BMW pristatė sportišką motociklą, kurio gamins tik 750 vienetų

Nors BMW geriausiai žinomas, kaip automobilių gamintojas, tačiau motociklų mėgėjai ir entuziastai šį vardą dažnai mini kalbėdami ir apie dvirates transporto priemones. Kad motociklai šiam vokiečių gamintojui nėra tik hobis ir į viską jis žiūri labai rimtai, galima suprasti susipažinus su naujuoju „BMW HP 4 Race“, skirtu lenktynių trasai.
„BMW HP4 Race“
„BMW HP4 Race“ / BMW nuotr.

„Šiemet tarptautinėje Šanchajaus automobilių parodoje BMW staigmenas gerbėjams pateikia vieną po kitos. Visos jos sulaukia didžiulio dėmesio, tačiau po „BMW HP4 Race“ pristatymo susižavėjimo banga per visą pasaulį nuvilnijo labai greitai. Pagyrimo žodžiai šiam modeliui buvo skirti ir už nepriekaištingas formas, ir už inovatyvias anglies pluošto konstrukcijas. „BMW HP4 Race“ neabejotinai užtikrins neišdildomus įspūdžius lenktynių trasoje“, – sako „Modus Group“ atstovas, BMW prekės ženklo vadovas Aurimas Tamašauskas.

Kuriant „BMW HP4 Race“, motociklus gaminantis vokiečių koncerno BMW padalinys „BMW Motorrad“ žinojo, koks turi būti pirmasis žingsnis. Vokiečiai dėjo visas pastangas, kad motociklas būtų kuo lengvesnis. Bendras svoris su pilnu baku degalų siekia vos 171 kilogramą. Šis rezultatas reiškia, kad „BMW HP4 Race“ yra lengvesnis, nei šiuo metu gamyklinės komandos naudojami motociklai „World Superbike“ čempionate, ir tik vos sunkesnis nei motociklai, kurie lenktyniauja „MotoGP“ serijoje.

BMW nuotr./„BMW HP4 Race“
BMW nuotr./„BMW HP4 Race“

Tokį rezultatą pavyko pasiekti didžiajai daliai komponentų gamybos pasitelkus lengvą ir tvirtą anglies pluoštą. Pavyzdžiui, iš šio pluošto pagaminti priekinis ir galinis ratlankiai sveria beveik trečdaliu mažiau, nei tokie pat ratlankiai, pagaminti iš aliuminio. Iš anglies pluošto pagamintas ir motociklo rėmas, todėl „BMW HP4 Race“ gali pasigirti dviem unikaliomis savybėmis. Pirma, tai pirmasis pasaulyje tokį rėmą turintis motociklas. Antra – jo svoris, nes šio motociklo rėmas sveria vos 7,8 kg. Galiausiai, net ir apdailos elementai pagaminti iš to paties anglies pluošto.

Kaip ir pridera lenktyniniam motociklui, „BMW HP4 Race“ turi galingą S1000RR variklį, kuris savo specifikacijomis lygiuojasi į „FIA World Endurance“ ir „World Superbike“ čempionatuose važiuojančią techniką. Maksimali galia siekia 215 arklio galių, esant 13,9 tūkst. sūkių per minutę. Užtikrinti sėkmingą galios perdavimą į galinį ratą padeda šešių pavarų sportinė greičių dėžė, kuri sukalibruota kaip tikrame lenktyniniame motocikle.

BMW nuotr./„BMW HP4 Race“
BMW nuotr./„BMW HP4 Race“

Stabdymą užtikrina dvi „Brembo GP4 PR“ stabdžių apkabos, kurios pagaminti iš vientiso aliuminio. Stabdžių apkabos vieningai dirba su dviem 6,75 mm storio ir 320 mm skersmens T tipo plieniniais stabdžių diskais. Iš kitų gamintojų BMW taip pat pasiėmė priekines FGR 300 šakes ir TTX 36 GP spyruoklių atramas, kurios gaminamos Švedijos gamintojo „Öhlins“. Visi šie komponentai taip pat sutinkami ne kur kitur, bet pasaulinėse „FIA World Endurance“ ir „World Superbike“ serijose.

Šis motociklas turi dinaminę sukibimo kontrolę (DTC), kurią galima reguliuoti atsižvelgiant į trasos dangą ir reljefą. Siekiant užtikrinti maksimaliai optimalų važiavimą, ši sistema gali būti derinama su kiekviena pavara atskirai. Taip pat „BMW HP4 Race“ turi stabdymo varikliu programą, aptarnavimo juostos greičio ribotuvą ir starto kontrolės sistemą, kuri užtikrina efektyvų pajudėjimą iš vietos. Visos šios sistemos leidžia mėgautis ekstremaliu, bet saugiu važiavimu lenktynių trasoje su tikru lenktyniniu motociklu.

Pabaigai dar vienas svarbus skaičius – tokių motociklų bus pagaminta tik 750 vienetų. Kiekvienas jų bus surenkamas rankomis. Galimybes gaminti didesnį kiekį riboja ne tik „BMW Motorrad“, tačiau ir kitos aplinkybės – pavyzdžiui sudėtingas ir ilgas anglies pluošto rėmo gamybos procesas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs