Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

BMW M1 – griežtas vokietis itališku kostiumu

Ko gero nėra tokio automobilių gerbėjo, kuris nebūtų girdėjęs apie legendinį BMW kūrinį – M1. Tai automobilis, pavergęs širdis Europoje dar aštunto dešimtmečio pabaigoje. Ribotos serijos automobilis, alsuojantis lenktynių dvasia, iki šiol žavi savo charakteriu ir išvaizda.
BMW M1
BMW M1 / munichlegends.co.uk nuotr.
Temos: 2 BMW M serija BMW

Parduodamo automobilio duomenys:

  • Kaina: 1 301 792 litai
  • Pagaminimo data: 1980 m.
  • Kėbulo tipas: kupė
  • Degalų tipas: benzinas
  • Svoris: 1300 kg
  • Darbinis tūris: 3453cc
  • Galia: 277 AG
  • Pavarų dėžė: penkių laipsnių, mechaninė
  • Spalva: balta
  • Pardavimo vieta: Saseksas, Jungtinė Karalystė

Pardavėjas nurodo, kad automobilis kurį laiką priklausė kolekcininkui iš Šveicarijos. 1980-aisiais pagamintas ir vos 5000 kilometrų nuvažiavęs M1 modelis šiuo metu pirkėjo laukia Jungtinėje Karalystėje, Sasekso mieste. Tai vienas iš 453 vienetų, išvydusių dienos šviesą nuo 1978-ųjų iki 1981-ųjų. BMW M1 skelbimą galite rasti čia.

Automobilį kūrė lenktynėms

BMW M1 taip ir nebūtų išvydęs konvejerio, jei ne vokiečių noras lenktyniauti. „Group 4“ varžyboms reikėjo automobilio, kuris būtų konkurencingas ir atitiktų lenktynių reglamentą. Septinto dešimtečio pabaigoje BMW koncernui vadovavo Robertas Lutzas, tad jo lemiamas žodis ir uždegė žalią šviesą BMW M1 gamybai.

Projektas E26 buvo pradėtas vystyti 1976-aisiais. Vokiečiai privalėjo per dvejus metus pagaminti mažiausiai 400 vienetų M1 automobilių, mat varžybose buvo galima lenktyniauti tik serijiniais modelis. Būtent ši ribota serija bei automobilio gamybos sėkmė lėmė, kad dabar M1 modelių kainos siekia milijonus.

VIDEO: BMW M1

Vokiečiams kurti M1 modelį padėjo italų dizaineriai, tad vokiečių kūrinio išorė kiek primena itališkus superautomobilius. Po variklio gaubtu buvo sumontuotas šešių cilindrų motoras, nors vokiečiai iš pradžių ketino naudoti ir dešimties cilindrų agregatą.

3,5 litro darbo tūrio variklis be turbinos pasiekė 277 arklio galias. Automobilis galėjo pasiekti maksimalų 265 km/h greitį. M88 kodu pakrikštytas variklis buvo dar labiau tobulinamas ir lenktynėms skirtų modelių pajėgumas išaugo iki 490 arklio galių. Kartu su ilgesnių pavarų kombinacija maksimalus greitis pakilo iki 310 km/h.

Šis automobilis paliko savo žymę ir garsiojoje Niurburgringo trasoje. F-1 pilotas Marcas Sureris distanciją apskriejo per 7 min. 55,9 sek. M1 lenktyniavo ir daugiau garsių pavardžių. M1 pilotavo Niki Lauda ir Nelsonas Piquet.

VIDEO: BMW M1 lenktynių trasoje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos