Charlesas Rollsas ir Henry Royce'as „Rolls-Royce“ kompaniją įkūrė dar 1904 metais. Jau visai greitai „Rolls-Royce“ skelbė, kad gamina geriausius automobilius pasaulyje. Ir tai tikriausiai buvo tiesa – „Rolls-Royce“ automobiliai buvo visiškai naujas prabangos lygis. „Rolls-Royce“, beje, gamino ne tik automobilius, bet ir reaktyvinius lėktuvų variklius.
1971 metais, kai pasaulis pasitiko krizę, „Rolls-Royce“ galėjo ir dingti iš automobilių pasaulio, tačiau tuomet kompaniją įsigijo britų vyriausybė. Ir prasidėjo „Rolls-Royce“ ėjimas per rankas.
1980 metais automobilių gamintojas „Rolls-Royce“ buvo atskirtas nuo lėktuvų variklių gamintojo ir parduotas „Vickers“. 1998 metais „Vickers“ automobilių gamintoją, kuriam priklausė ir „Bentley“, pardavė „Volkswagen“.
Tai labai nepatiko BMW kompanijai, kuri jau tiekė variklius „Rolls-Royce“ ir „Bentley“ automobiliams. BMW surado išeitį – iš lėktuvų variklių gamintojo įsigijo teisę naudoti „Rolls-Royce“ vardą ir logotipą. Tuomet pranešė „Volkswagen“, kad jiems nebetieks savo variklių.
Tai „Volkswagen“ pastatė į labai nemalonią padėtį – kompanija negalėjo greitai imti naudoti savo variklių, o BMW juos spaudė savo „Rolls-Royce“ vardo ir logotipo licencijomis.
BMW ir „Volkswagen“ galiausiai pasiekė susitarimą. BMW prižadėjo ir toliau tiekti variklius iki 2003 metų, o tada ketino imtis savojo „Rolls-Royce“ plėtojimo ir gamybos. Taip ir įvyko – „Volkswagen“ 1998-2003 metais gamino „Rolls-Royce“ automobilius, o tuomet visos teisės į šią markę atiteko BMW. Per tuos penkerius metus BMW pastatė gamyklą ir paruošė naująjį „Phantom“.
Būtent tas „Phantom“, pasirodęs 2003 metais, ir tapo pirmuoju „Rolls-Royce“ automobiliu su stacionariais logotipais ratų centruose. Dabar šis dizaino elementas puošia visus naujus „Rolls-Royce“.
Nežinote, kas tai yra? „Rolls-Royce“ automobiliai turi ypatingus ratlankius, kurių centre yra garsusis RR logotipas. Nepaisant rato sukimosi jis visada išlieka taisyklingoje padėtyje. Logotipai nesisuktų net jei koks nors „Rolls-Royce Wraith“ lėktų 200 km/val. greičiu.
Kam to reikia? Niekam. Tai – tiesiog įdomus dizaino elementas, suteikiantis ir taip labai retiems automobiliams papildomo išskirtinumo. RR logotipas visose markės automobilių nuotraukose išlieka taisyklingoje padėtyje – tuo kiti gamintojai pasigirti negali.
Tai, beje, nėra toks jau mechaniškai sudėtingas išradimas. RR ženklelis yra sumontuotas ant guolio ir apačioje turi svarelį, kuris užtikrina, kad logotipas niekada neapsivers. Kai automobilis sustoja galima pamatyti, kaip tas logotipas porą sekundžių linguoja į šalis. Tai, žinoma, yra brangi detalė, tačiau „Rolls-Royce“ pirkėjai į tai nekreipia dėmesio – niekas, kas skaičiuoja pinigus, nevairuoja „Rolls-Royce“.
Įdomu tai, kad nors tas logotipas laisvai sukasi ratlankio atžvilgiu, pirštu jo nepasuksite. Juk koks pro šalį einantis žmogus galėtų sustoti ir imti žaisti su pastatyto „Rolls-Royce“ ratlankiais. „Rolls-Royce“ inžinieriai apie tai pagalvojo – besisukantis logotipas yra paslėptas už plono akrilo stikliuko. Jis neleidžia logotipo pajudinti ranka ir saugo guolį nuo dulkių ir vandens.
Besisukantys ratlankių komponentai iš tikrųjų nėra „Rolls-Royce“ ar BMW išradimas. JAV dar 20 amžiaus pabaigoje ėmė populiarėti vadinamieji spineriai – laisvai besisukantys ratų gaubtų elementai. Kai kurie spineriai turi svarelius ir nesisuka – taip sukuriama ore plūduriuojančio ar slystančio automobilio iliuzija.
Žinoma, nereikia nei sakyti, kad „Rolls-Royce“ sprendimas yra kur kas elegantiškesnis ir skoningesnis.