Automobilių patobulinimai: „Stance“ stilius – itin žemai nuleistas kėbulas

Itin žemai nuleistų automobilių savininkai eksploatacijos problemas sprendžia padedami... oro. Pasakojame apie besikilnojančių automobilių subtilybes.
Su orine pakaba automobilį galima visiškai nuleisti ant žemės
Su orine pakaba automobilį galima visiškai nuleisti ant žemės / Egidijaus Babelio nuotr.
Temos: 1 Tiuningas

Bene svarbiausias populiarumo viršūnėn tarp automobilių entuziastų kylančio „Stance“ puošybos stiliaus atributas – itin žemai nuleistas kėbulas. Taip žemai, kad ratlankių kraštai sutampa su arkomis, o padangos net palenda po jomis.

Norint taip pažeminti važiuoklę pats primityviausias ir pigiausias variantas – nupjauti spyruokles. Brangesnis, bet gerokai civilizuotesnis būdas – reguliuojamo aukščio amortizatoriai.

Egidijaus Babelio nuotr./Tik dėl orinės pakabos slenksčiai gali atsiremti į ratlankius
Egidijaus Babelio nuotr./Tik dėl orinės pakabos slenksčiai gali atsiremti į ratlankius

Tačiau ir su jais pažeminti automobiliai, traukiantys dėmesį automobilininkų suvažiavimuose ir parodose, sukelia problemų jų savininkams: iššūkiu tampa kiekvienas greičio mažinimo kalnelis, duobė ar didesnis kelio nelygumas. Taigi „Stance“ automobilių tobulinimo stilius gražus pažiūrėti, tačiau nepatogus eksploatuoti.

Jungtinėse Amerikos Valstijose šios problemos jau seniai sprendžiamos orine pakaba, kai aukštu slėgiu suslėgtas oras kompresoriais kilnoja vietoj amortizatorių sumontuotas pagalves. Tinkamai sumontavus tokią sistemą, automobilio kėbulą galima paguldyti ant žemės, o važiuojant jį pakelti iki standartinio aukščio ar net aukščiau. Saugotis asfalto sujungimų nebereikia.

Nežaloja automobilio

Orines pakabas Lietuvos rinkoje pristatęs Airride.lt įkūrėjas Viktoras Dolud pasakojo, kad toks automobilio patobulinimas nereikalauja jokio mašinos skerdimo: nieko nereikia pjaustyti ar perdaryti, nebent perkonstruoti bagažinės apdailą oro balionui ir dėl komforto paslėpti garsą skleidžiantį kompresorių.

„Pagrindinis dalykas tas, kad reikia rasti vietos, geriausia – bagažinėje, oro saugyklai, tiksliau, gana dideliam oro balionui. Taip pat kur nors bagažinėje reikėtų paslėpti ir oro kompresorių, kuris reguliuoja oro slėgį ir dirba skleisdamas tam tikrą garsą“, – apie estetinius pokyčius pasakojo V.Dolud.

 

„Tuomet išvedžiojame nedidelį laidyną ir plonus, 10 mm storio vamzdžius. Kadangi jais teka tik pavojaus nekeliantis oras, juos galima išvedžioti bet kur – salone po kilimais ar tiesiog prie dugno. Svarbiausia, kad jie niekur nesitrintų, – tęsė Airride.lt įkūrėjas, kalbėdamas apie pagrindinių orinės pakabos dalių konstrukciją. – Galiausiai vietoj spyruoklių įdedame oro pagalves. Arba jas galime sumontuoti ant reguliuojamo aukščio amortizatorių. Viskas, jokių pjaustymų, jokių perdarinėjimų.“ Ir pridūrė, kad nesunkiai per valandą kitą oro pagalves galima išimti ir įdėti originalias spyruokles. „Kad perdarinėjimų nemėgstantys techninės apžiūros specialistai nesikabinėtų“, – nusijuokė.

Daugelio „Stance“ stiliaus automobilių savininkai minėjo orinės važiuoklės pranašumus: didesnį komfortą ir geresnį valdomumą. Tokių važiuoklių montavimu užsiimantys specialistai patikino, kad oro pagalvės išties gerai sugeria visus kelio nelygumus, o posūkiuose nesvyruoja, mat oro slėgis tarp kairės ir dešinės pusės ratų sinchronizuojasi.

Egidijaus Babelio nuotr./Airride.lt kolektyvas. Kairėje – įkūrėjas Viktoras Dolud
Egidijaus Babelio nuotr./Airride.lt kolektyvas. Kairėje – įkūrėjas Viktoras Dolud

Bėdos – tik aplaidiems

Panašaus pobūdžio, tačiau jau gamykloje sumontuotas pakabas turėję senesnių „Porsche Cayenne“ ir „Volkswagen Touareg“ savininkai žiemą keikdavosi, kad šios sistemos užšąla. Viktoras Dolud pateikė ir kelis savo draugų pavyzdžius, kai užšalus vožtuvams pakaba tiesiog nusileidžia. Pasak pašnekovo, piktinamasi tiesiog dėl nežinojimo, kad į sistemą reikia pilti specialų aušinimo skystį arba... taurelę degtinės.

Pagalvės gali sprogti arba pradėti leisti orą po daugelio metų dėl atmestinai sumontuotų tvirtinimų

Kita orinių pakabų problema – plyštančios arba sutrūkstančios pagalvės. Viktoras tai vadina gamybiniu broku: „Pagalvės gali sprogti arba pradėti leisti orą po daugelio metų, kai guma sukietėja ir sutrūkinėja arba nusitrina. O tai gali nutikti dėl atmestinai sumontuotų tvirtinimų. Svarbiausia, padaryti taip, kad pagalvė niekur nesitrintų ir problemų nebebus.“

Lietuviams – per brangu

Airride.lt yra pirmieji Lietuvoje, gaminantys oru kilnojamas pakabas. Atstovai teigia, kad Lietuvoje yra itin didelis susidomėjimas, tačiau jų produktus naudoja dar tik iki 10 automobilių. Daugiau produkcijos keliauja į užsienį. Klientams iš svetur lietuviškos paslaugos yra kokybiškesnės ir daugiau nei perpus pigesnės nei, pavyzdžiui, amerikietiškos, už kurias reikia pakloti net 5 tūkst. dolerių.

 

Viktoras Dolud pokalbio pradžioje sakė, kad norėdamas šią sistemą pritaikyti ir lietuviams, daugiau nei metus buvo paskendęs galvosūkiuose, kaip suderinti produkto kokybę ir racionalią kainą. Taigi daugumą orinės pakabos detalių Airride.lt gamina patys, jas pritaikydami kiekvienam automobiliui atskirai ir atiduodami klientams kaip Susikonstruok pats rinkinį. Montavimas siūlomas kaip papildoma paslauga.

Kainos priklausomai nuo automobilio skiriasi, tačiau Viktoras Dolud tikina, kad už orinę pakabą reikėtų pasiruošti sumokėti maždaug 1 200–1 500 eurų.

„Būtent kaina ir atbaido lietuvius klientus. Mūsų klientai automobilių stiliaus renginiuose jau įrodė orinių pakabų pranašumus, niekas jų kaip naujo daikto rinkoje nebebijo. Rodos, ir automobilių kultūra Lietuvoje joms pribrendusi, tačiau ne finansiškai. Juk pas mus dar daug kas kampiniu šlifuokliu spyruokles pjausto“, – nusijuokė Lietuvos rinkoje orines važiuokles pristatęs Viktoras Dolud.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis