Pagrindinės nuosmukio priežastys – dėl mikroschemų, laidų pynių ir kai kurių kitų detalių stygiaus ženkliai sumažėjusi daugumos automobilių modelių gamyba ir smarkiai apribotos galimybės patenkinti buvusią didelę reeksporto paklausą.
Greitojo reeksporto mastai praeitą mėnesį buvo itin maži: vos 13 įregistruotų naujų automobilių (iš jų – 3 „Mercedes-Benz“, 2 „Toyota“ ir 2 „Renault“) buvo išregistruota iki mėnesio pabaigos, o dar 5 bus išregistruoti artimiausiu metu.
Balandį asmeninių automobilių (M1) registravimas sumažėjo 34,7 proc. iki 2 359 vnt., tuo tarpu lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) apimtis smuko 35,1 proc. iki 261 vnt. Kalbant apie atskiras darbo dienas, pati sėkmingiausia buvo balandžio 29 d., kuomet įregistruoti 234 automobiliai, o prasčiausia buvo balandžio 4 d., kuomet įregistruoti 53 automobiliai.
Dominavo „Toyota“
Praeitą mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinkoje ryškiai dominavo „Toyota“ markė (565 vnt.), antroje vietoje liko „Volkswagen“ (360), o trečiąją vietą užėmė „Kia“ (195). Tarp prestižinių markių smarkiai išsiskyrė BMW (194 vnt.).
Balandį tarp asmeninės paskirties (M1) automobilių pirmavo „Toyota RAV4“ (169 vnt.), „Toyota Corolla“ (121) ir „Kia Sportage“ (109).
Tarp lengvųjų komercinių automobilių (N1) populiariausi buvo „Renault Master“ (60 vnt.) ir „Peugeot Partner“ (44).
„Dacia Spring“ sėkmė
Praeitą mėnesį įregistruoti 95 tikrieji elektromobiliai (EV), tai yra 10,5 proc. daugiau nei prieš metus. Populiariausias modelis – „Dacia Spring“ (14 vnt.). 2021 m. balandį buvo įregistruota 86 elektromobiliai.
Nuo šių metų pradžios Lietuvoje iš viso įregistruoti 9 888 nauji lengvieji
automobiliai, t.y. 21,7 proc. mažiau nei atitinkamu laikotarpiu praėjusiais metais (12 636).