greitas.
Tačiau laimingieji gali ir dabar įsigyti sportišką ir greitą „Audi“ elektromobilį. „Audi R8 e-tron“ pasiekia 100 km/val. greitį per vos 3,9 sekundės, tačiau vis tiek gali nuvažiuoti daugiau nei 450 km.
„Porsche“ rimtai ruošiasi konkuruoti su „Tesla“ ir pristatė „Mission E“ koncepcinį automobilį. Jis bus greitas, turės vietos keturiems keleiviams ir priblokš savo dizainu. 80 proc. įkrova užtruks vos 15 minučių (dvigubai trumpiau nei „Tesla“ greito įkrovimo stotelėse), o pilnai įkrautas elektromobilis galės nuvažiuoti daugiau nei 500 km.
Bet net ir elektromobilis turi būti greitas, jei jis turi „Porsche“ logotipą, todėl „Mission E“ pasiekia 100 km/val. greitį per mažiau nei 3,5 sekundės. Sklando gandai, kad jis gebės įveikti garsiąją Niurburgringo trasą per mažiau nei 8 minutes, o vėliau pasirodys ir dar greitesnės versijos. Tačiau nėra aišku, kiek dar teks laukti, kol „Mission E“ išriedės į gatves.
Sulaukti technologiškai pažangių automobilių iš tokių gamintojų kaip „Nissan“, „Audi“ ar „Porsche“ nėra didelė staigmena, tačiau vienas elektromobilis jus tikrai nustebins.
Britiškas automobilių gamintojas „Morgan“ yra žinomas dėl savo ilgos istorijos ir išskirtinių automobilių, pasižyminčių retro stiliumi. Tačiau šių metų tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje „Morgan“ pristatė EV3, kuris nustebino ir visko mačiusius automobilių žurnalistus.
Iš esmės tai yra elektra varomas „Morgan 3-Wheeler“. Nors naujausios technologijos niekuomet nebuvo „Morgan“ prioritetas, įmonė visuomet stengėsi išsiskirti iš minios ir „Morgan EV3“ tam puikiai tinka. Tai yra atviras elektromobilis, gaminamas pagal užsakymą ir turintis tik tris ratus.
EV3 sveria mažiau nei 500 kg ir gali pasiekti 144 km/val. greitį. Žinoma, jis nėra labai greitas – iki 100 km/val. įsibėgėja per beveik 9 sekundes, tačiau idealiomis sąlygomis gali įveikti apie 240 km.
Kaip ir kiti „Morgan“ automobiliai, EV3 nėra tik transporto priemonė – „Morgan EV3“ yra išskirtinis automobilis žmonėms, turintiems išskirtinį skonį. Kadangi bene pagrindinė „3-Wheeler“ įvaizdžio dalis visuomet buvo išorėje sumontuotas variklis, dizaineriams teko pasistengti, kad EV3 išvaizdai nieko netrūktų.
Priekio dizainą įkvėpė retro robotai, seni lenktyniniai automobiliai ir klasikiniai motociklai. Teigiama, kad EV3 kainuos beveik tiek pat, kiek ir populiarusis „3-Wheeler“, todėl „Morgan“ galima palinkėti sėkmės ir tikėtis, kad ir šis modelis bus sėkmingas.
Savaime aišku, kad ne visi automobilių mylėtojai liktų patenkinti, jei paminėtume tik „Morgan EV3“. Ypač turint omenyje, kad daugeliu požiūrių tai tėra motociklas (daugelyje šalių turės būtent motociklams skirtus valstybinius numerius).
Šių metų Ženevos automobilių paroda turėjo ir išties įspūdingą elektrinį superautomobilį „Rimac Concept_S“, kuris savo dinaminėmis charakteristikomis gali konkuruoti ir su pačiu išaukštintuoju „Bugatti Chiron“.
Atrodo, kad šio superautomobilio kūrėjai turėjo vienintelį tikslą – pagaminti kiek įmanoma greitesnį automobilį, todėl aptarinėti ilgą įkrovos laiką, nedidelį nuvažiuojamą atstumą ar didžiulę kainą nėra prasminga. Savo 1384 arklio galių dėka „Rimac Concept_S“ gali įsibėgėti iki 100 km/val. vos per 2,5 sekundės – panašų laiką demonstruoja ir „Bugatti Chiron“, tačiau tolesni skaičiai stebina dar labiau. „Rimac Concept_S“ pasiekia 200 km/val. per 5,6 sekundės (beveik sekunde greičiau nei „Chiron“). Garsusis „Bugatti“ aplenkia šį elektromobilį tik dėl riboto „Rimac“ maksimalaus greičio, kuris yra 365 km/val.
Nepaisant to, kad visi šie skaičiai atrodo kaip iš fantastikos srities, o gamintojas daugeliui apskritai nėra girdėtas: kroatų „Rimac“ teigia, kad tai yra tikras projektas ir elektrinis superautomobilis netrukus išriedės į gatves – Ženevoje buvo pristatyta ir masinei gamybai paruošta versija.
Tuo galima ir užbaigti šį trumpą naujausių elektromobilių aptarimą. Galima pastebėti neabejotiną sujudimą automobilių pramonėje, kai gamintojai vienas po kito paskelbia apie naujų, vienas už kitą geresnių elektromobilių gamybos planus. Ateitis jau yra čia ir, regis, neturėtų labai nuliūdinti tikrų automobilių kultūros entuziastų. Nors elektromobiliai neturi daugelio taip mylimų charakteristikų, kaip variklio riaumojimas ar pavarų perjunginėjimas, tikimės, kad ateityje jie atneš šį tą naujo ir tikrai jaudinančio.
Tai ir užbaigia straipsnių seriją apie ateities technologijas. Žinoma, liko nepaminėta galybė kitų aplinkai draugiškų automobilių ir technologijų. Tačiau būtent hibridinės, vandenilinės ir elektros baterijų jėgainės suks ateities automobilių ratus. Nors anksčiau vyravo nuomonė, kad žalieji automobiliai būtinai yra nuobodūs ir lėti, dabar šis stereotipas yra negailestingai griaunamas. Galime tik laukti ir tikėtis, kad šios technologijos ateityje pigs ir taps prieinamos daugeliui automobilių entuziastų.