Būtent tokią nuomonę išsakė BMW koncerno valdybos narys Ianas Robertsonas, kuris apie šią problemą kalbėjo Automobilių gamintojų ir prekybininkų draugijos aukščiausiojo lygio susitikime, Jungtinėje Karalystėje.
Anot jo, didžiausias klausimas iškils tuomet, kai bus pasiekta didžiausia, 5-ojo lygmens, autonomija. Tai reikš, jog vairuotojas turės galimybę nieko nedaryti ir visą valdymą palikti pačiam automobiliui.
Šiame scenarijuje mašinos saugos sistema turės spręsti gyvybės ar mirties situacijas, o tai yra ne tik sudėtinga įgyvendinti, bet ir labai sunku reguliuoti. BMW įmonės iškeltas problemas paviešino I.Robertsonas, praneša „Autocar“.
„Įsivaizduokite scenarijų, kai automobilis turi nuspręsti, į kurią mašiną trenksis. Pasirinkti šią ar kitą mirtį. Ką jis darys? Atras vieno iš vairuotojų dienoraštį ir išnarplios, kad jis serga nepagydoma liga, ir dėl to turėtų būti nutrenktas? Nemanau, kad tokia situacija yra įmanoma“, – teigė I.Robertsonas.
BMW daryti eksperimentai su autonominiais automobiliais rodo, kad jų inžinieriams tenka mažiausiai tris kartus per dieną valdyti automobilį rankiniu būdu, kad išvengtų pavojingos situacijos.
„Jeigu kalbame apie „išjungtų smegenų“ scenarijų, kuriame tikimės, jog keleiviai galės atsipalaidavę sėdėti automobilio galinėse sėdynėse, tai šiandien tai yra visiškai nerealu. Nesvarbu, kas ką jums sako. Tikiu, kad bėgant laikui bus nustatytos ribos, kiek toli mes galime eiti. Galbūt tai galima bus leisti tik greitkeliuose, nes tai yra labiausiai kontroliuojamos zonos. Arba galbūt jie iš esmės „išstumtų“ miestų kelius, kad autonominiu būdu valdomi automobiliai galėtų būti kontroliuojamose vietovėse, kur pasekmės pėstiesiems būtų kontroliuojamos", – pridūrė I.Robertsonas.
Tiesa, ateityje jis taip pat nurodė nematantis BMW įmonės kuriančios automobilius be vairo.