Įžangoje teigiama, kad čia išdėstomi ne įstatymai, įsakymai ar taisyklės, bet vidinės nuostatos, įsipareigojimai. Ir visų pirma – prieš save, draugus ir kitus baikerius. „Baikerių garbės kodeksas tai – pagarbos vienas kitam išraiška, savitarpio supratimo ir brolybės simbolis“ – rašoma leidinyje, kurio neįsigysite knygynuose, jis yra dalinamas iš rankų į rankas.
Jeigu reikėtų motociklizmą išskirti į kelias dalis, tai būtų baikeriai ir motociklininkai. Toks atskyrimas neprideda ir neatima jokios kokybinės vertės, tačiau tą darau sąmoningai.
Priklausymą kažkam gali prisiskirti tik pats tapatumo „savininkas“. Taigi motociklininkai patys save įvardija ir sieja su vienu ar kitu apibrėžimu. Be abejonės, yra kategorija tokių, kurie „nesuka galvos“ dėl terminų ir tiesiog vairuoja motociklą. Net jeigu vadina jį „baiku“.
Lietuvoje egzistuoja daugybė motociklininkų bendruomenių, grupių, draugų ratų. Tačiau yra tik vienas „Baikerių kongresas“
Lietuvoje egzistuoja daugybė motociklininkų bendruomenių, grupių, draugų ratų. Tačiau yra tik vienas „Baikerių kongresas“. Jis yra aukščiausia institucija baikerių judėjime, reglamentuojanti nuostatas, priimanti naujus klubus, išbraukianti netinkamus ir sprendžianti įvairius klausimus, aktualius baikerių judėjimui.
Kongrese registruojami MC, MCC, RCC klubai ir „Kiti“ susivienijimai. Šiuo metu Kongresas jungia 21-ą MC (Motorcyle Club), tiek pat – MCC (Motor Cycle Club), du RC (Riding Club) ir 4 susivienijimus „Kiti“. Visoms grupėms taikomi skirtingi reikalavimai, be to, kiekvienas susivienijimas turi dar ir savo atskiras nuostatas.
Tačiau egzistuoja nemažai visuotinai priimtų „taisyklių“ – rašytinių ir ne. Išleistas „Baikerių garbės kodeksas“ – tai puiki proga apžvelgti kai kurias iš jų – vienos stebina, kitos yra pavyzdinės, sektinos.
Viena iš nerašytų taisyklių – jeigu nežinai, negali apie tai kalbėti. „Kiek žinau aš?“, nėra klausimas. Faktas paprastas: tik priklausydamas baikerių klubui gali žinoti. O aš jam nepriklausau. Tačiau šiuo įrašu noriu paskatinti visuomenę suprasti mus, motociklininkus ir baikerius. Esame margas kontingentas.
Keli iš rašytinų reikalavimų MC klubams yra tokie: „klubo nariais gali būti tik vyrai; negali priklausyti asmenys, tarnaujantys ar tarnavę policijoje; homoseksualai, iškrypėliai“. Moterys, tiesa, gali būti MCC, RC ir „kitų“ klubų narėmis, nes čia, pasak reikalavimų, visi nariai yra lygūs ir vyrauja demokratija. Lietuvoje turime vienintelį grynai moterų baikerių klubą – asociaciją „Vėjų laumės“.
„Garbės kodekse“ rašoma, kad fizinę jėgą galima panaudoti tik kraštutiniu atveju – ginant „klubo spalvas, klubą, garbę, silpnesnį, moterį ir savo gyvybę“. Tai atliepia į kadaise man pateiktą atsakymą, kodėl nepriimamos moterys į MC klubus: „Ar tau pavyktų fiziškai apginti savo liemenę..?“
Jeigu esi klubo narys ir dalyvauji oficialiuose renginiuose, važiuoji motociklu (nesvarbu, vienas ar ne) – visada privalai dėvėti liemenę su klubo spalvomis
MC klubuose labai svarbi hierarchija. Yra nariai, „prospect‘ai“ ir „hangaround‘ai“. Laipteliai, kokiu greičiu „hangaround‘as“ taps nariu („member‘iu“) kiekviename klube yra skirtingi ir – dažniausiai – vis kitokie kiekvienam kandidatui, t.y. vienas nariu gali tapti per porą metų, kitas ir 10 metų užtruks. Prezidentas, kelio kapitonas, seržantas, iždininkas yra skiriami iš narių. MCC (RC ir kituose) klubuose tai nėra būtina.
Baikerį labai dažnai įsivaizduojame su liemenėmis, ant kurių puikuojasi antsiuvai, vadinami „spalvomis“. Jeigu esi klubo narys ir dalyvauji oficialiuose renginiuose, važiuoji motociklu (nesvarbu, vienas ar ne) – visada privalai dėvėti liemenę. Jos negali palikti be priežiūros (nusivilkti) susibūrimų metu, nes taip gali grėsti išmetimas iš klubo. Vėlgi, MCC gali neturėti liemenių, o RC – negali nešioti savo „spalvų“ MC numatyta tvarka (t.y. liemenės nugaroje klubo simbolika susideda iš 4 antsiuvų).
Gana įprasta, kad baikeriai dažnai važinėja grupėmis – „kolonoje“. Toks važiavimas taip pat turi nemažą puokštę taisyklių – „Harley Owners Group“ (HOG) yra išleidę lankstinuką su sąrašu, kurio privalu laikytis. Čia išdėstyti ir rankų signalai: tarkime, „gesinti variklius“ – tai kaire ranka atlikti judesį, lyg pjautumėte sau kaklą; „reikalingi degalai“ – pirštu rodoma į degalų baką; „išsijunk posūkį“ – iškelta ranka periodiškai sugniaužiamas ir atgniaužiamas kumštis ir pan.