Na ir kas – tai jau matyta
BMW 5 serijos sedanas gali būti komplektuojamas su „BMW Adaptive LED“ priekiniais žibintais, kurie šviečia tiesiog fantastiškai ryškiai. Na ir kas, netgi „Opel“ vieną pigiausių savo modelių „Astra“ komplektuoja su tokio pat principo veikiančiais žibintais.
Taip pat šis automobilis turi rankų gestais valdomą multimedijos sistemą – pasukioji pirštą ratu ir muzika pagarsėja arba nutyla. „Pakarpai“ ore pirštais kaip žirklėmis, pasikeičia daina ir pan. Na ir kas, netgi atnaujintas „Volkswagen Golf“ turi analogišką sistemą.
Į penkių žvaigždučių viešbutį panašų saloną gali būti pučiami „BMW Ambient Air“ kvapai, kurie visą prabangos įspūdį dar labiau sustiprina. Na ir kas, netgi „pigus“ „Peugeot 3008“ turi tokią pačią sistemą, o pučiami kvapai ne ką prastesni už „BMW Ambient Air“.
Net ir išmaniąją „BMW Integral Active Steering“ (sukasi visi keturi ratai) sistemą nugvelbė dar vieni prancūzai – „Renault“. Analogiška sistema montuojama į „Megane RS“ modelį. Net ir masažines sėdynes prancūzai nudžiovė – montuoja tokias į „Talisman“, „Megane“, „Espace“ ir kitus modelius.
Tad kodėl pirkėjai vis dar turėtų eiti į BMW salonus ir pirkti, neslėpkime, brangiai kainuojančius bavarų kūrinius, kai alternatyvų su tokiomis pačiomis technologijomis nors vežimu vežk?
Čia svarbus vienas žodis – kūrinys. Šis naujas BMW yra tikras kūrinys, o ne produktas. BMW automobiliai nepalieka abejingų, ir kad ir ką siūlys konkurentai, BMW konkrečios sistemos bus geresnės ir patogesnės.
Tiesa, nepaminėjau dar vienos prancūzų nugvelbtos technologijos – savaiminio pasistatymo. Ar teko matyti, kiek ilgai prancūzas ropščiasi į stovėjimo vietą? Atsakymas – ilgai. Pavargtumėte ir sėdėti, kol automobilis pats į ją įvažiuos. Kiek laiko tai trunka penktos serijos BMW? Trumpai. Tiek trumpai, kad leisti automobiliui pačiam įslinkti į stovėjimo vietą kartais yra labai patogu.
Kol kiti gamintojai vargsta lengvindami savo automobilius ir drąsiai skelbia apie naujo modelio svorį, mažesnį 10–20 kilogramų, BMW tik suprunkščia ir išdidžiai pareiškia, kad nuo pirmtako penktukas skiriasi daugiau nei 60 kilogramų. Gamintojai teigia, kad kai kurie pakeitimai važiuoklėje ir tokia „dieta“ šį penktuką padarė beveik tokiu pat manevringu, koks dabar yra trečios serijos BMW.
Mūsų bandytas BMW buvo sukomplektuotas su trijų litrų darbo tūrio dyzeliniu motoru ir aštuonių pavarų automatine dėže. Variklio galia – daugiau nei pakankama, 195 kW. Pavarų dėžės ir variklio darbas labai geras. Na, gal agresyviai startuojant norėtųsi šiek tiek mažesnės „turbo duobės“. Nuo ankstesniame modelyje naudoto trijų litrų dyzelinio motoro jis skiriasi nemažai. Daugiau galios, geresni įsibėgėjimo rodikliai, taip pat ir taupesnis apetitas degalams – šiuo automobiliu be problemų važinėjausi su 5,5 l/100 km siekiančiomis sąnaudomis.
Apie vidaus medžiagų kokybę kalbėti net neverta. Dešimtys odų pasirinkimo galimybių, „Ambient light“ apšvietimo sistemos (pavyzdžiai nuotraukose), minėti kvapai sukuria ypatingos prabangos ir važiavimo komforto jausmą. Priekinės sėdynės nustatomos keliokai padėčių. Prisilietus prie sėdynės nustatymo mygtuko, ekrane rodoma informacija, kaip ir kuri sėdynės vieta judės.
Važiavimo komfortas taip pat labai puikus. Galbūt iki dešimtuko trūksta to, kad startuojant iš vietos juntama turbinos duobė, apie kurią jau užsiminiau anksčiau. Tačiau kone plaukimas ant asfalto, visiška tyla salone ir 16 „Bowers Wilkins“ garsiakalbių šį menką trūkumą atperka.
Kodėl jis netapo policijos automobiliu
Grįžkime į pradžią. Kodėl pavadinome šį automobilį be 5 kilovatų nežymėtu policijos automobiliu? Būtent tiek šiam BMW trūko, kad jis būtų galėjęs dalyvauti policijos skelbtame konkurse nežymėtam automobiliui pirkti.
Visiškai realu, kad būtent tokį automobilį būtų pasirinkusi policija. BMW neslepia, kad turi specialią kainodarą valstybinių įstaigų skelbiamiems konkursams, tad gali būti, kad toks BMW policijai būtų kainavęs šiek tiek mažiau nei nupirktas „Audi“. O ir džiuginęs jis būtų ne ką prasčiau – BMW pardavėjai teigia, kad ne vienas perka bazinės komplektacijos penktuką, esą jis ir standartinis turi ganėtinai daug įrangos.