Iškalbinga informacija pirkėjui
„Longo LT“ vadovo Pauliaus Valiukėno teigimu, automobilio serviso išrašai gali atskleisti nemažai svarbios informacijos. Ši neretai gali būti lemianti ir sprendimą pirkti norimą transporto priemonę ar visgi susilaikyti.
„Visų pirma šie išrašai naudingi automobilių priežiūros klausimu, nes suteikia aiškumo, kada ir kokie remonto darbai buvo atlikti. Tad nuvykus į servisą nebus atliekami remonto darbai ar pakeistos detalės, kurios galbūt neseniai jau buvo pakeistos. Taigi bus išvengta dubliavimo“, – sako P.Valiukėnas.
Kitas svarbus momentas – aiški naudoto automobilio serviso dokumentacija gali atskleisti, kokios išlaidos gali laukti ateityje.
„Bet kuriam pirkėjui rūpi, kaip buvo prižiūrėtas automobilis, kas buvo keista ir kokios išlaidos gali laukti. Iš serviso dokumentų galima matyti, kaip dažnai buvo atliekami aptarnavimai, o iš to spręsti, kiek ilgai automobilis tarnaus be papildomų išlaidų“, – teigia automobilių ekspertas.
Jis taip pat nurodo, kad šių išrašų buvimas reiškia, kad automobilis, ko gero, buvo nuolat ir tinkamai prižiūrėtas, kitaip tariant, „neapleistas“, todėl ir gedimų tikimybė mažesnė. Ir pažymi, kad gera priežiūra siejasi ir su tuo, kada, arba po kokių aplinkybių, ji atliekama.
„Labai dažnai naudoti automobiliai yra tvarkomi tada, kai jie sugenda – priešingai nei naujų automobilių atveju, kai jie yra tvarkomi, kai sueina tam tikras laikas arba kai nuvažiuojamas tam tikras kilometrų skaičius“, – pastebi P.Valiukėnas.
Jo teigimu, tokia profilaktika turėtų būti taikoma ir naudotiems automobiliams, kad būtų išvengiama netikėtų remonto darbų. Pavyzdžiui, Vokswagen markės automobiliams prie tam tikros ridos dažnu atveju reikia keisti smagratį: „Jeigu buvęs klientas šią detalę pakeitė ir tai buvo užfiksuota dokumentuose, tikėtina, kad papildomų išlaidų nereikės patirti“.
Kokybiškas remontas turi įtakos saugumui
Ne visi naudotų automobilių pardavėjai gali pateikti serviso išrašus. Dėl to perkant naudotą transporto priemonę be šių dokumentų yra tikimybė, kad svarbi saugumą užtikrinanti detalė buvo pakeista į netinkamą.
„Jeigu praeityje automobiliui buvo kilę kažkokių problemų ir tai atsispindi serviso istorijoje, bent jau yra aišku, kaip remontas buvo atliktas t.y., ar kokybiškai. Nes jeigu istorijos nėra, negali būti tikras, kad kažkada sugedusi oro pagalvė buvo pakeista, o ne įdėtas „apgavikas“, – pavyzdį, kada gali kilti reali pavojinga situacija, pateikia „Longo LT“ vadovas.
Dėl to labai svarbu, kad serviso išrašuose būtų pateikta data, kada bet kokie remonto darbai buvo atlikti ir keistų detalių kodai, kad būtų galima įvertinti jų kokybę.
„Ši informacija svarbi siekiant įvertinti, ar pakeistos naudotos detalės yra geros ir kokybiškos ar visgi buvo panaudotos pačios pigiausios. Taip pat svarbu, kad automobilio istorijoje būtų nurodyti ir nuvažiuotų kilometrų skaičius, kadangi dėl to yra paprasčiau numatyti ir susiplanuoti galimus detalių nusidėvėjimus, remonto darbus ateityje“, – sako automobilių ekspertas.
Jis taip pat pažymi, kad serviso išrašai gali padėti greičiau ir efektyviau atlikti remonto darbus. „Pavyzdžiui, nutikus gedimui, kuris nėra aiškus, gali užtekti paskaityti, kas parašyta išraše. Jei tarkime, kažkokios dalys buvo neseniai pakeistos, galima atmesti vieną ar kitą gedimo priežastį“.
Sertifikuotas pardavėjas bet ko neparduos
Sertifikuoti naudotų automobilių pardavėjai privalo užtikrinti, kad parduodama transporto priemonė turėtų visus tvarkingus dokumentus, o tarp jų ir serviso išrašus.
„Prieš įsigyjant automobilį, visada galima, ir net sakyčiau būtina, paprašyti, kad pardavėjas pateiktų transporto priemonės istoriją. Jeigu jis ją gali pateikti, tai iš karto atrodo patikimiau. Pirkėjas gali jaustis labiau užtikrintas, kad automobilis neturi užslėptų problemų ir buvo laiku prižiūrėtas“, – teigia „Longo LT“ vadovas.
Be to, svarbus momentas tas, kad sertifikuoti naudotų automobilių pardavėjui patys pirmi atlieka automobilių reviziją – t.y. tikrina automobilių būklę pateiktą istorijoje.
„Sertifikuotas pardavėjas atidžiai atsirenka automobilius ir vertina ne tik tai ar yra servisų išrašai, bet ir kokia informacija juose pateikta. Jeigu iš jų matyti, kad tepalų keitimai buvo atliekami per dideliu kilometrų intervalu, tokio automobilio sertifikuotas pardavėjas paprasčiausiai nepirks, nes tai gali turėti didelių neigiamų pasekmių variklio resursui ir jis bus susidėvėjęs labiau nei įprasta“, – sako P.Valiukėnas pažymėdamas, kad savo reputacija besirūpinantys sertifikuoti pardavėjai atlieka pirminę automobilio būklės patikrą tam, kad galėtų pateikti kuo geresnius pasiūlymus savo klientams, už ką pastarieji juos vertina.