Naujasis kūrinys buvo pristatytas BMW švenčiant savo įkūrimo 100-ąsias metines.
Šis ateities motociklas yra toks saugus, kad vairuotojai galėtų važinėtis be šalmo ir pajusti visus jaudinančius pojūčius – bet be jokio pavojaus, nurodo BMW.
Jokių teršalų neišmetantis motociklas su pusiausvyrą išlaikančiais ratais sukurtas taip, kad gali stovėti tiesiai net visiškai sustojęs. Toks stabilumas, anot gamintojų, leis vairuotojams važinėti be šalmo.
„Pusiausvyros palaikymo sistema padės apsaugoti motociklininką bet kuriuo metu, – sakė BMW motociklų skyriaus dizaino direktorius Edgaras Heinrichas. – Bet kokia vairuotojo pavėluota reakcija paleis sistemą ir motociklas išlaikys pusiausvyrą.“
„Ateityje motociklininkai galės važinėtis be apsauginės aprangos“, – teigė jis.
Viena didžiausių pasaulio prabangių automobilių gamybos įmonė šiemet taip pat pristatė futuristinį sportinį BMW automobilį su lanksčiu kėbulu, bepilotį „Rolls-Royce“ bei elektrinį „Mini“ modelius.
Tačiau kompanijos atstovai teigia, kad kol kas galimybė važinėtis be šalmo yra tik fantazija.
Dauguma šalių reikalauja naudoti apsauginę aprangą, o pusiausvyros išlaikymo technologija tebėra vystymosi stadijoje. Jei tokio pobūdžio transporto priemonės ir taps realybe, tai atsitiks anksčiausiai 2030 metais.
Nepaisant visų šiuolaikinių ypatybių, motociklas nebus visiškai autonominis, nurodė kompanija.
„Neįsivaizduojame autonominių motociklų“, – sakė E.Heinrichas. Jis pabrėžė, kad autonominė vairavimo sistema sulaukė didelio dėmesio visame pasaulyje, kai dėl jos netobulo veikimo neseniai įvyko žmonių gyvybių nusinešusios avarijos: sausį – šiaurės Kinijoje, o gegužę – Floridoje.
Rugsėjį „Tesla“ elektrinis automobilis įsirėžė į turistinį autobusą greitkelyje šiaurės Vokietijoje. Šio automobilio vairuotojas, kuris incidento metu buvo lengvai sužeistas, tvirtino, kad buvo aktyvavęs autonominio vairavimo sistemą.
BMW tikisi automobilius su autonomine vairavimo sistema paleisti į rinką iki 2021 metų, naujienų agentūrai AFP sakė kompanijos atstovas.
Kurdama automobilius su autonomine vairavimo sistema, Miunchene įsikūrusi verslo grupė bendradarbiauja su JAV kompiuterinių lustų milžine „Intel“ ir Izraelio technologijų įmone „Mobileye“.
Praėjusiais metais BMW taip pat suvienijo jėgas su savo varžovėmis Vokietijoje – „Daimler“ ir „ Volkswagen/Audi“ – kad visos kartu iš „Nokia“ įsigytų skaitmeninių žemėlapių verslą, kuris vadinasi „Here“.