BMW šeimos naujokas X2 – lyg gražesnis X1 visureigio brolis dvynys

Išleidę patį mažiausią kupė formų visureigį – X2 – BMW revoliucijos nesukėlė. Visgi su šiuo modeliu automobilio gamintojas norėtų išbandyti ne vieną strategiją, kurią ateityje taikytų ir parduodamas didesniuosius modelius. Pavyzdžiui, „varnelių“ atsisakymo politiką.
Naujausias BMW X2 – lyg gražesnis BMW X1 brolis dvynys
Naujausias BMW X2 – lyg gražesnis BMW X1 brolis dvynys / Dinos Sergijenko nuotr.
Temos: 2 BMW X2 BMW

X2 – labai šviežias BMW gamoje. Automobilis metų pradžioje debiutavo Detroite, JAV, o prabėgus porai mėnesių jau yra bandomas Lietuvos gatvėse. Jokių „pamatysime metų pabaigoje“ ar „atkeliaus po pusmečio“. Dar daugiau – Lietuvos pardavėjai giriasi, kad kol estams ir latviams nepavyko parduoti nė vieno naujo kompaktiškų visureigių segmento modelio, čia parduotas pirmasis ir įrengtas gana prabangiai.

Bandymams skirtas „X2 sDrive20i“ – 2 l darbinio tūrio benzininį 192 AG galios variklį, priekinius varančiuosius ratus bei automatinę 7 laipsnių pavarų dėžę turintis modelis. Kol kas benzininė parinktis vienintelė, norintys kiek daugiau gali rinktis dyzelines 20d ir 25d versijas, galinčias turėti keturis varančiuosius ratus ir ne paprastas, o 8 laipsnių automatines pavarų dėžes.

Dinos Sergijenko nuotr./Nors buvo tikėtasi, kad X2 primins X4 ir X6, galinė modelio dalis visiškai kitokia
Dinos Sergijenko nuotr./Nors buvo tikėtasi, kad X2 primins X4 ir X6, galinė modelio dalis visiškai kitokia

Labai panašus į X1

„Daugiausia pokyčių išorėje“, – sako BMW atstovas, atiduodamas automobilio raktelius.

Nesunku sutikti, mat X2 gamybai panaudota X1 modelio platforma, technologijos, įranga. Štai išorės bruožai švelnesni, elegantiškesni, įgavę kupė kėbulą primenančių linkių. Daugelis prieš išleidžiant naujausią X serijos modelį tikino, kad šis bus tik vyresniųjų X4 ir X6 modelių kopija. Visgi lyginant automobilius sunku su tuo sutikti. X2 galinė dalis labiau primena per žiemą svorio priaugusį ir apvalumų įgavusį hečbeką nei dailią riestą užpakalinę dalį turinčius X4 ar X6.

15min nuotr./BMW X2, BMW X4 ir BMW X6
15min nuotr./BMW X2, BMW X4 ir BMW X6

Žinoma, norint išlaikyti automobilį funkcionalų, palikti šiek tiek erdvės bagažinėje bei leisti sėdintiems gale sėdėti išsitiesus, o ne palenkus galvas, taip pat – nepailginant automobilio tiek, kad šis įsibrautų į X3 teritoriją, teko priimti kompromisų. Ir kitoks galinės dalies dizainas – vienas jų.

Palyginti su artimiausiu broliu – X1 – naujas kompaktiškas BMW gamos visureigis yra šiek tiek ilgesnis, platesnis ir žemesnis. Per plauką automobilis turi mažesnį apsisukimo spindulį, platesnę priekinę tarpvėžę, yra kiek lengvesnis, nežymiai skiriasi ir prošvaisa. Visgi atstumas tarp abiejų modelių ašių išlieka identiškas – 2,67 m. Panašumų tiek daug, kad sutikti, jog esminiai modelių skirtumai – išorės dizainas – nesunku.

Pirmą kartą su nauju modeliu BMW siūlo ir išorės apdailos paketą „M Sport X“. Pastarasis reiškia, kad automobilio arkos, slenksčiai bus papildomai apsaugoti plastiko apdaila. Ir, kitaip nei daugelio modelių atveju, plastikas dažomas, tad atrodo kur kas prabangiau. Dar vienas išvaizdos elementas – dukart daugiau BMW ženklų. Mat prie priekyje ir gale esančių X2 turi du papildomus – ant galinių statramsčių.

Sportiškas ir gerai valdomas

Nepaisant to, kad automobilis priklauso kompaktiškų visureigių segmentui, jo elgsena kelyje labiau primena hečbeką. Modelis klusnus, greitai reaguoja į vairo pasukimus, nejusti didelio vėlavimo spustelėjus akceleratorių. Geras valdymo savybes, aiškina BMW atstovai, pavyko išgauti pakoregavus važiuoklę. Prie tikslumo prisideda tiek atitinkamu kampu sumontuoti ratai, tiek sportiška važiuoklė.

Pastaroji, beje, bandomame modelyje standartinė ir įtiks mėgstantiems kietesnį, dinamiškesnį automobilį, tačiau nepatiks tiems, kas tikėjosi, jog mažasis X2 galėtų būti toks pats komfortiškas kaip, pavyzdžiui, X3. Kiek daugiau komforto galėtų suteikti „Dynamic Damper Control“ pakaba, kuri leistų keisti važiavimo režimą iš sportiško į komfortišką ir atvirkščiai.

Kiek kliūva ir triukšmas iš automobilio arkų, įkyriai besibraunantis į saloną. Visgi jis ne toks, kad pavirstų galvos skausmu ar būtų itin įkyrus, todėl tikėtina, kad prie šios automobilio ypatybės bus nesunku įprasti. Beje, išsirengsiantys į ilgesnes keliones šiuo modeliu tikrai įvertins 470 l talpos bagažinės erdvę.

Kuo mažiau varnelių

Pasak BMW, labiausiai į X2 žvalgytis turėtų moterys, ieškančios iš bendro fono išsiskiriančio automobilio. Iš dalies, sutinka jie, būtent dėl to imta bandyti tai, ką daro dauguma japoniškus automobilius gaminančių ženklų – kiek įmanoma sumažinti pasirenkamos įrangos varnelių skaičių dėliojant, kokį automobilį norisi matyti garaže.

Tad nemaža dalis papildomos įrangos šiam automobiliui siūloma paketais. Pavyzdžiui, „Komforto“ paketas turi didesnės talpos degalų baką, beraktę užrakinimo, užvedimo sistemą, elektra valdomas priekines sėdynes, geresnę garso sistemą, šildomą vairą bei dar kelis priedus. Už visą rinkinį reikėtų sumokėti beveik 1700 eurų. „Inovacijų paketas“ apima navigaciją, projekciją ant priekinio stiklo ir pan. Tokių galimų paketų – ne vienas, tačiau likę ir kur varnelių padėti.

Visgi BMW atstovai tikina, jog pasimėginę su mažesniu modeliu ir įvertinę klientų patirtį spręs, ar verta tokią pačią sistemą pritaikyti ir didesniems, brangesniems automobiliams. Ateityje, pasak jų, norima, kad BMW pirkėjams liktų vos kelios vietos, kur reikėtų pasirinkti, dėti varnelę ar ne, o visa kita įranga būtų įsigyjama tokiais paketais, kaip minėta aukščiau.

Konkurentų netrūksta

Rinkoje kompaktiškų visureigių segmentas itin gausus, netrūksta jame ir „premium“ pasirinkimų. Norintys „kažko tokio“ panašaus, turėtų išsibandyti „Mercedes-Benz GLA“, rinkoje pasirodžiusį praėjusiais metais, „Audi Q3“ (tačiau pastarasis modelis laukia atnaujinimo), o rimčiausiu konkurentu, matyt, vertėtų laikyti taip pat šviežią Lietuvoje „Jaguar E-Pace“ mažylį.

Standartinę įrangą, 2 l darbinio tūrio benzininį variklį, automatinę pavarų dėžę ir priekinius varančiuosius ratus turinčio X2 kaina prasideda nuo 40 268 eurų. Visgi, kaip ir daugumą „premium“ segmento modelių, šį skaičių nesudėtinga išauginti. Štai bandymams skirtas, komforto, inovacijų, „M Sport“ ir automobilio statymo paketais, panoraminiu stoglangiu, galiniu aptaku aprūpintas modelis kainuoja vos daugiau nei 58 tūkst. eurų. O tai, tiesą sakant, jau ir gerokai didesnių modelių teritorija.

VIDEO: BMW X2 reklaminiu veidu tapo lietuvis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų