Keturiolika naujų automobilių, kuriuos jau šiemet išvysime gatvėse

Kiekvienais metais automobilių gamintojai pristato daugybę naujų modelių: vieni skirti visiems, kiti – išskirtiniams pirkėjams, treti – tik išskirtinėms valstybėms. Trumpai apžvelgsime, kokių būsimų populiarių modelių sulauksime Lietuvoje.
2014-aisiais gatvėse pasirodysiantys automobiliai
2014-aisiais gatvėse pasirodysiantys automobiliai / Gamintojų nuotr./GAZAS.LT montažas

BMW 2

„BMW Group“ nusprendė įnešti naujovių į prabangių kompaktinių automobilių segmentą ir pristatė visiškai naują BMW 2 serijos kupė, kuris pakeis iki šiol 10 metų šiame segmente BMW ženklui atstovavusį BMW 1 serijos kupė.

Malonūs pojūčiai šio automobilio pirkėjų laukia atidarius variklio dangtį – kartu su šiuo modeliu kompaktinių automobilių segmente debiutuoja „BMW 220i“ su iki 135kW/ 185 AG išvystančiu keturių cilindrų varikliu. Tuo tarpu sportiniu vairavimu leis mėgautis „BMW M235i“ su 240kW/ 326 AG šešių cilindrų varikliu. Pastarasis agregatas gali didžiuotis galingiausio benzininio BMW M Performance linijos variklio titulu. Vidutinės BMW 2 serijos kupė degalų sąnaudos siekia 6,3 – 6,1 l/100 km, o CO2 emisija 148-142 g/km. 

Daugiau apie antros serijos BMW skaitykite paspaudę čia.

 

BMW M3 ir M4

2014-ųjų pirmoje pusėje turėtų pasirodyti BMW M3 ir M4 serijiniai modeliai. Naujieji M serijos modeliai turės šešių cilindrų variklius su dviem turbinomis. Kaip ir M5 atveju, BMW išdavė atmosferinius variklius ir perėjo prie turinčių priverstinį oro pripūtimą. Ankstesnis BMW M3 turėjo V8 atmosferinę jėgainę.

Nepaisant variklio darbinio tūrio bei cilindrų skaičiaus mažėjimo, automobilis taps galingesnis: 425 AG vietoj buvusių 414. Tačiau ne tai yra įspūdingiausia šio automobilio savybė.

Įspūdį kelia šio automobilio pagreitis. Senasis M3 100 km/val. greitį galėjo pasiekti per 4,8 sek., o naujieji M4 bei M3 tą galės padaryti per 4,3. Aprūpintas automatine pavarų dėže – per 4,1 sek. Tai bus pirmasis BMW M3, kuris yra greitesnis už BMW M5 – pastarasis 100 km/val. gali pasiekti per 4,3 sek.

Plačiau apie BMW M3 ir M4 skaitykite čia.

BMW X4

BMW X4 – kiek sportiškesnis visureigis, su X3 modeliu susijęs taip pat, kaip 2 serija – su 1-ąja, 4-oji su 3-iąja ar šeštoji su penktąja.

Šio visureigio pagrindiniai varžovai – vokiški visureigiai „Mercedes-Benz GLK“, „Audi Q5“ bei britiškas dizaino perlas visureigių segmente „Range Rover Evoque“. Tą pačią kategoriją netrukus papildys ir „Porsche Macan“.

Gamintojo nuotr./BMW X4
Gamintojo nuotr./BMW X4

X4 turėtų paveldėti X3 variklių gamą, o tai reikštų, kad automobiliuose būtų daugybė galingų benzininių ir dyzelinių motorų. Visų varančiųjų ratų važiuoklė bus montuojama už papildomą įrangą – tokio tipo automobiliai dažniausiai rieda miestų gatvėmis. Bekelės maratonams tikrų visureigių mėgėjai renkasi kiek grubesnę techniką.

Daugiau apie BMW X4 skaitykite paspaudę čia.

„Ford Mustang“

2014-aisiais sulauksime naujos kartos „Ford Mustang“ – bene įspūdingiausią istoriją turinčio automobilio, kurio pirmoji karta pradėta gaminti prieš daugiau nei pusę amžiaus. 

„Ford“ naująjį savo kūrinį siūlys su trimis galimais variklių pasirinkimais. Anapus Atlanto bazinius modelius į priekį gins 3,7 litro darbo tūrio, šešių cilindrų jėgainė. Benzinu varomas variklis generuos 300 arklio galių ir 365 NM sukimo momentą. Tie, kuriems 300 arklių atrodo per mažai, galės rinktis „Mustang“ su aštuonių cilindrų, 5 litrų darbo tūrio varikliu. Šis galingiausias agregatas išvystys 420 arklio galių ir 528 NM sukimo momentą.

„Ford“ nuotr. /„Ford Mustang GT“
„Ford“ nuotr. /„Ford Mustang GT“

„Mustang“ pasiūlymo sulauks ir Europos rinka. Čia „Ford“ savo kūrinius atsiųs apginklavę juos 2,3 litro darbo tūrio, keturių cilindrų „EcoBoost“ varikliais, išvystančiais 305 arklio galias ir 406 NM sukimo momentą. Visi varikliai bus komplektuojami su dviejų tipų pavarų dėžėmis – mechaninėmis arba automatinėmis.

Plačiau apie naujausią „Ford Mustang“ skaitykite čia.

„Hyundai Genesis“ sedanas

Tai yra jau antroji „Genesis“ sedano karta, tačiau pirmoji, kuri bus parduodama ir Europoje. 4990 mm ilgio, 1890 mm pločio ir 1480 mm aukščio „Genesis“, pasak „Hyundai“, savo klasėje nubrėš naujus erdvumo standartus. Korėjiečiai su šiais sedanais taikosi į 5 serijos BMW, E klasės „Mercedes-Benz“ bei „Audi A6“ pirkėjus.

Naujos kartos „Genesis“ gaus keturių pakankamai galingų variklių gamą. Silpniausi bus 3,0 litrų ir 3,3 litro V6 agregatai su atitinkamai 253 ir 278 AG. Galingiausia V6 jėgainė (3,8 litro) turės 328 AG, o galingiausio gamoje agregato poziciją užims 5,0 litrų V8 motoras su 423 AG. Visi baziniai modeliai gaus 8 laipsnių automatines pavarų dėžes.

Plačiau apie „Hyundai Genesis“ skaitykite paspaudę čia.

„Hyundai“ nuotr./„Hyundai Genesis“
„Hyundai“ nuotr./„Hyundai Genesis“

 

„Honda Civic Type-R“

Tai bus pirmasis „Honda“ kompanijos blynas, kepant hečbeką su tokiu (benzininiu su turbokompresoriumi) varikliu. Ar jis bus prisvilęs, ar ne – parodys jau pirmieji bandymai, iki kurių, tikėtina, liko labai nedaug.

Japonų ambicijos kuriant šį automobilį yra didelės. Mat, „Honda“ ketina atimti greičiausio automobilio su priekiniais varančiaisiais ratais titulą iš „Renault“. Būtent „Megane 265 Trophy“ yra greičiausias iki šiol Niurburgringo ratą įveikęs tokio tipo automobilis. Prancūzai 20 kilometrų trasą įveikė per 8 min. 7,97 sekundės.

Tačiau japonų užsidegimas gali pranokti net jų pačių lūkesčius. Greičiausias visų laikų šios markės automobilis yra NSX-R. Didelę patirtį lenktynėse turintis Motoharu Kurosawa prieš daugiau nei dešimtį metų šiuo „japonišku Ferrariu“ Niurburgringo ratą apsuko per 7 min. 56,73 sekundės – galbūt su naujuoju „Civic Type-R“ pavyks pagerinti ir šį laiką?

Plačiau apie naująjį „Honda Civic Type-R“ skaitykite paspaudę čia.

„Lexus RC“

Japonai neatskleidžia daug informacijos apie šį modelį, tačiau jau yra žinoma, kad jis išaugo koncepto marškinėlius ir taps serijiniu automobiliu. Kada RC kupė debiutuos automobilių rinkoje, dar nežinoma, tačiau spėjama, kad 2014-aisiais.

RC300h gamintojui yra istorinis automobilis. Tai bus pirmasis serijinis hibridinis šios markės kupė. Teigiama, kad po variklio gaubtu bus montuojami 2,5 litro keturių cilindrų benzininiai varikliai su 178 AG ir 221 Nm, tačiau jiems automobilį išjudinti padės elektros motoras. Pastarojo galingumas – 143 AG ir 300 Nm. Visgi, bendra automobilio galia bus ribojama ties 220 AG padala, o į galinius varančiuosius ratus ji bus perduodama per elektroniniu būdu valdomą transmisiją su kintamu perdavimo laipsniu (CVT).

RC350 modelis neturės jokių papildomų elektros variklių bei ličio-jonų baterijų. Virš šios versijos priekinės ašies bus montuojami 3,5 litro V6 benzininiai motorai su 318 AG ir 380 Nm. Panašu, kad japonai priverstinio oro pripūtimo technologijų atsisakė, nes maksimali galia pasiekiama 6400 aps./min., o maksimalus sukimo momentas – 4800 aps./min. diapazone. Tokio dydžio varikliai su turbokompresoriais pasižymi gerokai ankstesniu galios piku.

Daugiau apie „Lexus RC“ skaitykite paspaudę čia.

„Mercedes-Benz“ C klasė

Vokiečiai teigia, kad su naująja C klase jie pasistengė sumažinti mašinos svorį, pagerinti standumo savybes, sumažinti vibracijas bei dar geriau izoliuoti saloną nuo išorinio pasaulio. Gamintojas tvirtina, jog visas mašinos kėbulas bus pagamintas iš hibridinio aliuminio, o tai leidžia sutaupyti apie 70 kilogramų. Negana to, kiti su mašinos mechaniniais mazgais susiję pakeitimai svorį padėjo nurėžti iki 100 kg.

„Mercedes-Benz” nuotr./„Mercedes-Benz C-Class AMG“
„Mercedes-Benz” nuotr./„Mercedes-Benz C-Class AMG“

„Mercedes-Benz“ taip pat akcentuoja, kad C klasė paveldės S ir E klasės modeliuose naudojamą saugumo technologiją, kurią sudaro ir sistema, aptinkanti priekyje sumontuotą vaiko kėdutę. Tokiu būdu oro pagalvė deaktyvuojama.

Daugiau apie C klasės „Mercedes-Benz“ skaitykite čia.

„Mercedes-Benz“ S klasės kupė

Kaip prabangių automobilių gamintojas garsėjantis „Mercedes-Benz“ kurį laiką neturėjo S klasę atitinkančio kupė – daugiau nei dvidešimt metų po šia raide slėpėsi tik sedanai. Frankfurto automobilių parodoje pristatytas S klasės kupė 2014-aisiais taps serijiniu automobiliu – tai jau patvirtinta paties gamintojo. Ir nuo koncepto skirsis labai nedaug.

Gamyklinė versija, pasak kompanijos dizainerio Jano Kaulo, bus 30 mm aukštesnė bei 20 mm siauresnė nei pristatytas prototipas. Tuo tarpu automobilio priekis bus kiek aukštesnis ir žiūrint iš profilio mažiau primins ryklio nosį. Serijiniai S klasės kupė taip pat dėvės ne 21, o 20 colių skersmens ratlankius.

Daugiau apie S klasės „Mercedes-Benz“ kupė skaitykite čia.

„MINI Cooper“

Naujieji, trečiosios kartos „MINI Cooper“ yra šiek tiek labiau prinokę – tiek dydžiu, tiek technologijomis. Šie modeliai yra 98 mm ilgesni, 44 mm platesni ir 7mm aukštesni už savo pirmtakus. Negana to, atstumas tarp ašių (ratų bazė) padidinta 28 milimetrais. Platesnės priekinių bei galinių ratų vėžės taip pat leidžia suprasti, kad automobilio kūrėjai daugiau dėmesio skyrė erdvumui bei praktiškumui.

Bagažinės talpa padidinta 51 litru (iki 211 l), o sulankstomas galinės sėdynės atlošas paskirstytas 40:60 santykiu. Už papildomą kainą gamintojas įrengs ir papildomą skyrių daiktams automobilio bagažinės grindyse.

Variklių gamą papildė visiškai nauji 3 cilindrų BMW benzininiai ir dyzeliniai varikliai su vokiečių suprojektuota „TwinPower Turbo“ technologija ir kintamų vožtuvų fazėmis. Benzininės 1,5 litro jėgainės su turbokompresoriais generuos 136 AG ir 220 Nm. MINI teigia, kad modeliai su šiais varikliais iki 100 km/val. pagreitės per 7,9 sekundės, o vidutinės jų sąnaudos sieks 4,5-4,6 l/100 km. Tokios pat kubatūros turbodyzeliniai motorai su 116 AG ir 270 Nm iki 100 km/val. automobilį išjudins per 9,2 sekundės, tačiau vidutiniškai suvartos vienu litru mažiau degalų – apie 3,5-3,6 l/100 km.

Daugiau apie naująjį „MINI Cooper“ skaitykite paspaudę čia.

„Nissan Qashqai“

Pirmosios kartos „Qashqai“ ne tik sukūrė naują automobilių segmentą, bet ir tapo jo lyderiu. Galime neabejoti, kad antrosios kartos „kiškis“ lyderystę tik sustiprins – jo ateitimi neabejoja ne tik „Nissan“ atstovai, bet ir dauguma jį mačiusių bei bandžiusių žmonių. Lietuvoje jis debiutuos pavasarį.

Naujasis „Qashqai“ turės keturis skirtingo galingumo variklius, jį rinktis bus galima tiek su mechanine, tiek su automatine pavarų dėžėmis. Nepamiršta ir visų keturių varančių ratų transmisija.

Tačiau daugiausiai naujovių laukia automobilio salone: tiek daug elektroninių sistemų dar nebuvo jokiame „Nissan“ modelyje.

Plačiau apie naująjį „Nissan Qashqai“ skaitykite paspaudę čia.

„Porsche Macan“

„Macan“ naudoja „Audi Q5“ pagrindą, tačiau „Porsche“ inžinieriai jį kai reikiant modifikavo. Teigiama, kad buvo atsikratyta daugybės „Audi“ sprendimų, tarp kurių buvo ir visų varančiųjų ratų važiuoklė. Gamintojas šiam automobiliui nusprendė pritaikyti savą sistemą. Todėl vadinti šį visureigį „brangesniu Q5“ būtų neteisinga. Negana to, „Porsche“ yra 70 mm ilgesnis, 24 mm platesnis ir 30 mm žemesnis už tolimąjį savo „giminaitį“.

4699 mm ilgio, 1923 mm pločio ir 1624 mm aukščio „Macan“ yra 146 mm trumpesnis, 16mm siauresnis ir 82 mm žemesnis už antros kartos „Cayenne“. Nors ir matmenys skiriasi ne taip stipriai, kaip kai kurie galbūt tikėjosi, gamintojui pavyko atsisakyti nemažai nereikalingų kilogramų. „Porsche“ tvirtina, kad 1865 kg sveriantis „Macan S“ yra 200 kg lengvesnis už „Cayenne S“, tuo tarpu „Macan Turbo“ ir „Cayenne Turbo“ svorių skirtumas siekia net 245 kg.

Kaip ir buvo teigta anksčiau, šie visureigiai gaus tris skirtingus V6 variklius: vieną dyzelinį ir du benzininius. 3,0 litrų turbodyzelinė jėgainė generuoja 254 AG ir 580 Nm. Su tokiais motorais visureigiai iki 100 km/val. pagreitės per 6,3 sekundės (0,2 sek. greičiau su papildoma „Sport Chrono“ įranga), o maksimalus jų greitis sieks 230 km/val. Tokių modelių vidutinės degalų sąnaudos, pasak „Porsche“, sieks tik 6,1 l/100 km.

Daugiau apie „Porsche Macan“ skaitykite paspaudę čia.

„Volkswagen Golf R“

Kaip teigia gamintojas, trečiosios kartos „Golf R“ peržengia „golfo” klasės ribas ir savo esme priskirtinas vadinamiesiems kompaktiškiems sportiniams automobiliams. Po variklio gaubtu – 300 AG galios TSI variklis. 30 AG galingesnis, bet 18 proc. ekonomiškesnis nei pirmtakas. Šalia jo – mechaninė 6 laipsnių pavarų dėžė arba rekomenduotina, tačiau papildomai užsakoma 6 laipsnių DSG automatinė. Judesį visiems varantiems ratams skirsto „4Motion“ visų ratų pavara su penktosios kartos „Haldex“ sankaba.

„Volkswagen Golf R“ su mechanine pavarų dėže iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,1 sek. (ankstesnis modelis – per 5,7 sek.), o komplektuotas DSG transmisija – per 4,9 sek. Maksimalus greitis – 250 km/val. Vidutinės degalų sąnaudos nuo 8,5 sumažėjo iki 7,1 litro benzino 100 km, o CO2 tarša – nuo 199 iki 165 g/km.

„Volkswagen Golf R“
„Volkswagen Golf R“

Dar didesnius taupymo rezervus atveria pagal užsakymą montuojamos DSG transmisijos naudojimas. Tokiu atveju, vidutinės degalų sąnaudos siekia 6,9 l/100 km, o CO2 tarša – 159 g/km.

Daugiau apie „Volkswagen Golf R“ skaitykite paspaudę čia.

„Volvo XC90“

Jeigu reikėtų išrinkti 2014-ųjų naujieną, apie kurią žinoma mažiausiai informacijos, nugalėtojas būtų XC90. Beprotiško populiarumo sulaukęs visureigis gaminamas jau kone dešimtmetį ir 2014-ieji – naujosios kartos metai. 

Be šios datos, „Volvo“ yra parodę keletą nuotraukų bei pateikę minimalų kiekį komentarų apie dizainą. Juos perskaityti galite paspaudę čia.

feber.se nuotr./„Volvo XC90“ fragmentai
feber.se nuotr./„Volvo XC90“ fragmentai

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų