Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

BMW paskelbė: visiškai autonominiai automobiliai – utopija

Idėja apie visiškai autonominius automobilius, kaip jie bus valdomi ir reguliuojami, vis dar kelia karštas diskusijas automobilių industrijoje, teigia BMWblog.com. Didžioji dalis automobilių industrijos mano, jog tai būtų dar vienas svarbus žingsnis jų darbo šakoje, tačiau atrodo, kad autonominiai automobiliai vis dėlto yra tik svajonė.
Amerikos senatoriai išbandė penkis autonominius automobilius
Autonominis automobilis/ Asociatyvi nuotr. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Būtent tokią nuomonę išsakė BMW koncerno valdybos narys Ianas Robertsonas, kuris apie šią problemą kalbėjo Automobilių gamintojų ir prekybininkų draugijos aukščiausiojo lygio susitikime, Jungtinėje Karalystėje.

Anot jo, didžiausias klausimas iškils tuomet, kai bus pasiekta didžiausia, 5-ojo lygmens, autonomija. Tai reikš, jog vairuotojas turės galimybę nieko nedaryti ir visą valdymą palikti pačiam automobiliui.

Autonominis automobilis
Autonominis automobilis

Šiame scenarijuje mašinos saugos sistema turės spręsti gyvybės ar mirties situacijas, o tai yra ne tik sudėtinga įgyvendinti, bet ir labai sunku reguliuoti. BMW įmonės iškeltas problemas paviešino I.Robertsonas, praneša „Autocar“.

„Įsivaizduokite scenarijų, kai automobilis turi nuspręsti, į kurią mašiną trenksis. Pasirinkti šią ar kitą mirtį. Ką jis darys? Atras vieno iš vairuotojų dienoraštį ir išnarplios, kad jis serga nepagydoma liga, ir dėl to turėtų būti nutrenktas? Nemanau, kad tokia situacija yra įmanoma“, – teigė I.Robertsonas.

BMW daryti eksperimentai su autonominiais automobiliais rodo, kad jų inžinieriams tenka mažiausiai tris kartus per dieną valdyti automobilį rankiniu būdu, kad išvengtų pavojingos situacijos.

„Jeigu kalbame apie „išjungtų smegenų“ scenarijų, kuriame tikimės, jog keleiviai galės atsipalaidavę sėdėti automobilio galinėse sėdynėse, tai šiandien tai yra visiškai nerealu. Nesvarbu, kas ką jums sako. Tikiu, kad bėgant laikui bus nustatytos ribos, kiek toli mes galime eiti. Galbūt tai galima bus leisti tik greitkeliuose, nes tai yra labiausiai kontroliuojamos zonos. Arba galbūt jie iš esmės „išstumtų“ miestų kelius, kad autonominiu būdu valdomi automobiliai galėtų būti kontroliuojamose vietovėse, kur pasekmės pėstiesiems būtų kontroliuojamos", – pridūrė I.Robertsonas.

Tiesa, ateityje jis taip pat nurodė nematantis BMW įmonės kuriančios automobilius be vairo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų