Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Autonominis „Audi A7 Sportback“ sieks įveikti atstumą nuo Las Vegaso iki Los Andželą

„Audi“ bendrovė, bendradarbiaudama su „Volkswagen“ elektronikos mokslinių tyrimų laboratorija (ERL) ir „Volkswagen“ mokslinių tyrimų padaliniu, rengiasi neįprastai ekspedicijai. Su koncepciniu automobiliu „Audi A7 Sportback“ be vairuotojo tikimasi įveikti maždaug 550 mylių (apie 900 km) kelią nuo Silicio slėnio iki Los Andželo, važiuojant viešojo susisiekimo keliais.
Autonominis „Audi A7“
Autonominis „Audi A7“

Na, ne visai be vairuotojo. Tiesiog bus maksimaliai pasikliaujama šiuolaikiniais serijinės gamybos vairavimo pagalbininkais ir bandoma apsiriboti minimaliais įmanomais prie vairo sėdinčio asmens veiksmais. 

Koncepciniu automobiliu „A7 Sportback“ važiuos kompetentingų, apie automobilius rašančių žurnalistų komanda, dokumentuosianti borto įrangos parodymus ir visą kelionę. Ekspedicijos rengėjų nuomone, ši kelionė turi tapti savotišku anonsu būsimajai CES 2015 buitinės elektronikos parodai ir šiek tiek atskleis paslapties šydą, kuo šioje parodoje stebins vairavimo pagalbininkų kūrėjai.  

Kelionė prasideda Silicio slėnyje esančiame Stenfordo mieste. Ekspedicijai jau parengtas „Audi A7 Sportback“ mokslinių tyrimų automobilis, švelniai pavadintas „Džeku”. Jame sumontuota pažangiausia serijinės gamybos vairavimą lengvinanti įranga. 

Inžinierių sumanymu, pažangiausios autonominio automobilio valdymo sistemos turėtų visiškai perimti vairavimo funkcijas ir išlaisvinti vairuotoją nuo būtinybės atlikti vairavimo veiksmus nuo iki 110 km/val. greičio diapazone. Be to, šios sistemos gali autonomiškai atlikti persirikiavimo, eismo juostos keitimo ir lenkimo manevrus bei pagal poreikį įsibėgėti ir stabdyti. Prieš atliekant persirikiavimą, automobilio greitis priderinamas prie šalia važiuojančių kitų transporto priemonių greičio. Bet kokie manevrai atliekami tik tuomet, kai centrinis valdymo blokas įvertina eismo sąlygas ir pripažįsta jas saugiomis pasirinktam manevrui atlikti.

Susidūrus su autonominio vairavimo galimybes pranokstančiomis eismo sąlygomis, pvz., įvažiavus į miestą, saugumo sumetimais vairuotojui nurodoma perimti valdymą, t.y. paimti vairą į savo rankas. Tuo metu iškart suveikia daug įspėjamųjų signalų - garsinis signalas, užsižiebia apatinėje priekinio stiklo dalyje sumontuoti LED diodai, parodomi įspėjimai borto kompiuterio ir CSI sistemos ekranuose. Jeigu vairuotojas ignoruoja šį daugybinį įspėjimą ir neperima automobilio valdymo, autonominio vairavimo sistema automatiškai įjungia avarinio įspėjimo žibintus ir imasi priemonių saugiai sustabdyti automobilį. Daugeliu atvejų, automobilis tiesiog nuvairuojamas į šalikelę ir ten sustabdomas.    

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos