Beprotiška Rimanto Bružo ir Aurimo Mockaus kelionė: nuo Baltijos iki Bengalijos motociklu su „liulka“

Žurnalistas Rimas Bružas ir keliautojas Aurimas Mockus nusprendė pakartoti 1929 m. Lietuvos mokslininko ir keliautojo Antano Poškos (1903-1992 m.) kelionę nuo Baltijos jūros iki Bengalijos. Šiuo metu šis regionas padalintas tarp nepriklausomos Bangladešo valstybės ir Indijos Vakarų Bengalijos valstijos.
Ekspedicijos „Nuo Baltijos iki Bengalijos“ išlydėtuvės
Ekspedicijos „Nuo Baltijos iki Bengalijos“ išlydėtuvės / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Kitąmet Lietuva minės 90 metų nuo tos dienos, kai Antanas Poška su Matu Šalčiumi motociklu leidosi į kelionę per Europos, Afrikos, Azijos šalis. Vėliau ši ekspedicija atgimė aštuoniose A.Poškos knygose.

Toks pat iššūkis laukia ir Rimo su Aurimu. Tačiau jie pripažįsta, kad dėl pasikeitusios geopolitinės situacijos jiems per Europą iki pat Graikijos apačios (ir net per Karaliaučių) bus lengviau keliauti, nei protėviams. Tačiau situacija Šiaurės Afrikoje,Azijoje ir Artimuosiuose Rytuose dabar kitokia. Ten gali iškilti ne tik logistikos problemų (pvz., motociklas negali plaukti į Egiptą bendru keltu su keleiviais), bet ir sunkumų pasienyje.

VIDEO: Aurimas Mockus ir Rimas Bružas motociklu su lopšiu planuoja nuvažiuoti 15 tūkst. km iki Bengalijos

Nors Rimas su Aurimu sakė, kad dėl nieko nesibaimina ir iš anksto susitvarkė visus teisinius formalumus, gyvenimas rodo ką kita. Motociklininkų palydėtuvėse dalyvavęs žinomas keliautojas automobiliais, žurnalo „Auto Bild“ lietuviškos versijos redaktorius Vitoldas Milius žavėjosi šių vyrų pasiryžimu – Irake ir kitose šalyse, krečiamose neramumų, keliautojų gali laukti netikėtumai.

O ypač važiuojant motociklu su lopšiu (kartais jis senoviškai vadinamas „liulka“) ir miegant tik palapinėse.

Kaip prisipažino Aurimas, jiedu su Rimu nesiveža didelių maisto atsargų (jų ir nebūtų kur dėti), nes bent jau Europoje prasimaitinti tikrai nebus problemų. O ir kituose kontinentuose juk pilna degalinių ar užkandinių.

Akį traukia jų patobulintas garsaus gamintojo motociklas. Kadangi motociklų gamintojai nenorėjo prisidėti prie šios istorinės ekspedicijos organizavimo, tai jo pavadinimo ir nesimato. Vietoje prekinio ženklo puikuojasi Vyčio simbolis.

Rimas ir Aurimas sako tobulinę motociklą, kiek leido išgalės – stiprino amortizatorius, ratus, guolius. Lopšio tvirtinimas taip pat vertas atskiro pasakojimo, nes dabar gamykliniai lopšiai nebegaminami. Lopšio poziciją, važiuojant slidžiu keliu ar smėliu galima užfiksuoti. O, keliaujant asfaltu, posūkiuose specialios svirtys leidžia motociklui svyruoti į šalis gana plačia amplitude.

„Žinoma, šiek tiek traukia į šoną. Bet tie, kas važinėja motociklais su lopšiais, prie to yra pripratę“, – tryško gera nuotaika keliautojai.

Suprasti akimirksniu

  • Antanas Poška – lietuvių keliautojas, mokslininkas, antropologas, rašytojas, žurnalistas, vienas pirmųjų lietuvių esperantininkų . Jis – jauniausias Kalkutos universiteto daktaras.
  • Relikvijas – nedidelę trispalvę, kurią segėjo A.Poška atlape ir gintaro gabalėlį – Aurimas su Rimu nuveš į Kalkutos universitetą, pakeliui aplankydami penkiolika lietuvių bendruomenių.
  • Bulgarijoje keliautojai turėtų pasodinti ąžuolų iš J.Basanavičiaus tėviškės, giles. A.Poška iš Turkijos kadaise buvo ištremtas būtent į Bulgariją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs