Prieš 11–15 metų pagamintų automobilių vidutinė kaina birželio pabaigoje siekė 7,6 tūkst. litų, o 16–20 m. – 3,1 tūkst. litų. Pasak Viktoro Daukšo, Autoplius.lt plėtros vadovo, antrasis ketvirtis yra persikėlimo į vasaros sezoną pradžia, tad šiuo metu rinkoje pastebimas nedidelis atoslūgis.
„Tikėtina, kad mažesnis aktyvumas rinkoje turėjo įtakos ir sumažėjusioms automobilių kainoms. Vasarą atostogauja ir pirkėjai, ir pardavėjai“, – sako V. Daukšas.
2012 m. antrąjį ketvirtį palyginus su pirmuoju 6–10 m. amžiaus automobilių vidutinės kainos sumažėjo iki 16,6 tūkst. litų (buvo 17,3 tūkst. litų), o 1–5 m. automobilių – nuo 32 iki 31,2 tūkst. litų.
Įvyko daugiau sandorių
2012 m. antrasis ketvirtis buvo sėkmingesnis negu praėjusių metų analogiškas laikotarpis. Autoplius.lt ir valstybinės įmonės „Regitra“ duomenimis, iš viso įvyko 97 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandorių – automobilių rinka paaugo 11,7 proc. (pernai per tą patį laikotarpį užfiksuota 88,6 tūkst. sandorių).
Naujai į šalį įvežami automobiliai – pagrindinė autorinkos augimo priežastis
Pasak V. Daukšo, balandžio–birželio mėnesius palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu net 43 proc. padidėjo į šalį naujai įvežtų automobilių skaičius, kuris siekė 37,9 tūkst.
„Tai yra pagrindinė automobilių rinkos augimo priežastis. Naujai į šalį įvežami automobiliai vidutiniškai yra 10,6 m. amžiaus, o tai reiškia, kad jie yra beveik ketveriais metais jaunesni negu vidutinis automobilio amžius mūsų šalyje. Minėti procesai rodo, jog mūsų šalyje trūksta automobilių pasiūlos, nors pirkėjai ir siekia įsigyti naujesnį bei geresnės kokybės automobilį“, – rinkos tendencijas apžvelgia lengvųjų automobilių rinkos ekspertas.
Dyzeliniai automobiliai pozicijų neužleidžia
Didžiąją rinkos dalį (96,3 proc.) Lietuvoje sudaro naudotų automobilių pardavimo sandoriai, kurių per antrąjį ketvirtį buvo 93,4 tūkst. Daugiau negu pusė (55,5 tūkst.) iš jų susiję su vidaus rinka – Lietuvoje registruotais automobiliais.
Tai yra tokie sandoriai, kai vienas mūsų šalies pilietis parduoda automobilį kitam Lietuvos gyventojui.
Nauji automobiliai sudaro tik labai mažą dalį visų sandorių Lietuvoje – per antrąjį ketvirtį automobilių nupirkta tik 3,6 tūkst. Palyginus pastarųjų trijų metų antruosius ketvirčius, naujų automobilių sandorių skaičius išlieka stabilus. Visgi palyginus su 2008 m. antruoju ketvirčiu, šiemet per balandžio–birželio mėnesius naujų automobilių buvo įsigyta net 52,2 proc. mažiau.
V. Daukšas pastebi, kad jau kelis metus iš eilės Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, perkamiausi automobiliai yra su dyzeliniais varikliais. „Per antrąjį ketvirtį 63,4 proc. Lietuvoje parduotų naujų automobilių yra varomi dyzelinu, 35,2 proc. buvo benzininiai. Ir tik 1,4 proc. parduotų naujų automobilių yra varomi alternatyviais degalais. Santykinai brangūs hibridiniai automobiliai pamažu populiarėja, tačiau vis dar užima labai nedidelę rinkos dalį“, – sako V. Daukšas.
Kas penktas kelyje – „Volkswagen“
Liepos pradžioje Lietuvos automobilių parką sudarė 1,21 mln. registruotų lengvųjų automobilių, turinčių galiojančius techninius pasus. Jų skaičius šalyje per metus padidėjo 29,6 tūkst. Tokius duomenis pateikia Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ ir Autoplius.lt.
„Opel“ skaičius per metus išaugo 11,2 proc.
Lietuvos keliais daugiausia važinėja transporto priemonės, kurių amžius yra nuo 11 iki 20 metų, tai sudaro 60 proc. visų automobilių. Vidutinis Lietuvos automobilių parko amžius 2012 m. antrąjį ketvirtį buvo 14,41 m. Tai rodo, kad jis, palyginus su šių metų pirmuoju ketvirčiu, keliais mėnesiais „atjaunėjo“ (14,72 m.).
Beveik penktadalis (19,8 proc.) Lietuvos vairuotojų važinėja „Volkswagen“ automobiliais, kurių skaičius šalyje siekia 240 tūkst. Pagal populiarumą jie lenkia ir „Audi“, ir „Opel“ markės automobilius.
Pastebima, kad pastaruoju metu žymiai padaugėjo „Opel“ automobilių – per metus jų skaičius paaugo 11,2 proc., t.y. 10,3 tūkst. iki 102 tūkst. vienetų. Lietuviai vis dažniau įsigyja ir „Toyota“ markės automobilius – per metus jų mūsų šalyje padaugėjo 8,8 tūkst. iki 56,3 tūkst. vienetų, o tai daugiau negu 18,6 proc.
Trečiąjį ketvirtį iš eilės perkamiausių naujų automobilių dešimtuko viršūnėje išsilaiko „Fiat 500“ (vidutinė kaina siekia nuo 35,5 tūkst. Lt). Antroje ir trečioje vietose įsitaisė „VW“ ir „Skoda” automobiliai: „Golf“ (kaina nuo 49 583 Lt) ir „Yeti“ (kaina nuo 46, 9 tūkst. Lt).