Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Automobilių gamintojų klaidos, kainavusios milijonus

Automobilių gamintojai, kaip ir kiti, daro klaidų. Kartais jos kainuoja labai daug – galima prisiminti ne vieną milijoninį ieškinį, kurį gamintojams pateikė dėl staiga sugedusio automobilio nukentėję pirkėjai. Carthrottle.com surinko į vieną vietą keletą automobilių gamintojų nelaimių, kurie privertė šimtus tūkstančių jau parduotų automobilių apsilankyti servisuose remontui.
„Briedžio testo“ akimirka
„Briedžio testo“ akimirka / „Tekniken Värld's“ nuotr.
Temos: 1 Automobilis

„Suzuki Celerio“ stabdžiai

„Suzuki“ atšaukė nemažai „Celerio“ modelių, kai žurnalistai išsiaiškino, kad šiems automobiliams kartais dingsta stabdžiai. Važiuojant 130 km/val. greičiu.

„Jeep Grand Cherokee“ briedžio testas

„Tehnikens Varld“ – Švedijoje leidžiamas žurnalas, žinomas dėl jų atliekamų „briedžio“ testų. Jų metu automobilis staiga turi pakeisti važiavimo trajektoriją ir po to grįžti atgal į ją – taip imituojamas staigus eismo juostos keitimo manevras, priešais atsiradus kliūčiai.

Šis testas labiausiai išgarsėjo 1997-aisiais, kai jį atliekant naujas A klasės „Mercedes-Benz“ apvirto. 2012-aisiais „Teknikens Varld“ išgarsėjo ne ką mažiau – „Jeep Grand Cherokee“ testo metu elgėsi neprognozuojamai, o po staigesnio judesio vairu kartais  sprogdavo jo padangos.

VIDEO: „Jeep Grand Cherokee“ švediško briedžio testo metu

„Ford Pinto“ degalų bakas

„Ford Pinto“ septintajame dešimtmetyje turėjo tapti konkurentu pigiems ir ekonomiškiems japoniškiems automobiliams, tačiau turėjo vieną problemą. Bandymų metu inžinieriai išsiaiškino, kad net ir nedidelio smūgio į galinę „Pinto“ dalį užtektų, kad būtų pažeistas modelio degalų bakas ir benzinas ištektų ant žemės, taip sukeldamas gaisro pavojų.

Kas dar keisčiau, kad apie šią problemą „Ford“ žinojo, tačiau taisyti ją buvo per brangu – įmonės vadovai manė, kad sumokėti nukentėjusių šeimoms bus pigesnis pasirinkimas. Iki 1977-ųjų taip ir buvo, kol problema neišlindo į dienos šviesą visame pasaulyje, o po to visi 1971–1976 m. gaminti „Pinto“ modeliai turėjo grįžti į „Ford“ atstovybes.

„Ford Pinto“
„Ford Pinto“

„General Motors“ spynelės

2014-aisiais „General Motors“ koncernas buvo priverstas taisyti 28 milijonus pastaraisiais metais pagamintų automobilių. Problema – automobilio „degimas“ galėjo netyčia būti išjungtas važiuojant, o tada avarijos metu nesuveikia oro pagalvės. Teigiama, kad dėl šios problemos, neišsiskleidus oro pagalvėms, jau žuvo 42 žmonės. Kas keisčiausia, kad „General Motors“ žinojo apie šią problemą, tačiau daugiau kaip dešimtmetį jos nesprendė.

„Toyota“ akceleratorius

Viena garsiausių pastarųjų metų istorija, plačiai nuskambėjusi visoje JAV – užsikertantis „Toyota“ automobilių akceleratoriaus pedalas. Dar 2009-aisiais buvo pastebėta, kad naujų „Toyota“ modelių vairuotojo pusės kilimėlis gali nesunkiai „užlipti“ ant akceleratoriaus ir taip jį nuspausti.

Japonų gamintojas vykdė masinį modelių grąžinimą ir visiems kilimėliai buvo sutvarkyti. Tačiau vėliau paaiškėjo kita bėda – pats akceleratoriaus pedalas buvo linkęs užstrigti, tad „Toyota“ mechanikams teko dar kartą papildomai aptarnauti kelis milijonus automobilių.

Gamintojo nuotr./„Toyota Prius Plug-In“
Gamintojo nuotr./„Toyota Prius Plug-In“

„Porsche 918“ pakaba

Superautomobilis lyg ir turėtų veikti be priekaištų, bet klaidų pasitaiko visur. „Porsche“ turėjo papildomai remontuoti kelių šimtų 918 modelių šakes, nes jos „lenktynių sąlygomis galėjo lūžti“. Vėliau teko keletą detalių ir priekinėje pakaboje. Tokie trūkumai „Toyota Avensis“ modelyje turbūt niekada nebūtų taisomi, nes „Avensis“ niekada nebus naudojamas taip, kaip 918, tad vokiečių preciziškumas konstruojant superautomobilius yra sveikintinas.

„Ferrari 458 Italia“ bagažinė

JAV įstatymai reikalauja, kad automobilių bagažinės vidinėje dalyje būtų mygtukas, kuris leistų atidaryti jos dangtį ir viduje įkalintam žmogui pabėgti. „Ferrari 458 Italia“ mygtukas neveikė... Ir koks skirtumas, kad šio automobilio „bagažinėje“ tilptų tik kuprinė – įstatymas yra įstatymas ir „Ferrari“ teko grąžinti ne vieną modelį į servisą remontui.

„Ferrari 458 Italia“
„Ferrari 458 Italia“

„Peugeot“ ir „Citroen“ stabdžiai

Didžioji Britanija yra rakštis užpakalyje daugeliui automobilių gamintojų. Kai beveik visame pasaulyje eismas vyksta dešine kelio puse, Jungtinėje Karalystėje jis vyksta kairiąja. Automobilių gamintojai turi stipriai perdaryti automobilius, kad šie tiktų eismui kita puse – perkelti vairą, pedalus, pakeisti veidrodėlius ir t.t. Prancūzai sumąstė, kad viso pedalų mechanizmo perkelti nebūtina. Dešinėje kai kurių „Peugeot“ ir „Citroen“ modelių pusėje buvo sumontuoti pedalai, tiesiogiai sujungti su kairiąja. Deja, bet prancūzai pamiršo sukonstruoti tinkamas apsaugas kairėje pusėje, tad stipriai paspaudęs kilimėlį, „angliško“ automobilio keleivis galėjo spustelti stabdį.

„Lancia“ stabdžiai

„Lancia Beta Montecarlo“ yra dar vienas automobilis, turėjęs problemų su stabdžių sistema. Čia problema kita – stabdžių stiprintuvas veikė taip gerai, kad vos prilietus pedalą, buvo nesunku užblokuoti priekinius ratus. Kaip tą ištaisyti? „Lancia“ stiprintuvą pašalino. Kada bandėte stabdyti lynu tempiamą neužkurtą automobilį? Taip, tai padaryti sudėtinga, bet bent jau ratų tikrai neužblokuosi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai