Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Automobilių meistrai: daugėja variklių gedimų, ypač – senų dyzelinių

Automobilių remonto dirbtuvių mechanikai pastebi naują tendenciją – per pastaruosius metus pastebimai išaugo automobilių variklių gedimų skaičius. Ši tendencija ypač ryški mažesniuose šalies miestuose – ten ją pastebi net 7 iš 10 nuomonės tyrime dalyvavusių automechanikų.
Autoservisas
Autoservisas / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Kaip rodo Lietuvos automechanikų apklausos duomenys, net 43 proc. jų pastebi per pastaruosius metus išaugusį automobilių variklių gedimų skaičių. Didmiesčiuose ši tendencija nėra tokia ryški, tačiau itin gerai matoma mažesniuose miestuose – čia ją įvardijo net 69 proc. apklaustų meistrų.

Automobilių priežiūros ir remonto specialistai atskleidžia ir ryškėjantį dažniausiai taisomų automobilių paveikslą. Kone dviejų trečdalių automechanikų teigimu, tai – 10-15 metų senumo dyzelinu varomi automobiliai, kurių rida vidutiniškai siekia 200-300 tūkst. kilometrų.

„Vienas iš veiksnių, turinčių įtakos sklandžiam automobilio darbui, yra degalai ir juose esantys priedai. Skirtingos sudedamosios dalys skirtingai veikia transporto priemonių detales, taip pat – ir variklį. Pavyzdžiui, ant degalų purkštukų kaupiantis nesudegusių degalų likučiams auga degalų sąnaudos ir į aplinką išmetamų teršalų kiekis, o variklio galia mažėja. Tuo tarpu į automobilio baką pilant kokybišką dyzeliną nesudegusių kuro dalelių kiekis išlieka minimalus, o aukštas dyzelino cetaninis skaičius leidžia varikliui veikti sklandžiau“, – sako Audrius Miežys, „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas.

Be to, jis primena, kad į variklio alyvą visuomet patenka šiek tiek degalų – toks nuotėkis blogina variklio alyvos kokybę ir skatina priešlaikinį variklio susidėvėjimą. Tačiau išsirinkus kokybišką naujos kartos dyzeliną geresnę variklio alyvos kokybę galima užsitikrinti kur kas ilgiau.

Remontui – ir daugiau nei 500 eurų

Nesėkmingai susiklosčius aplinkybėms ir prireikus automobilio variklio remonto, automobilių remonto dirbtuvėse gali tekti palikti nemenką pinigų sumą. Net 42 proc. apklausoje dalyvavusių mechanikų įvardijo nuo 201 iki 500 eurų svyruojančius įkainius. Beveik tokia pati dalis apklaustųjų įvardijo ir 500 eurų viršijančias sumas.

Nagrinėjant apklausos duomenis taip pat matyti, kad 40 proc. respondentų iš didmiesčių įvardijo 500 eurų viršijančią kainą. Tuo tarpu 50 proc. kitų miestų automechanikų buvo linkę nurodyti kiek mažesnius įkainius.

Lietuvos miestų automobilių mechanikų apklausą „Neste Lietuva“ užsakymu atliko bendrovė „Baltijos tyrimai“. Per tyrimą 53 autoservisuose esančiuose 8 didžiausiuose Lietuvos miestuose buvo apklausti 1236 automechanikai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos