Nustatyta, kad mažiausiai 70 automobilių čia nuskendo žiemos metu, vairuotojams bandant savavališkai atidaryti „ledo kelią“ ir taip nukirsti kampą. Tačiau net ir Sibire, paspaudus rusiškam šaltukui, ne visuomet iš karto susiformuoja storas ledo sluoksnis.
Dažniausiai į tokius spąstus patenka vietiniai gyventojai ir žvejai. Jie pasakoja, kad, automobiliui užvažiavus ant properšos, jis akimirksniu neria po vandeniu. Tokie incidentai pavojingi ne tik automobilių vairuotojams, bet ir visai ekosistemai – juk nuskendusiuose automobiliuose lieka ir tepalų, ir degalų.
Tiesa, dažniausiai skenduoliai gelbėjami žiemai įpusėjus, kai ant storo ledo galima sustatyti galingus pakėlėjus. Tuo tarpu tarpsezoniu į pagalbą kviečiami narai, naudojami mobilūs balastai, kurie, pripildyti oro, iškelia skenduolius į paviršių. O jau tuomet galingi sunkvežimiai KAMAZ ištempia techniką į krantą.
Štai kodėl Rusijos naudotų automobilių rinkoje baiminamasi pasirodant „skenduolių“. Jei transporto priemonės iš JAV potvynio zonos Sibiro nepasiekia (pranešama apie milijoną skenduolių), tai Baikalo vaiduoklių pasiūla bus nemaža.