Tai atsiliepia ir Lietuvai. Mūsų verslui automobilius sunkiau atsivežti.
Naujai įvežami į Lietuvą automobiliai tapo jaunesni. Vis didėja naujesnių įvežamų transporto priemonių dalis. Jų kiekis Lietuvoje, lyginant su tuo pačiu 2020 metų ketvirčiu, ūgtelėjo 2 proc. Tuo tarpu jau Lietuvoje registruotų automobilių sandorių kiekis liko sumažėjęs 18 proc.
Mažesnė pasiūla lemia mažėjantį sutarčių kiekį bei kylančias kainas
Lankomiausio šalies transporto skelbimų portalo Autoplius.lt duomenimis, per antrąjį šių metų ketvirtį fiksuotas ypač didelis naujų automobilių pardavimų skaičius. Jų rinkos apyvarta lyginant su tuo pačiu 2020 metų laikotarpiu pakilo 81 proc. Nuo rekordinių 2019 metų atsiliekama visiškai nedaug.
Vidinėje rinkoje jau registruotų senesnių (16 – 20 bei virš 21 metų amžiaus grupių) automobilių savininkus taršos mokestis ir toliau stabdo nuo transporto priemonės pardavimo. To pasekmė – sumažėjusi pasiūla, padidėjusi vidutinė rinkos kaina ir jau nebe pirmą ketvirtį iš eilės senstantis Lietuvos automobilių parkas. Šiemet vidutinis Lietuvos automobilis paseno 74 dienomis.
Portalo komunikacijos specialistas Gintenis Dauparas pastebi, kad nors ir bendras sandorių kiekis krito, rinkos apyvarta pakilo. Lyginant su tuo pačiu pernai metų ketvirčiu ji išaugo 31 proc. O jei lygintume su itin geru antruoju 2019 metų ketvirčiu – kilimas 6,9 proc.
„Pirmąjį šių metų ketvirtį šiek tiek sumažėjusi, antrą ketvirtį ir vėl pakilo naudoto automobilio vidutinė rinkos kaina. Dabar ji siekia 5,8 tūkst. eurų. Naujo automobilio vidutinė rinkos kaina, lyginant su pirmu šių metų ketvirčiu, nė kiek nepakito ir išlieka stabili“, – teigia G. Dauparas.
Populiariausios automobilių markės Lietuvoje
Autoplius.lt duomenimis pirmos trys pagal populiarumą automobilių markės Lietuvoje nesikeičia.
Pirmoje vietoje „Volkswagen“, antroje „BMW“, trečioje – „Audi“. Volvo nukrito iš ketvirtos vietos į penktą, o top 5 sąraše nebuvo ir į ketvirtą vietą šoktelėjo „Toyota“.
Populiariausi naudotų automobilių modeliai, lyginant su tuo pačiu praeitų metų ketvirčiu, taip pat stipriai nepasikeitė. Pirmos trys vietos liko tos pačios. Jas užima, atitinkamai, trečios serijos BMW, „Volkswagen Passat“ ir penktosios serijos BMW.
Netikėtai gerą rezultatą parodė „Peugeot“. Ši markė dabar yra trečioje vietoje pagal naujų automobilių markių populiarumą Lietuvoje ir per paskutinius tris mėnesius pardavė 828 automobilius. O „Seat“ TOP5 sąraše iki šiol nebuvęs, šį ketvirtį užima garbingą penktąją vietą.
Pozityvias prognozes rodo ir naujų automobilių pasiskirstymas pagal degalų tipą. Tiek Lietuvoje, tiek Estijoje sumažėjo naujai parduodamų dyzelinių ir benzininių automobilių kiekiai bei padidėjo hibridinių ir varomų elektra. Skaičiai atspindi, kad Lietuvoje pokyčiai vyksta kiek greičiau.
Hibridinių automobilių kiekis išaugo 5,7 proc., o elektrinių – 1 proc. Estijoje atitinkamai 1,2 ir 0,5 proc. punkto.
Kaip teigia rinkos ekspertas, vyksta teigiami pokyčiai. Rinkos rodikliai artėja link tų, kokius matėme dar iki pandemijos. Sekantis ketvirtis turėtų būti dar geresnis. Naujų automobilių rinkai – gal net rekordinis. Tam įtakos turės pasibaigęs karantinas, skiepai, atsidariusi ekonomika ir vis didesnis pačių žmonių bei verslų adaptavimasis.
Portalo vadovas A. Mizeras prognozuoja, kad vis daugiau gyventojų dairysis naujų ir apynaujų automobilių. Šį pokytį turėtų lemti planuojami kasmetiniai mokesčiai. Tikėtina, kad tokie pasikeitimai dar šiek tiek pakels apynaujų automobilių kainas. Ypač, kai pasiūla Europoje išlieka
sumažėjusi.
Na, o naujo modelio taršos mokestis rinką, tikėtina, kad išjudins, tačiau pokyčiai įsibėgėti turėtų tik kitų metų viduryje.