Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Autoserviso meistrai atskleidė, kaip techninės apžiūros egzaminą išlaikyti iš pirmo karto

Jokia paslaptis, kad privalomoji techninė apžiūra dažnam vairuotojui – lyg egzaminas. Remiantis statistika, galiojantį techninės apžiūros dokumentą pirmuoju bandymu gauna tik pusė Lietuvos vairuotojų. Visgi tinkamai pasirengus, šį egzaminą galima išlaikyti ir iš pirmo karto, įsitikinę autoserviso specialistai.
Autoservisas paaiškino, kaip techninę apžiūrą įveikti iš pirmo karto
Autoservisas paaiškino, kaip techninę apžiūrą įveikti iš pirmo karto / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Autoserviso „Melga“ vadovas Andžej Ostrovski pastebi, kad kartais pakartotinį apsilankymą techninės apžiūros centre gali lemti, atrodytų, visiškai nereikšminga smulkmena. Atspėti, kuris automobilio mazgas gali sukelti rūpesčių, bandyti įvardyti dažniausius gedimus ir tikrintinas vietas – sudėtinga, mat kiekvienas automobilis turi savo silpnų vietų.

„Galų gale, reikėtų turėti omenyje, kad kruopščiai patikrinti automobilį ir, jei reikia, suremontuoti, būtina ne dėl techninės apžiūros, o dėl savo ir kitų saugumo“, – akcentuoja A.Ostrovski.

Jis neslepia, kad labai dažnai vairuotojai nusprendžia taupyti laiką ir pinigus, todėl užuot patys stovėję eilėse prie techninės apžiūros stočių, sukę galvas, ar pavyks įveikti apžiūrą iš pirmo karto, ar teks sugrįžti, automobilio raktelius palieka autoserviso specialistams. Šie ne tik patikrina automobilį pagal techninės apžiūros reikalavimus, bet ir suremontuoja surastus gedimus bei patys nuvaro automobilį į techninės apžiūros stotį. Klientai, sugrįžę pasiimti automobilio, šį atgauna jau su galiojančia technine apžiūra.

VIDEO: Paaiškino, kaip techninę apžiūrą įveikti iš pirmo karto

Pirmiausia – tvarkingi dokumentai

A.Ostrovski pasakoja, kad prieš keliaujant į techninės apžiūros stotį, pirmiausia reikia patikrinti, ar visi automobilio dokumentai tvarkingi.

Reikia pasirūpinti galiojančiu privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, patikrinti, ar automobilio registracijos liudijime surašyti teisingi duomenys, ar patikrinta dujinė įranga, jei tokia yra sumontuota automobilyje.

Automobilio išorės įvertinimas

„Tuomet pereiname prie automobilio išorės įvertinimo. Kėbulas negali turėti kiauryminių prarūdijimų, aštrių atsikišimų, kurie gali kelti pavojų kitiems eismo dalyviams“, – vardija autoserviso „Melga“ vadovas.

Automobilio stiklai, žibintai negali turėti pažeidimų, tvarkingai veikti privalo stiklų kėlikliai, durelių rankenos. Tai būtina, kad eismo įvykio metu į nelaimę patekęs vairuotojas ar automobilio keleiviai turėtų daugiau evakuacijos galimybių.

Šviesos prietaisai

Automobilio šviesos prietaisai privalo tvarkingai veikti ir šviesti taip, kaip reikalaujama įstatymuose. Pavyzdžiui, labai dažnai posūkių lempučių padengimas dėl amžiaus nudega ir ima skleisti netinkamos spalvos šviesą. Techninės apžiūros metu tai būtų įrašyta tarp trūkumų.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Autoservisas paaiškino, kaip techninę apžiūrą įveikti iš pirmo karto
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Autoservisas paaiškino, kaip techninę apžiūrą įveikti iš pirmo karto

Tikrinant priekinius žibintus, įvertinama, ar jų šviesos srautas sklinda tinkamu kampu. Tai būtina, mat, jei žibintai šviečia netvarkingai, ne tik akinami priešais važiuojantys vairuotojai, bet suprastėja ir kelio matomumas. Patikrinami ir sureguliuojami rūko žibintai, kuriems, sugriežtėjus techninės apžiūros reikalavimams, šiemet kontrolieriai skiria ypatingą dėmesį.

Galiausiai, sako A.Ostrovski, autoserviso specialistai įdėmiai įvertina valytuvų veikimą – šie privalo veikti nepalikdami nevalytų ruožų ant stiklo. Patikrinama, ar veikia ir kaip veikia žibintų plovimo įranga, patikrinama galinio vaizdo veidrodėlių būklė.

Gedimus išduoda ir prietaisų skydelis

„Daug informacijos išduoda ir automobilio prietaisų skydelis. Jame, užvedus variklį, neturi likti jokių šviečiančių indikatorių, nes šie sufleruoja, kad kažkur yra gedimas. Pavyzdžiui, jeigu iki šiol techninėje apžiūroje buvo ignoruojamas šviečiantis padangų slėgio kontrolės indikatorius, dabar nuo 2014 m. pagamintuose automobiliuose ši sistema privalo veikti tvarkingai“, – aiškina specialistas.

Tarp meistrų tikrinamų dalykų yra ir oro pagalvių indikatoriai, patikrinama ir tai, ar tinkamai veikia saugos diržų įtempėjai ir garsinis signalas.

Tvarka po kapotu

Kaip reikalaujama techninėje apžiūroje, autoserviso meistrai patikrina variklio alyvos lygį, taip pat ir tai, ar niekur nelaša, neprasisunkia jokie skysčiai. Kaip pastebi A.Ostrovski, kadangi saugumas ir gera techninė automobilio būklė ypač svarbi, autoserviso meistrai padaro daugiau nei patikrina techninės apžiūros kontrolieriai.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Autoservisas paaiškino, kaip techninę apžiūrą įveikti iš pirmo karto
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Autoservisas paaiškino, kaip techninę apžiūrą įveikti iš pirmo karto

„Neretai techninėje apžiūroje lieka neįvertinti kai kurie automobilio eksploatacijai svarbūs mazgai. Pavyzdžiui, variklio diržai. Mes dirbdami patikriname ir įvertiname jų būklę ir, jei reikia, rekomenduojame klientui diržus pasikeisti“, – atskleidžia pašnekovas.

Bene svarbiausias mazgas – stabdžiai

Ant keltuvo, sako A.Ostrovski, patikrinamas vienas svarbiausiu automobilio mazgų – stabdžių sistema. Svarbu ne tik jėgų matavimo rodikliai, bet ir fizinė būklė.

„Apžiūrimos stabdžių trinkelės, stabdžių diskų nusidėvėjimas – ar neviršijama leistina norma. Taip pat patikrinamos stabdžių sistemos žarnelės, vamzdeliai, įsitikinama, kad jie neturi įtrūkimų, kas galėtų turėti įtakos stabdymo efektyvumui. Ypatingas dėmesys, sako jis, turi būti skirtas įvairiems sujungimams, kadangi čia negali būti jokio nesandarumo. Be to, pastebi A.Ostrovski, techninės apžiūros stotyje tikrinama, ar stabdžių skystis neprasisunkia, tačiau, taip pat reikėtų atkreipti dėmesį ir į stabdžių skysčio kokybę.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Autoservisas paaiškino, kaip techninę apžiūrą įveikti iš pirmo karto
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Autoservisas paaiškino, kaip techninę apžiūrą įveikti iš pirmo karto

„Visgi pastarasis yra linkęs kaupti drėgmę, tad bėgant metams keičiasi jo savybės, mažėja stabdžių efektyvumas. Stabdžių skystį rekomenduojama pasikeisti kas 2-3 metus“, – pabrėžia autoserviso „Melga“ vadovas.

Galiausiai įsitikinama, kad tinkamai veikia stovėjimo stabdys, kuriam daugelis vairuotojų skiria mažai dėmesio.

Važiuoklei – ypatingas dėmesys

Daug dėmesio autoservise skiriama automobilio važiuoklei. Ji negali turėti atsilaisvinusių jungčių, tinkamai privalo būti pritvirtinti ir užfiksuoti vairavimo sistemos elementai. Taip pat, visų važiuoklės elementų apsaugos privalo būti nesuplyšusios ir nepažeistos, o automobilio guoliai neturi skleisti papildomų garsų ir turėti laisvumo.

„Išdilę šarnyrai, įtrūkusios, deformuotos, netinkamai sujungtos trauklės priskiriamos prie pavojingų gedimų, kuriuos pastebėjus važiuoklės remontas yra būtinas. Taip pat priekinės ir galinės ašių sijos, svirtys, statramsčiai negali būti smarkiai paveikti korozijos, o amortizatoriai švarūs, ant jų neturi būti skysčių prasisunkimo ženklų. Galiausiai privaloma patikrinti, ar nėra lūžusios automobilio spyruoklės – šito kartais vairuotojai nė nepajunta“, – akcentavo autoserviso „Melga“ atstovas.

Išmetimo sistema

Pakėlus automobilį ant keltuvo, autoserviso specialistai taip pat įvertina išmetimo sistemos sandarumą bei tvirtinimą. A.Ostrovski pabrėžia, kad, pavyzdžiui, jeigu išmetimo sistema nėra sandari, teršalų vertinimo rodikliai gali būti klaidingi.

„Svarbu atkreipti dėmesį ir į dujų katalizatorių bei kietųjų dalelių filtrą. Jeigu duslintuvai yra gamykliniai, jų konstrukcija negali būti pakeista. Esant pakeitimams, techninių apžiūrų kontrolieriai tai gali įvertinti kaip didelį trūkumą“, – sako pašnekovas.

Padangos

Vienas paskutinių žingsnių, padangų būklės patikra. Padangos ne tik privalo būti sveikos, nepažeistos, bet turi būti ir tinkamas protektoriaus gylis. Vasarą protektoriaus gylis privalo būti ne mažesnis nei 1,6 mm, žiemą – ne mažesnis nei 3 mm.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs