15min fotografo akimis, dieną Vokiečių gatvėje, kur įrengta pati brangiausia mėlynoji zona, stovėjimo vietų užimtumas nepakito: kaip paskutinėmis vasario dienomis, taip ir pirmomis kovo dienomis kone visos buvo užimtos.
Vizualiai kiek pakitusi situacija raudonosiose zonose ir tose vietose, kurios iš raudonųjų tapo mėlynosiomis: čia laisvą vietą automobiliui rasti tapo lengviau, ypač vakare. Tačiau pokyčiai toli gražu ne drastiški: žmonių neišgąsdino pabrangęs stovėjimas ir jie mielai už galimybę porai valandų palikti automobilį moka net 3–5 eurus.
Raudonojoje zonoje valanda stovėjimo nuo kovo 1 d. kainuoja 1,5 Eur (anksčiau – 0,9 Eur), o mėlynojoje – 2,5 Eur (buvo 1,8 Eur).
Paskaičiuokime, ar verta į centrą važiuoti automobiliu
Dešimtimis procentų išaugus stovėjimo kainoms, įvairiuose miesto rajonuose gyvenantiems žmonėms verta atlikti keletą aritmetinių veiksmų: galbūt atvažiuoti į Vilniaus centrinę dalį ir grįžti iš ten namo patogiau su trumpalaikės nuomos „Citybee“ ar „Spark“ automobiliu, kuriuos galima palikti bet kurioje senamiesčio gatvėje? Arba naudotis nebrangiomis pavėžėjimo paslaugomis – „Taxify“ ar „Uber“? Keliavimas tiek trumpalaikės nuomos automobiliu, tiek su pavėžėjimo paslaugas teikiančiu vairuotoju iš daugelio Vilniaus rajonų į centrą kainuoja 3–5 eurus, dar tiek pat – grįžimas atgal.
Taigi kelionė iš viso kainuotų 6–10 eurų. O atvažiavę savu automobiliu, tarkime, į teatrą miesto centre, užtruktumėte 3–4 val. ir už stovėjimą sumokėtumėte 6 Eur raudonojoje zonoje arba 10 Eur mėlynojoje. Žinoma, neskaičiuojant degalų kainos, draudimo ir kitų sąnaudų. Štai ir visa aritmetika.
Tyrimus apie stovėjimo vietų užimtumą savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ atlieka nuolatos ir ketina paviešinti rezultatus vos tik bus atliktas naujas automobilių stovėjimo vietų užimtumo tyrimas senamiestyje. Vieno pastarųjų tyrimų, atlikto 2016 m. balandžio–gegužės mėn., rezultatai – žemiau esančiame paveiksle.