Tik gal jau nebeilgai – Pekino teismas nurodė stabdyti „Evoque“ kopijos „Landwind X7“ gamybą ir sumokėti solidžią kompensaciją „Jaguar Land Rover“ bendrovei.
Reikia pripažinti, kad neskaitant įstabaus dizaino, „Range Rover Evoque“ nėra kuo nors labai išskirtinis automobilis. Tačiau dizainas yra tas koziris, kurio norėtų ne vienas automobilių gamintojas. „Jaguar Land Rover“ jautėsi tarsi ištraukę auksinę žuvelę, kai sukūrė tokio dizaino automobilį – sektoriuje, kuriame dominavo išskirtinai tik nuobodūs daugiausia vokiški kompaktiniai visureigiai, „Evoque“ buvo staigmena.
2014 metais „Range Rover Evoque“ buvo pristatytas ir Guangdžou automobilių parodoje, kur sulaukė netikėto konkurento – kiniško „Landwind X7“, kuris atrodė įtartinai panašiai į britų modelį.
Kinijos gamintojų taktika
Kinijos gamintojai seniai naudojasi tokia taktika. Tiesa yra ta, kad dizainą nukopijuoti yra lengviausia. Kai dizainas ir įsivaizduojamas statusas gatvėje yra pagrindiniai automobilio ginklai, jį lengva nukopijuoti ir solidžiai užsidirbti.
Tačiau „Landwind X7“ pristatymas toje pačioje automobilių parodoje buvo toks įžūlus, kad „Jaguar Land Rover“ negalėjo nuslėpti nusivylimo. O 2016 metais padavė „Landwind X7“ kūrėją „Jiangling Motors Corporation“ į teismą dėl pažeistų intelektinės nuosavybės įstatymų.
Tai – ne pirmas kartas, kai europiečių automobilių gamintojai bando teistis su kinais dėl nukopijuoto dizaino. Dažniausiai tai – tik pinigų išmetimas į balą, nes kinų teisėsauga pagūžčioja pečiais – „nieko panašaus nematome, tai – du skirtingi automobiliai“. Panašaus rezultato buvo tikimasi ir šįkart. Ypač dėl to, kad, nors „Landwind X7“ net pavadinimu priminė „Land Rover“ prekės ženklą, tai nebuvo įžūliausia kada nors matyta dizaino vagystė.
Teismas: nukopijuoti net penki dizaino elementai
Tačiau Pekino teismas nustebino. Jis pripažino, kad „Jiangling Motors Corporation“ nukopijavo net penkis „Range Rover Evoque“ dizaino elementus. Taigi, „Landwind X7“ buvo sustabdyta, o kompanija turės sumokėti kompensaciją „Jaguar Land Rover“. Ir tai – kinų teismo sprendimas. „Jaguar Land Rover“ atstovai teigė, jog tikisi, kad tai bus precedentas, įbauginsiantis kitas kinų bendroves.
O gal jau įbaugino? Ką tik pasibaigusioje Ženevos automobilių parodoje žurnalistai stebėjosi kiniškų automobilių dizainu. Ne vienas pastebėjo, kad jie ieško savito stiliaus ir aklai nebekopijuoja europietiškų automobilių. Tačiau tai reikėtų vertinti Europos kontekste – juk šiuos automobilius kinai bando siūlyti Vakarų rinkai. Namuose Kinijoje jie ir toliau norėtų parduoti kopijas.
„Landwind X7“ kainavo apie 18 tūkstančių dolerių – 2-3 kartus pigiau nei „Range Rover Evoque“. Tiesa, nemanykite, kad teismas atsisuko prieš nesąžiningus kinų verslininkus visiškai nepagalvojęs apie pačią Kiniją. „Range Rover Evoque“ gaminamas vietoje. Todėl, galima sakyti, viena kinų pilna gamykla buvo apginta nuo kitos.
Ar tai pakeis kinų automobilių gamintojų metodus? O gal tai – tik vienkartinis sprendimas ir „Jaguar Land Rover“ tiesiog pasisekė? Matyt, teks palaukti, kas sužinotume.