Šias tendencijas atskleidė pasaulinio audito, mokesčių ir konsultacijų įmonių tinklo KPMG atliktas kasmetinis tyrimas „Global Automotive Executive Survey 2014“, kuriame apklausti stambiausi viso pasaulio automobilių rinkos dalyviai.
„Tyrimo rezultatai rodo, kad automobilių pramonės ateitį lemia spartus naujausių technologijų taikymas. Pavyzdžiui, autonominiams automobiliams, reikia kurti daug naujų programinės ir techninės įrangos sprendimų. Tokia yra šiuolaikinės automobilių rinkos realybė – ateitis priklauso inovatyviausiems“, – pabrėžė „KPMG Baltics“ partneris Domantas Dabulis.
Nuolatos augantis susidomėjimas autonominiu transportu skatina įvairių mobilumo technologijų plėtrą. Galimybė trumpam laikui „užsisakyti“ automobilį atsiradus poreikiui ir su juo vykti į bet kurią norimą vietą, gali išspręsti antrojo automobilio šeimoje problemą ar net panaikinti asmeninio automobilio poreikį.
Didžiausias susidomėjimas autonominiais automobiliais yra fiksuojamas šalyse, kuriose automobilių skaičius auga sparčiausiai – tai vadinamosios BRIC šalys (Brazilija, Rusija, Indija, Kinija). Prognozuojama, kad 2020 metais trečdalis visų naujų automobilių bus parduodama Kinijos rinkoje.
Variklių technologijų konkurencija
KPMG tyrimo rezultatai atskleidė, kad augančios išlaidos degalams ir vis didesnis visuomenės susirūpinimas aplinkos apsauga skatina automobilių gamintojus orientuotis į alternatyviu kuru (elektra, vandeniliu) varomų transporto priemonių plėtrą.
Ši plėtra reikalauja daug laiko ir investicijų, todėl gamintojai paraleliai kuria efektyvesnius ir taupesnius vidaus degimo variklius. Tyrimas skelbia, kad alternatyviu kuru varomo transporto paklausa augs tiek išsivysčiusiose šalyse – Japonijoje, Europoje, Šiaurė Amerikoje, tiek ir besivystančiose.
Be to, pastebima, kad išskirtinai sparčiai auga susidomėjimas vandeniliu varomomis transporto priemonėmis – net 69 proc. apklausos dalyvių paminėjo, kad tai bus svarbiausia ateinančių metų technologija.
Lietuvoje trūksta elektromobilių įkrovimo infrastruktūros
„Kol kas Lietuvos elektromobilių rinka yra tik pradiniame plėtros etape. Plėtrą paskatintų įkrovimo stotelių tinklo atsiradimas, kurio šiai dienai nėra. Lietuva, kaip ir kitos šalys turi pasirinkti vieną iš dviejų infrastruktūros finansavimo modelių – arba išlaidas dengia elektromobilių savininkai (brangiau mokėdami už įkrovimą ar patį automobilį), arba išlaidos būtų įskaičiuotos į elektros tarifą visiems elektros vartotojams“, – pabrėžė Domantas Dabulis.
Ko nori pirkėjas?
„Global Automotive Executive Survey 2014“ tyrime pabrėžiama, kad pirkėjai ir toliau labiausiai vertina degalus taupančias transporto priemones – 92 proc. pirkėjų tai yra pagrindinis apsisprendimo kriterijus.
Kita svarbi sąlyga yra automobilio saugumas – ją nurodė 79 proc. apklaustųjų. Automobilių pramonės atstovų nuomone, pirkėjai vis labiau vertina naujausių technologijų taikymą, o sutaupyti naudojant alternatyvų kurą, pirkėjams yra mažiau svarbu.