Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Automobilių veiklos nuoma beveik pavijo lizingą

„Swedbank“ ekspertai pastebi, kad pastaraisiais metais smulkios bei vidutinės įmonės vis dažniau renkasi automobilių veiklos nuomą, o su nuoma užsakomos papildomos priežiūros paslaugos tampa darbuotojus motyvuojančia priemone. Pasak „Swedbank“ lizingo skyriaus vadovo Mindaugo Stasionio, svarstant, ką pasirinkti – automobilio lizingą arba veiklos nuomą – verslo įmonės turėtų sau atsakyti į kelis esminius klausimus.
Išskirtinių bandomųjų važiavimų renginys „Mercedes-Benz StarExperience“
„Mercedes-Benz“ / Luko Balandžio / 15min nuotr.

„Jeigu praėjus nustatytam sutarties laikotarpiui įmonė nori tapti automobilio savininke, rūpintis visais jo eksploatacijos kaštais, apskaityti šį turtą įmonės balanse, o lizingo skolą – finansiniuose įsipareigojimuose, tuomet, be abejonės, verta rinktis lizingą. Jeigu išvardyti dalykai dėl įvairių priežasčių bendrovei yra nebūtini, patariame rinktis veiklos nuomos paslaugą“, – komentuoja M. Stasionis.

Veiklos nuoma vejasi lizingą

„Swedbank“ lizingo skyriaus vadovo teigimu, veiklos nuomos privalumas yra galimybė užsisakyti norimas papildomas paslaugas. Pavyzdžiui, pagalbą kelyje visą parą, padangų keitimą ir sandėliavimą, reguliarią techninę priežiūrą. Be to, į sutartį įtraukus pasirinktas paslaugas, klientai gali lengvai planuoti ne tik automobilio, bet ir jo priežiūros išlaidas visam sutarties laikotarpiui.

Tiesa, lyginant veiklos nuomos ir lizingo finansavimo modelius, egzistuoja ir nemažai panašumų.

„Abiem atvejais norint įsigyti automobilį nebūtina turėti visos pirkinio sumos, užtenka sumokėti avansą, siekiantį nuo 10 proc. turto vertės. Tai įmonei leidžia savo lėšas naudoti apyvartiniam kapitalui. Be to, abiem atvejais, pats automobilis tarnauja kaip užstatas, ir nesudėtinga dokumentų tvarkymo procedūra leidžia norimu automobiliu naudotis kad ir tą pačią dieną“, – sako „Swedbank“ ekspertas.

Antrąjį šių metų ketvirtį veiklos nuoma sudarė 44 proc. verslo klientų sudarytų sutarčių, likusi dalis (56 proc.) teko automobilių lizingui

Remiantis „Swedbank“ duomenimis, antrąjį šių metų ketvirtį veiklos nuoma sudarė 44 proc. verslo klientų sudarytų sutarčių, likusi dalis (56 proc.) teko automobilių lizingui.

Kas pigiau – veiklos nuoma ar lizingas?

Pasak M. Stasionio, vis dar vyrauja stereotipas, kad automobilių veiklos nuoma su įskaičiuotomis paslaugomis yra brangesnė paslauga. Tačiau galvojantiems, kad transporto priemonės priežiūra atsieis pigiau, jeigu darbuotojai patys vyks keistis tepalų į servisą, pirkti žieminių padangų ar šalinti gedimo, „Swedbank“ atstovas rekomenduoja neapsigauti skaičiuojant.

Palyginimui, banko ekspertas pateikia skaičiavimus, atliktus su 16 310 eurų kainuojančiu nauju kompaktinės klasės sedanu, kai sumokama 10 proc. pradinė įmoka ir nustatoma 7500 eurų likutinė vertė.

Tokiu atveju lizingas kartu su padangų ir stabdžių kaladėlių keitimu bei montavimu, įvairia technine priežiūra ir draudimu per 4 metų laikotarpį atsieis 21 774 eurus. Tuo tarpu naudojantis veiklos nuoma su įskaičiuotomis paslaugomis, bendri kaštai tuo pačiu laikotarpiu būtų mažesni – 21 542 eurai.

Be to, M. Stasionis siūlo atsižvelgti ir į vadinamus alternatyviuosius kaštus. Darbuotojams išvežus remontuoti automobilių darbo metu, jie neatlieka savo tiesioginių pareigų, o įmonei tai atsiliepia negaunamomis pajamomis.

„Pastebime, kad veiklos nuoma su paslaugomis neretai motyvuoja klientų darbuotojus. Dar prieš kelerius metus veiklos nuoma buvo populiaresnė tarp stambių, didesnius automobilių parkus turinčių bendrovių. Tačiau pastaruoju metu smulkios ir vidutinės įmonės sudaro 50 proc. visų veiklos nuomos sutartis pasirašiusių bendrovių, nors prieš dvejus metus mažesnių įmonių dalis veiklos nuomoje siekė tik 30 proc.“, – tendencijas komentuoja „Swedbank“ lizingo skyriaus vadovas Mindaugas Stasionis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?