Joint Light Tactical Vehicle (JLTV) - moderniausias kariškas visureigis
Joint Light Tactical Vehicle, trumpinamas kaip JLTV, yra naujos kartos šarvuotas taktinis visureigis, pasižymintis savo universalumu, modernumu ir saugumu, todėl plačiai naudojamas įvairioms užduotims ir misijoms.
Nors JLTV pasižymi dideliais gabaritais, būtų sunku teigti, kad šis visureigis yra nerangus, toks kaip daugelis įsivaizduoja. 3,26 m aukščio, 5,27 m ilgio ir 2,42 m pločio „monstro“ viduje slepiasi 6,6 litro, 8 cilindrų dyzelinis motoras su turbo kompresoriumi.
TAIP PAT SKAITYKITE: Kariški vaizdai bandymų trasoje: ką gali amerikietiški kariniai JLTV visureigiai?
Variklis išvysto 340 arklio galių, iki 80 km įsibėgėja per 18,3 sek. bei gali pasiekti maksimalų 122 km/h greitį. Kaip teigia B. Vanagas, JLTV greitis toli gražu nėra lenktyninis, tačiau reikia atminti, kad lengviausia šio visureigio versija sveria maždaug 8 tonas, o pilnai apginkluotas modelis svers virš 11 tonų.
Vadinamas ir tiesiog „Oshkosh“
6 metus projektą vysčiusi gamintoja „Oshkosh“ pasirūpino, kad JLTV netrūktų lankstumo. Pirmiausia, pakabos dėka, visureigio įgula gali valdyti automobilio aukštį skirtingoms užduotims. Pavyzdžiui, maksimaliai iki 3,26 m. aukščio „pasistiebęs“ automobilis galės įveikti net pusantro metro gylio vandens kliūtį, o perjungtas į „transportavimo“ poziciją „susitrauks“ iki vos 1,88 m. aukščio. Net iki 50,8 cm siekianti pakabos eiga ir nepriklausoma daugiasvirtė važiuoklė užtikrina, kad važiavimas itin nelygiu reljefu, būtų kuo sklandesnis.
Priekyje ir gale esančios kameros užtikrina didesnį kelio matomumą, žiemą stiklus atitirpinti padeda specialiai purškiamas ledo tirpiklis, o karštuoju metu įgulai yra įrengtas kondicionierius. Ir tai tik kelios funkcijos, sukurtos karių patogumui ir saugumui.
B.Vanagas: ką šis visuregis turi bendro su automobilių sportu
Ką bendro turi JAV karinis automobilis ir Dakaras? Visų pirma, tiek JLTV, tiek Dakare lenktyniaujantys sunkvežimiai naudoja lygiai tokias pačias 1,1 m aukščio padangas, kurių slėgį ekipažai gali reguliuoti iš kabinos vidaus. Antra, automobilių sportas dažnai naudojamas kaip „smėlio dėžė“, kurioje galima išbandyti techniką itin ekstremaliomis sąlygomis. Būtent tokiu tikslu „Oshkosh“ komandos LCTV automobiliai (JLTV visureigio pirmtakai) 2010 ir 2011 m. dalyvavo „Baja 1000“ lenktynėse – greitame Šiaurės Amerikos Dakaro analoge.
Rado savo vietą Lietuvoje
Nuo 2021 m. į Lietuvos kariuomenės rankas jau perduota iki 100 JLTV visureigių. Pagal susitarimą tarp Lietuvos ir JAV iki 2025 m. į Lietuvą bus pristatyta iš viso 500 tokių automobilių. Šie visureigiai mūsų šalies pajėgose atlieka greitojo reagavimo ir lengvosios logistikos funkcijas. JLTV naudoja jau ir kitų šalių kariuomenės: Slovėnijos, Juodkalnijos bei Brazilijos. Sprendimą įsigyti šarvuotus taktinius visureigius yra priėmusi Belgija, Šiaurės Makedonija ir Rumunija, o susidomėjimą įsigyti išreiškė Junginė Karalystė ir Portugalija.
Visą JLTV apžvalgą pažiūrėti ir sužinoti, kodėl B. Vanagas šį visureigį pavadino kabrioletu, galite lenktynininko „Youtube“ kanale, rubrikoje „Vanagas Extreme Machines“: