Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Besiplečiančio Kauno rajono bėdos: siekia stabdyti emigraciją, tačiau likusiems gerovės nekuria

Apie opią Lietuvos problemą – emigraciją, politikai kalba dažnai. Ieško būdų, kaip ją sustabdyti, kaip susigrąžinti jau išvykusius. Tačiau, nusprendę likti gimtinėje ir įsigiję namus Kauno pašonėje, lieka it musę kandę. Paprašę pagerinti infrastruktūrą, dažnai sulaukia atsakymo: žinojote, kur kuriatės. Neva laukymėje. Dėl tokio požiūrio nepatenkinti liko Kauno rajono Varluvos kaimo gyventojai.
Varluvos gatvės, kuriomis vaikai priversti bristi į mokyklą
Varluvos gatvės, kuriomis vaikai priversti bristi į mokyklą / Skaitytojo Giedriaus nuotr.

Į 15min redakciją kreipėsi Varluvos gyventojas Giedrius. Pasak jo, gyvenvietė sparčiai plečiasi – atsirado gal dešimt naujų gatvių, tačiau didžioji dalis kelių – neasfaltuoti. Vyro teigimu, vietos valdžia dažnai giriasi investicijų į Kauno rajoną gausa, gyventojų prieaugiu, tačiau jų gerbūviu užmirštama pasirūpinti.

Mažyliai kilometrus turi maknoti per baisius kelius. Žiemą jie su žibintuvėliais į mokyklą eina. Renkasi pievas, kur sausiau, nes kelio pakraščiu ar net pačiu keliu eiti neįmanoma.

„Prieš porą metų (2014 m. vykę asfaltavimo darbai atsiėjo 362 tūkst. eurų – aut. past.) asfaltavo pagrindinę Varluvos gatvę, bet ne iki galo – tik iki Ąžuolyno gatvės. Pasibaigia Varluvos gatvė, prasideda neasfaltuota Genio gatvė. O juk toliau link miško kvartalas plečiasi, ten ir apsigyvena jaunos šeimos su vaikais.

Anksčiau Domeikavos gimnazijos autobusiukas pirmokus bei antrokus paimdavo ir iš tolimesnių kaimo gatvelių, o šiais mokslo metais viskas pasikeitė – konkursą laimėjo UAB'as, kurio transporto priemonė atvažiuoja tik iki asfalto pabaigos Varluvos gatvėje. Matyt, viskas susiję: kol buvo geri keliai, važiuodavo, o pablogėjus jiems – joti kaip ant arklio nenori niekas. Sužymime visi tėvai stoteles, iš kur vaikus paimti, bet niekas to nepaiso.

Mažyliai kilometrus turi maknoti per baisius kelius. Kadaise švietė lempos, dabar – visiška tamsybė. Žiemą jie su žibintuvėliais į mokyklą eina. Renkasi pievas, kur sausiau, nes kelio pakraščiu ar net pačiu keliu eiti neįmanoma. Mano vaikas tamsoje paslydo ir parvirto į balą. Dėl to vėlavo į pamokas“, – problemą ėmė dėstyti Giedrius.

Skaitytojo Giedriaus nuotr./Varluvos gatvės, kuriomis vaikai priversti bristi į mokyklą
Skaitytojo Giedriaus nuotr./Varluvos gatvės, kuriomis vaikai priversti bristi į mokyklą

Kas atsakingas už sugadintus kelius?

Informavęs apie tai vietos valdžią, vyras sulaukė dažno tokiais atvejais atsako: „Žinojote, kur kraustotės.“ Žinoti, tai žinojo, bet kai kraustėsi, neasfaltuotų kelių danga nebuvo tokia prasta, kokia yra dabar.

„Kai atsikraustėme, tie neasfaltuoti keliai buvo geri, nesugadinti, bet prieš 2–3 metus ėmė miškininkai, ūkininkai, kvartalo vystytojai važinėtis jais su sunkiasvorėmis transporto priemonėmis ir sugadino. Niekas nepasirūpino, kad, įvedus kanalizaciją ir atlikus kitus darbus, būtų atstatyta bent jau neasfaltuoto žvyrkelio padori danga. Niekas už tai atsakomybės neprisiėmė. Nėra kontrolės – tas blogiausia. Visiška anarchija. Vieniems biznis, o mums... Kenčia juk maži vaikai.

Suprantu, nėra pinigų visiems keliams išasfaltuoti, bet prižiūrėti dangą juk būtina. Genio gatvė buvo pravažiuojama, o dabar... Savivaldybė teigia, kad greideriavo ir pylė kelinį žvyrą, bet aš nematau, kad būtų tai daryta. Gal jūs įžiūrėsite“, – tikino Genio gatvės būklės nuotraukų atsiuntęs vyras.

Skaitytojo Giedriaus nuotr./Varluvos gatvės, kuriomis vaikai priversti bristi į mokyklą
Skaitytojo Giedriaus nuotr./Varluvos gatvės, kuriomis vaikai priversti bristi į mokyklą

Žada asfaltuoti

Domeikavos seniūnė Lina Stragienė patikino, jog 2017 m. lapkričio 8 d. Domeikavos seniūnijos seniūnaičiai patvirtino 2018 m. numatomų taisyti vietinės reikšmės kelių (gatvių) sąrašą. Dėl nepakankamo finansavimo seniūnija negali išpildyti jo viso per vienus metus, tad eiliškumas išlieka ir kitais metais.

„Genio gatvė į minėtą sąrašą įtraukta 10-u numeriu, o T.Matulionio gatvė – 37-u numeriu. Atkreiptinas dėmesys, jog jei prie remonto darbų išlaidų ne mažiau kaip 50 proc. prisideda fiziniai ar juridiniai asmenys, sudaromas kitas sąrašas, kurį taip pat tvirtina seniūnaičiai.

Domeikavos seniūnija yra gavusi iš Varluvos kaimo gyventojų prašymus asfaltuoti Genio gatvę iki T.Matulionio gatvės pradžios ir T.Matulionio gatvės dalį iki Gilių I tako gatvės pradžios, prisidedant gyventojams 50 proc. savo lėšų. Tad seniūnaičiai patvirtino Kauno rajono savivaldybės administracijos Domeikavos seniūnijos 2018 m. numatomų taisyti vietinės reikšmės kelių (gatvių) sąrašą, kai prie remonto darbų išlaidų 50 proc. prisideda fiziniai ir juridiniai asmenys. Jame šis gyventojų prašymas įtrauktas antru numeriu“, – informavo seniūnė.

Domeikavos seniūnija prižiūri 115,642 km gatvių ir kelių, tarp kurių apie 35 km – asfaltuoti keliai ir apie 80 km – keliai ir gatvės su žvyro danga.

Jos teigimu, Domeikavos seniūnija prižiūri 115,642 km gatvių ir kelių, tarp kurių apie 35 km – asfaltuoti keliai ir apie 80 km – keliai ir gatvės su žvyro danga. Dėl nepakankamo finansavimo pirmiausia yra tvarkomi keliai, kur yra didesnis gyventojų sutelktumas ir intensyvesni eismo srautai. Varluvos kaime, seniūnės teigimu, 2017 m. 10 mėn. duomenimis, savo gyvenamąją vietą yra deklaravę 184 gyventojai.

„Seniūnija nuolatos pagal galimybes (oro sąlygas) Genio ir T.Matulionio gatves greideriuoja, Genio gatvės būklei pagerinti 2017 m. gruodį didžiąsias duobes užpylėme keliniu žvyru. Taip, pastaruoju metu Varluvos kaime vyksta intensyvios statybos. Statybų metu sunkiasvoris transportas išties smarkiai apgadina kelio dangą.

Kauno rajono savivaldybės administracijos direktorius 2017 m. spalio 16 d. įsakymu apribojo didžiagabaričio ir sunkiasvorio transporto eismą Kauno rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliais nuo 2017 m. spalio 16 d. rudens, žiemos ir pavasario laikotarpiu. Ribojimo laikotarpiu didžiagabaričio ir sunkiasvorio transporto eismas Kauno rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliais galimas tik gavus raštišką seniūno leidimą. Leidimų vykti Varluvos kaimo gatvėmis ir keliais seniūnija nėra išdavusi“, – patikino L.Stragienė.

Mokyklinis autobusas važiuoja kitur

15min susisiekė ir su Domeikavos gimnazijos vadovu Daliumi Vibrančiu. Paklaustas, kodėl pasikeitė mokinių vežimo iš Varluvos į Domeikavą tvarka, jis atsakė: „2016 bei 2017 m. vaikus po pamokų parveždavo mokyklinis autobusas. Šiais mokslo metais mokyklinis autobusas važiuoja kitais maršrutais (Domeikava–Užliedžiai, Gimnazija–Rožių g., Gimnazija–Radikiai) ir vaikų vežti iš Varluvos negali. Tėvų pageidavimu, kreipėmės į savivaldybę, buvo sudaryta sutartis su UAB „Neklaužados“, suderintas važiavimo grafikas, atsižvelgiant į pamokų pradžios laiką. Vežėjas veža mokinius maršrutiniais taksi, o ne specialiuoju autobuso maršrutu „Kauno pilis–Domeikava“. Autobusas sustoja stotelėse ir važiuoja pagal su savivaldybe suderintą maršrutą, laiko grafiką.“

Gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Elytė Stankevičiūtė taip pat turėjo savo nuomonę. Pasak jos, Varluvos gyventojų vaikai į mokyklą neturėtų būti vežiojami – nuo namų iki gimnazijos nėra reikalaujamų 3 km atstumo, tad švietimo įstaiga neprivalo organizuoti pervežimų.

„Visi moksleiviai iš Varluvos turėtų eiti pėsčiomis. Vis dėlto suprasdama, kad tai maži vaikai, gimnazija nusprendė pasielgti geranoriškai – surenka vaikus iš Varluvos. Vaikams tereikia ateiti iki autobuso stotelės. Pasistato vidury lauko namą ir nori, kad taką iki jo nutiestų. O po to nori, kad nuo laiptų jų vaiką paimtų, bet taip nebus“, – teigė pavaduotoja.

Su tuo, kad Varluvos kaimo vaikams iki mokyklos reikia eiti mažiau nei 3 km, nesutiko Giedrius.

„Mano vaikui iki mokyklos reikia eiti daugiau nei 4 kilometrus. 3 kilometrų taisyklę žinome. Jie, aišku, skaičiuoja iki kaimo ribos, o riba yra netoli Kauno – kažkur laukuose“, – teigė Varluvos gyventojas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos