„Tai buvo jau 38-asis „Mini“ mylėtojų suvažiavimas. Jis sulaukė itin daug dalyvių, nes vyko šalia didžiausius „Mini“ klubus vienijančių šalių – Vokietijos ir Didžiosios Britanijos. Kaip ir Lietuvoje, taip ir Belgijoje IMM renginys žavėjo čia pasirodžiusių išskirtinių „Mini“ įvairove – buvo galima išvysti daugybę Lietuvos gatvėse neriedančių klasikinių modelių, išleistų praėjusio šimtmečio 7-tajame ar vėlesniuose dešimtmečiuose, originaliai perdarytus ar išpuoštus klasikinius „miniukus“, lenktyninius bei naujos kartos „Mini“ atstovus“, – sakė „Mini People Lietuva“ klubo prezidentas Mindaugas Lataitis.
Išskirtiniai egzemplioriai
Tarp įspūdingiausių „IMM 2016“ festivalio eksponatų M.Lataitis įvardina Niurburgringo 24 val. trunkančių žiedinių lenktynių dalyvį – 2011 m. gamybos „Mini JCW Coupe Endurance“ modelį, kuris iškart po lenktynių, aplipęs purvu ir vabzdžiais, buvo nulakuotas, taip užkonservuojant jo sportišką išvaizdą visiems laikams.
Kitas, ne mažiau įspūdingas pavyzdys – iš priešpaskutinės kartos „Mini Clubman“ sukonstruota „Mini Beach Patrol“ versija – Kalifornijos paplūdimiuose gelbėtojų naudojamas modelis, turintis patogumus prižiūrėti saugumą pakrantėje.
Anot M.Lataičio, Belgijoje „Mini“ gerbėjai galėjo įsigyti autentiškomis detalėmis restauruotus klasikinius „Mini“ automobilius. „Rasti tokių „Mini“, kurie būtų restauruoti naudojant tik pilnai autentiškas, tų metų gamybos detales – didelė retenybė. Galima sakyti tai – muziejiniai eksponatai, todėl ir tokių modelių kaina įspūdinga – prasideda nuo maždaug 30 tūkst. eurų. Savininkai teigė prie atnaujinimo projekto užtrukę ilgiau nei 4-erius metus“, – pasakoja „Mini People Lietuva“ prezidentas.
Be paminėtų svečių, „IMM 2016“ papuošė ir daugybė kitų retų modelių, kurių nėra Lietuvos automobilių registre. Pavyzdžiui, 1961-1969 m. gamintus prabangius „Mini“ sedanus „Wolseley Hornet“ ir „Riley Elf“, išleistus vos 30 tūkst. vienetų tiražu, taip pat nuo XX a. 7-tintojo dešimtmečio gamintus „Mini“ universalus – Morris Mini Traveller“ ir „Austin Mini Countryman“.
Tradiciškai festivalį papuošė britų armijai kurti, keturiais ratais varomi „Mini Moke“, kurie dėl mažos prošvaisos ir nedidelių ratų pasirodė esą nepraktiški kariniams tikslams ir ilgainiui prigijo kaip paplūdimio automobiliai, išpopuliarėję šiltuosiuose kraštuose – Karibų salose, Seišeliuose, Australijoje, JAV, Algarvėje – Portugalijos pietuose.
Šalia netradicinių modelių desanto, „IMM 2016“ dalyviai bei lankytojai galėjo išvysti itin kūrybiškai perdarytus „Mini“ modelius. Pavyzdžiui, „Rusty Mini“, kurio visas kėbulas padengtas rūdimis, arba „Mini“ automobilį, kurio vairas apvyniotas virve, o kėdės apsiūtos kilimais, ir daug kitų originalių egzempliorių.
Dalyviai iki šiol su pasimėgavimu prisimena lietuvišką maistą ir alų
Prisiminė Lietuvą
„Mini“ klubo Lietuvoje prezidentas teigia, kad „IMM 2016“ renginyje sutikti „Mini“ gerbėjai, kurie dalyvavo prieš metus vykusiame suvažiavime Zarasuose, dalijosi šiltais prisiminimais apie mūsų šalyje surengtą šventę.
„Daugelis dalyvių teigė, kad pernykštis vizitas į Lietuvą jiems buvo pirmasis į mūsų kraštą, jiems jis padarė didelį įspūdį todėl jie arba planuoja darsyk apsilankyti mūsų šalyje, arba skatina tą padaryti savo draugus, artimuosius. O iš organizacinės pusės, dalyviai iki šiol su pasimėgavimu prisimena lietuvišką maistą ir alų“, – pasakojo M.Lataitis.
Beje, Belgijoje vykusiame renginyje įvyko ir vestuvės – čia susituokė du vietiniai „Mini“ gerbėjai, kurie buvo susižadėję prieš metus vykusiame „IMM 2015“ suvažiavime Lietuvoje.
Tarp kelių tūkstančių „IMM 2016“ dalyvių Belgijoje buvo ir 11 „Mini“ gerbėjų iš Lietuvos. Dauguma jų į šventę keliavo naujesniais automobiliais, o M. Lataitis su broliu 1640 km atstumą iš Vilniaus iki Lommelio pasiryžo įveikti klasikiniu „Mini Cooper“, kuriuo komfortiška važiuoti ne didesniu nei 90-100 km/val. greičiu.
„Bagažinę buvome užpildę atsarginėmis dalimis – taip kelionei klasikiniu modeliu į IMM rengiasi kiekvienas jo dalyvis, tačiau esu sužavėtas, kad pasiekti tikslą ir grįžti atgal į Lietuvą pavyko be didesnių techninių nesklandumų. Na, o dėl sąlyginai nedidelio automobilio greičio mūsų ekipažas buvo priverstas keltis vos prašvitus, keliomis valandomis anksčiau nei visa iš Lietuvos keliaujanti grupė, kad į tikslą vakare atvyktume vienodu metu“, – prisiminimais dalijosi M. Lataitis.
Įdomu tai, kad lietuvis renginyje sutiko du vokiečius, kurie anksčiau važinėjo jo į trečią dešimtį perkopusiu „Mini“ automobiliu – vairuotojai iš Lėverkuzeno pasidalino savo istorijomis, susijusiomis su dabar lietuvio vairuojamu automobiliu.