Tačiau viskas prasidėjo kiek anksčiau. 8 serijos kupė projektavimo darbai startavo 1984 metais. Skaičiuojama, kad šio automobilio kūrimo bei tobulinimo darbai BMW koncernui kainavo apie 1,5 mlrd. Vokietijos markių – kelis kartus brangiau nei NASA „Space Shuttle“ misija į kosmosą.
Automobilio platforma bei kėbulas buvo projektuojami su kompiuterinėmis 3D modeliavimo programomis – tuo metu pramonėje tai buvo nepaplitęs įrankis automobilių kūrimo procese. Šiais laikais tai darbo priemonė, be kurios gamybos procesas užtruktų daug ilgiau.
Gamintojo tikslas buvo sukurti pakaitalą GT klasės kupė modeliui – 6 serijai, nors daugeliui 8 serijos kėbulo išvaizda gali priminti apie kitą labai svarbią BMW markės relikviją – M1 modelį. Tačiau pastarasis su 8 serija neturi nieko bendra – galbūt tik tai, kad abu šie modeliai yra vieninteliai BMW su atverčiamais priekiniais žibintais.
Šviežiai debiutavęs 8 serijos BMW į automobilių pramonę įpūtė šviežio oro: tai buvo pirmasis serijinis automobilis, turintis V12 variklio ir 6 laipsnių mechaninės pavarų dėžės kombinaciją bei akceleratoriaus pedalą, kurio su sklende nesiejo joks fizinis ryšys. Akceleratoriaus paspaudimą fiksavo elektronika.
BMW iš viso pagamino 4 skirtingas 8 serijos versijas. Baziniai „840 Ci“ modeliai turėjo V8 4,0 arba 4,4 litro agregatus (priklausomai nuo gamybos metų). Šiek tiek brangesni modeliai buvo „BMW 850 i“ bei „BMW 850 Ci“, kurių galinius ratus suko atitinkamai 5,0 ir 5,4 litro V12 jėgainės.
Tačiau pati galingiausia ir šiomis dienomis geidžiamiausia versija – „BMW 850 CSi“ – buvo gaminama su 5,6 litro V formos 12 cilindrų varikliu, kuris generavo 381 AG. Būtent šie motorai ir buvo poruojami su 6 laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis.
8 serijos modeliai buvo GT klasės automobiliai, todėl pasižymėjo puikiomis komfortiško važiavimo savybėmis, dideliu greičiu bei rafinuotu salonu. Visų versijų maksimalus greitis buvo ribojamas pasiekus 250 km/val. padalą, tačiau be tokių apribojimų galingiausi „850 CSi“ galėjo išvystyti apie 300 km/val. greitį.
Per 10 metų trukusį laikotarpį BMW pagamino kiek daugiau nei 31 tūkst. šių modelių. Portale Autoplius.lt parduodami keli 8 serijos BMW automobiliai – jų kaina prasideda nuo 10,5 tūkst. eurų. Visus šių modelių skelbimus galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos.
Didžiausią paklausą tarp kolekcionierių turintys „BMW 850 CSi“ modeliai Vokietijoje kainuoja nuo 50 tūkst. eurų. Visiškai nauji šie automobiliai kainavo apie ketvirtį milijono Vokietijos markių – maždaug 2 kartus brangiau nei 850i.
8 serijos BMW automobiliai ateityje turėtų brangti – nedidelis jų gamybos tiražas, galingi varikliai ir klasikinė, laikui nepavaldi išvaizda padės išlaikyti aukštą rinkos kainą, tačiau labiausiai didės tik gerai išlaikytų, tvarkingą istoriją turinčių automobilių vertė.