Vos paaiškėjus referendumo rezultatams, krito ne tik svaro sterlingų kursas. Investuotojų pasitikėjimas šalimi krito ir nežinomybė dėl ateities privertė dalį jų atsisveikinti su turimomis akcijomis. Nemažai dėl to nukentėjo automobilių ir jų detalių gamintojai, kurių akcijų kainos vos per vieną dieną nukrito keliais procentais, o kai kurių – ir keliolika.
Viena to priežasčių – automobilių gamyklos Didžiojoje Britanijoje. Maždaug 75 proc. iš visų 1,5 mln. per metus Jungtinėje Karalystėje pagamintų transporto priemonių yra eksportuojama, dauguma – į Europą.
Tai nėra tik britų gamintojai. Daug komponentų ir pačių automobilių šioje šalyje surenka „Toyota“, „Nissan“, „Penske“ ir kiti, dar prieš savaitę prognozavę, kad „Brexit“ atveju jų mašinos gali pabrangti.
Pavyzdžiui, „Nissan“ gamykloje Sanderlande dirba 8 tūkst. žmonių. Praėjusiais metais pro jos vartus išriedėjo 475 tūkst. automobilių, iš kurių 80 proc. buvo eksportuoti į ES.
Kokia bus Didžiosios Britanijos ateitis, kol kas neprognozuojama: šalis per dvejus metus turi susitarti su Europos Sąjunga dėl išstojimo sąlygų. Per tą patį laiką britai turės nuspręsti dėl importo ir eksporto, užsieniečių įdarbinimo sąlygų. Jeigu gamyba Didžiojoje Britanijoje pabrangs, automobilių gamintojai, pasak Autoblog.com, bus priversti perkelti savo pajėgumus kitur arba statyti naujas gamyklas ES ribose.