Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Automobiliu po Lietuvą“: kosmonauto R.Stankevičiaus šaknys ir Dakaro trispalvės aura Sasnavoje

15min GAZAS automobilių testai, jei pastebėjote, karantino metu įgavo kitą formą – kelionių po ypatingas Lietuvos vietas. Šią tradiciją tęsiame ir karantinui pasibaigus. Šį kartą sportišku elektromobiliu „Audi e-tron Sportback“ kaip ant sparnų skriejome Marijampolės kryptimi.

„e-tron Sportback“ yra sportiškas, pravažus ir tam tikra prasme kosminis. Juk su virtualiais veidrodėliais... Todėl atspėkite mįslę: kuri Lietuvos vieta susijusi su kosmosu, autosportu ir egzotiška technika?

Viskas prasidėjo nuo tanketės

Prieš porą metų vienas 15min skaitytojas atsiuntė nuotrauką: kelyje Kazlų Rūda-Marijampolė važinėja tanketė su patranka!

Viliaus Senkaus nuotr./Viliaus tanketė
Viliaus Senkaus nuotr./Viliaus tanketė

Paaiškėjo, kad tai – Marijampolės oreivio Viliaus Senkaus technika. Pasirodo, senovinės technikos gerbėjas Vilius (lenktynininkės Indrės Senkutės-Gedgaudienės tėtis) šia tankete žmones vežioja po Sasnavos aerodromą šalia Marijampolės. Taip sužinojome, kad Sasnavoje galima rasti ne tik „kukurūznikų“ su parašiutininkais.

Aerodromas su baseinu

Atvažiavome. Sasnavos aerodromas – tai modernus kempingas su baseinu (suvalkietiška „bala“), mini zoologijos sodu ir senovinės technikos ekspozicija (taip pat kol kas tik mini). Tiesa, kempinge gyvena daugiausiai oreiviai, nes Sasnava yra aeroturizmo centras.

Beje, iš informacinės lentos žvelgia kosmonauto, lakūno-bandytojo Rimanto Stankevičiaus akys. Kosmonautas gimė ir mokėsi Marijampolėje, o pirmuosius šuolius parašiutu atliko būtent Sasnavos aerodrome. Tad vieta istorinė.

Paklausite, koks aerodromo ryšys su Dakaro raliu? Turbūt prisimenate šių metų sausio 13 d. Saudo Arabijoje ralio metu ant uolos išskleistą milžinišką trispalvę? Ją į Dubajų, o vėliau ir į Rijadą atgabeno tautiečiai, šią vėliavą pasiskolinę iš Marijampolės parašiutininkų klubo sportininko Vytauto Gustaičio. Priminsiu, kad ši 302,7 kv.m. trispalvė pateko į LIetuvos rekordų knygą, kai šuolio metu buvo išskleista 2019 m. aviacijos šventės Kaune metu.

Egzotiški aerodromo automobiliai

Aeroklubo vadovas Alvydas Danilaitis surengė smagią ekskursiją po garažus. Viename iš jų stovi didžiulis sunkvežimis „Ural 375E“ (1975 m.) su cisterna, vežiojančia aviacinius degalus. Netoliese – pravažumu garsėjantis GAZ – 66. Tokie automobiliai turi tik vieną bėdą. Jų V8 formos benzininiai varikliai yra besočiai ir gali vartoti ir 30-60 l/100 km benzino. Aerodrome jie užsiliko dėl to, kad yra patikimi, be elektronikos ir gali pravažiuoti beveik bet kur. A.Danilaitis juos taip ir vadina – „neparmušama technika“.

„Trys tiltai, šeši ratai blokuojasi – važiuoja kap pasiutus“, – suvalkiuoja Alvydas, leisdamas apžiūrėti supersunkią mobiliąją degalų saugyklą „Ural“, talpinančią 5 kūbus „avgazo“ .

Šalia garažo – besikurianti antikvarinės technikos ekspozicija. Važiuojantis, nors ir laiko paliestas „Moskvič 407“, motociklas „Iž“, motoroleris „Tula“ (Murovej), 1960-ųjų benzino kolonėlė, malūnininko svarstyklės, pjūklas „Ural“ ir net malūno girnos.

Puikus kontrastas e-tron'ui. Tačiau neiškentėme ir nuvažiavome iki kukurūzninko An-2, pagaminto 1981 m. Alvydas kaip žirnius žeria faktus: vienas šio lėktuvo cilindras – beveik 3 l. Iš viso – 9 cilindrai, generuojantys beveik 1000 AG. Taigi dvigubai daugiau, nei elektrinė „Audi“! Turėkite omeny, kad An-2 gaminami nuo 1947 m. ir yra pripažinti istorinėmis transporto priemonėmis.

„Būtų nepamainomas lėktuvas, jei variklis būtų ne benzininis, o turbosraigtinis. Nes dabar per valandą jis sudegina 230 litrų nepigaus aviacinio benzino. Minutė skrydžio kainuoja 11 Eur, o iš viso ore su pilnu baku jis gali išbūti iki 7 val.“, – pasakoja Alvydas Danilaitis.

Išsamus reportažas – vaizdo pasakojime:

VIDEO: Automobiliu po Lietuvą: Sasnavos aerodromas

Audi e-tron sportback

  • Vidutinės energijos sąnaudos – 22 kW/h 100 km. Nemokamose LAKD įkrovos stotelėse per pusvalandį šis automobilis įsikraudavo apie 24 kW/h.
  • Išbandytas greitkelyje, regioniniuose keliuse ir kaimo keliukuose. Patiko reguliuojama pneumatinė pakaba, važiavimo režimai. Puiki surinkimo kokybė (čia kamuoliukas į TESLA daržą) ir aukštas komforto lygis.
  • Važiavimas su virtualiais šoninio vaizdo veidrodėliais yra smagus nuotykis. Tačiau prie jų galima priprasti jau pirmą dieną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų