„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Autoplius.lt barometras“: naudotų automobilių kainos didėja

Prabėgo pirmoji, atrodytų, ką tik prasidėjusių 2023 metų pusė ir panašu, kad bėgant laikui išmokome tvarkysis su geopolitinės situacijos sukeltais iššūkiais. Skaičiai rodo, kad mūsų šalyje automobilių rinka stabilizuojasi bei iš lėto grįžta į priešpandeminius laikus, praneša „Autoplius.lt“.
Gariūnų automobilių turgus
Gariūnų automobilių turgus / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Šių metų balandžio, gegužės ir birželio mėnesiais Lietuvoje buvo sudaryti 79,6 tūkst. automobilių pardavimo sutarčių. Autoplius.lt duomenimis lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, sandorių kiekis padidėjo 1 proc. Tuo tarpu apyvarta augo 150 mln. eurų. Tai – 18 proc. prieaugis. Tokį apyvartos kilimą daugiausiai lėmė išaugusios transporto priemonių kainos.

O jos augo absoliučiai visose amžiaus grupėse. Iki 1 metų amžiaus – 34 proc., 11 – 15 metų amžiaus – 17 proc. Mažiausias augimas – seniausių, 21 metų jau sulaukusių ir vyresnių automobilių amžiaus grupėje – 8 proc. Tiesa, šis kainų augimas mus pasiekė dar iš ankstesnių ketvirčių. Šį ketvirtį kilimas buvo pastebėtas tik balandžio mėnesį.

Kiek vidutiniškai pabrango naudotas automobilis

Vidutinis naudotas automobilis per metus pabrango 1,2 tūkst. eurų. Tuo tarpu nauja transporto priemonė pirmo šių metų ketvirčio duomenimis vidutiniškai Lietuvoje kainuoja 37,3 tūkst. eurų. Per metus kaina ūgtelėjo 1,4 tūkst. eurų. Pokytis neatrodo ypač didelis, tačiau jei lygintume su tuo pačiu priešpandeminiu laikotarpiu 2019 metais, kaina padidėjo daugiau nei 10 tūkst. eurų.

Automobiliai pagal degalų rūšį

Pirkėjų degalų rūšies pasirinkimo įpročiai stipriai nepasikeitė. Į Lietuvą įvežamų automobilių tarpe didžiausią dalį, 72,6 proc. sudaro dyzeliniai automobiliai. Kiekis išlieka panašus, kaip ir tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.

Elektromobiliai ir hibridai

Antrą 2023 metų ketvirtį į Lietuvą įvežta 41 proc. daugiau elektra varomų automobilių nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Tiesa, pokytis atrodo reikšmingas tik procentine išraiška. Į mūsų šalį per šį laikotarpį įvežti 369 grynieji elektromobiliai. Jie sudaro sudaro vos 1,8 proc. visų importuotų transporto priemonių.

Tuo tarpu naujų automobilių pirkėjai renkasi vis daugiau hibridų ir elektromobilių. Nors ir lėtai, tačiau vis augantys ekologiško transporto kiekiai naujų automobilių segmente – jau nebe pirmą ketvirtį iš eilės pastebimas pozityvus pokytis. Hibridai sudaro liūto dalį – 38,2 proc. visų per ketvirtį nupirktų automobilių.

Naujų elektromobilių dalis augo beveik dvigubai. Šiemet nupirkta 86 proc., arba 288 elektromobiliais daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Vien elektra varomas transportas jau sudaro 7 proc. per ketvirtį parduotų naujų automobilių.

Populiariausi modeliai

Populiariausių naujų automobilių „Top 10“ lentelės lyderis „RAV4“ po pertraukos grįžo į pirmąją poziciją. Šių metų pradžioje nukritęs į trečią vietą, šį ketvirtį modelis ir vėl tapo naujų automobilių pirkėjų dažniausiu pasirinkimu. Tikėtina, kad pirmą 2023 metų ketvirtį šiek tiek vėlavo modelio pristatymas klientams, o šį ketvirtį viskas grįžo į savas vėžes. Per 3 mėnesius buvo parduoti 356 „Toyota RAV4“ modeliai.

Pirmą kartą Autoplius.lt barometre išskyrėme ir populiariausių naujų elektromobilių „Top 10“. Pirmą ir antrą vietas dalinasi du gamintojai. Per paskutinius tris mėnesius tiek „Tesla Model Y“, tiek „Škoda Enyaq“ modelius įsigijo 52 pirkėjai. „Tesla Model 3“ į populiariausių elektromobilių dešimtuką nė nepateko. Trečioje vietoje – vidutinio dydžio elektromobilis iš „Volkswagen“ – „ID.4“. Per ketvirtį parduoti 47 tokie automobiliai.

Per antrąjį 2023 metų ketvirtį Lietuvoje atsirado ir dar nematytų modelių. Įregistruoti 7 „Citroen C4X“, 6 prabangūs „BMW XM“, 4 „Mercedes T-Class“ ir 3 korėjietiški „Ssangyong Musso“. Iš elektrinių naujovių, nuo šiol keliuose matysime „Toyota bZ4X“, „Lexus RZ“ bei „Jeep Avenger“.

Automobilių amžius

Automobilių parkas paseno dar 3 mėnesiais. Jeigu lygiai prieš metus, antrą 2022 metų ketvirtį mūsų šalies viduje registruotų automobilių amžiaus vidurkis siekė 16 metų ir 5 mėn., tai šį ketvirtį jis siekia 16 metų ir 8 mėn.

Naudotų automobilių rinkoje juntama vis dar maža pasiūla ir iš lėto į įprastą, priešpandeminį ritmą grįžtanti paklausa. Visgi, kol kas naudotų automobilių pardavėjai išgyvena gerą laikotarpį. Tikėtina, kad visiškai pasibaigusi lustų krizė ir į priešpandeminius laikus grįžę naujų automobilių gamybos terminai sumažins apynaujų naudotų transporto priemonių paklausą. Žinoma, vertinant dabartinę geopolitinę situaciją, tiekimo grandinės gali ir vėl sulėtėti dėl pakilusių energijos kainų ar kitų, įvairių ekonominių poveikių.

Kalbant apie naudotų automobilių kainas, artimiausiu metu galime tikėtis stabilizacijos, tačiau ne augimo. Kritimas bent artimu metu nėra tikėtinas. Vakarų Europos rinkose kainų mažėjimas vis dar nepastebimas. Tuo tarpu naujų transporto priemonių kainos vis didėja, taip išlaikydamos pakilusias ir naudotų automobilių kainas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs