Šis mokestis yra neteisingas bei perteklinis, nes žmonės jau ir taip pildamiesi degalus moka tiems degalams nustatytą ir į jų kainą jau įtrauktą gana didelį akcizo mokestį, kurio paskirtis ir yra finansuoti kelių tiesimą bei priežiūrą.
Taigi, dar kartą apmokestinti automobilininkus būtų nesąžininga. Kadangi naujo mokesčio aptarnavimas sukurtų ir papildomus su tuo susijusius kaštus, tai, norint surinkti papildomų pajamų į biudžetą, paprasčiau būtų tiesiog padidinti kuro akcizą, užuot gudravus su automobilių ar dar kitu mokesčiu, rašoma pranešime spaudai.
Lietuvos verslo konfederacija dar šios Vyriausybės darbo pradžioje teikė pasiūlymus, kad automobiliai nebūtų apmokestinami ir apskritai nebūtų įvedami nauji mokesčiai.
Pasak V.Sutkaus, ministras pirmininkas susitikimuose su verslininkais yra ne kartą pabrėžęs, kad jokių naujų mokesčių (taip pat ir automobilių) Vyriausybė neįvedinės. Taigi, dabar viešojoje erdvėje pasigirstančios kalbos apie šio mokesčio įvedimą, greičiausiai, ir liks tik kalbomis. Verslui svarbus stabilumas, tad reikia tikėtis, kad Vyriausybė duoto žodžio laikysis, kaip iki šiol jo laikėsi.
Dėl neplanuoto automobilių mokesčio įvedimo 2015 metais kiltų dalis kainų ir dėl to gyventojai kaltintų euro įvedimą ir verslininkus. Jeigu didės viešojo sektoriaus paslaugų kainos bei mokesčiai, dėl objektyvių priežasčių didės ir verslo prekių bei paslaugų kainos. Pagal žmonių lūkesčius, kuriuos formavo prieš euro įvedimą išsakytos prognozės, dėl naujos valiutos įvedimo kainos neturi kilti, tad priešingu atveju gali nukentėti verslo reputacija.
Būtina aiškiai identifikuoti ekonominę naudą bei įvertinti administravimo sąnaudas.
„Naujai siūlomi mokesčiai, žinoma, papildytų biudžetą, tačiau skubotas jų įvedimas neduotų siekiamo efekto, sukeltų neigiamą reakciją visuomenėje. Būtina aiškiai identifikuoti ekonominę naudą bei įvertinti administravimo sąnaudas“, – teigė V.Sutkus.
Siūlymas apmokestinti tik prabangius automobilius yra sunkiai įgyvendinamas. V.Sutkaus nuomone, automobilių mokesčiai, apskaičiuojant juos pagal variklio tūrį, vargu ar atliks savo funkciją – apmokestinti prabangą.
Dalis brangių ir prabangos automobilių nebus apmokestinti, o ne prabangūs, bet tik galingesnius variklius turintys (pavyzdžiui, skirti kroviniams gabenti) automobiliai, pateks po šiuo apmokestinimu. Galingesnius variklius turinčių automobilių savininkai ir taip sumoka didesnius mokesčius per akcizus, nes sunaudoja daugiau degalų.