Autoserviso „Dagris“ vadybininkas Renaldas Klimanskas pasakoja, kad dažniausiai servise susidarančios atliekos, kurias reikia šalinti, yra padangos, alyva ir tepalai, alyvos, kuro, oro bei salono filtrai, metalas ir plastikas (pakeistos automobiliu detalės ) ir kitos atliekos, susidarančios darbo metu.
Jeigu vairuotojai įvairias atliekas vis dar nebaudžiamai mėto ten, kur jiems atrodo geriausia, autoservisuose susidarančių atliekų šalinimas – griežta procedūra.
„Mūsų įmonės veikla – ne tik autoservisai. Esame ir importuotojai, todėl su atliekų surinkėjais ir perdirbėjais turime sutartis, pagal kurias jie surenka visas atliekas, susidarančias mūsų įmonėje. Be to, mes vykdome importuotojų prievolę finansuoti į vidaus rinką išleidžiamų prekių atliekų surinkimą ir perdirbimą. Padangų ir alyvų atliekos tvarkomos kaip ir visos kitos. Jas reguliariai surenka ir perdirba turinčios tam teisę įmonės, su kuriomis turime pasirašę sutartis“, – pasakoja Renaldas Klimanskas.
Autoservisai privalo iš savo pirkėjų neatlygintinai paimti netinkamas naudoti padangas, jei jų kiekis neviršija perkamų kiekio ir tai yra to paties tipo padangos, kaip ir perkamos. Kadangi sevisai nėra atliekų tvarkytojai, jie negali priimti neriboto kiekio padangų atliekų iš neriboto kiekio žmonių.
„Mūsų įmonė visada stengiasi nesudaryti klientui problemų, jei jis nori palikti turimas naudotas padangas. Suprantame, kad taip sumažinsime pamiškėse išmestų atliekų kiekį“ , – teigia pašnekovas.
Renaldas Klimanskas sako, kad ar padanga dar tinkama naudoti, sprendžia jos savininkas. Serviso darbuotojas gali tik patarti. Jei savininkas nusprendžia, kad padangos jam nebereikalingos – dažniausiai jis pasinaudoja galimybe palikti jas servise nemokamai.
„Būna atvejų, kai meistras rekomenduoja padangų nebeeksploatuoti, bet klientas jas išsiveža. Nemanau, kad jas išmeta bet kur. Matyt, tikisi kažkada jas dar naudoti“, – tvirtina „Dagris“ vadybininkas.
Kiekviename mieste veikia po kelias didžiųjų atliekų surinkimo aikšteles, kur vairuotojai padangas taip pat gali palikti nemokamai, todėl padangų vežimas į mišką ar rikiavimas prie konteinerio tampa beprasmiu dalyku, už kurį dar ir baudžiama.
Su atliekų šalinimu susiduria ne tik vairuotojai ar autoservisai, bet ir didieji autoparkai. Keleivius vežančios kompanijos eksploatacijos metu susidarančių atliekų sukaupia dar daugiau. UAB „Kauno autobusai“ atstovas Mindaugas Augustaitis sako, kad šių atliekų šalinimą griežtai reglamentuoja įstatymas ir jokių interpretacijų čia būti negali.
Buitinėms atliekoms išvežti kompanija turi sutartį su AB „Kauno švara“. Kenksmingos atliekos – panaudoti tepalai, filtrai, amortizatoriai, akumuliatoriai, padangos, liuminisencinės lempos yra surenkamos, saugomos ir išvežamos vadovaujantis LR galiojančiais teisės aktais – Atliekų tvarkymo įstatymu, Atliekų tvarkymo taisyklėmis, Aplinkos apsaugos reikalavimais transporto priemonių techninei priežiūrai ir remontui aprašu. Visoms šioms paslaugoms teikti yra skelbiami viešųjų pirkimų konkursai.
UAB „Kauno autobusai“ atstovas sako, kad už kai kurių atliekų išvežimą įmonė sumoka, o kai kurios atliekos iš kompanijos superkamos.
„Už kai kurių atliekų išvežimą mokame mes. Tai yra padangos, užteršta tara, liuminisencinės lempos, freono atliekos. Už kai kurias atliekas, tokias kaip panaudotas tepalas, filtrai, akumuliatoriai moka mums, tačiau uždirbti iš to nėra įmanoma, kadangi šių dalių ar medžiagų įsigijimo kaštai yra gerokai didesni nei parduodamų panaudotų“, – pasakojo Mindaugas Augustaitis.